EliseK Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har leenge tenkt på å søke inn på PHS, men lurer på hvor heftig skolen er. Har ei schæfertispe jeg ikke vil være foruten og velger derfor utdanning etter hvor mye obligatorisk skole det er. Vil max være borte fra lura i 5-6 timer. Noen politistudenter som kan gi meg eksempel på hvordan hverdagen vil bli? Må legge til at jeg IKKE er en slækkis på skolen, har gode karakterer og har ingen problemer med skole osv :-) Hilsen hun som baserer livet sitt på kjæledyret.....
EliseK Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2011 Ingen som vet? Kjenner en politistudent, har vært eller noe lignende?
hulaboer Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Hvis jeg ikke tar feil, er det en ganske fullpakket timeplan, men det kan nok være en time her og der med pause fra undervisningen. Men da bør man jo kanskje satse på å lese litt. På PHS tror jeg du må møte opp i timene, og det er mye praktisk/fysisk undervisning. Synes det virker litt pussig at du velger karrierevei basert på timemplanen. Er politi noe du faktisk ønsker sterkt å bli? Hvis ikke, er det egentlig bare å legge fra seg ideen med en gang.
hulaboer Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Her kan du lese mer om hva man lærer om: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Innhold-i-utdanningen/
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Du er jo bare et år på skole, så er det praksis. Og i praksis er det vanlig å jobbe som om du hadde hatt 100% jobb. Du jobber slik du kommer til å jobbe når du er ferdig med utdannelsen din, altså med skiftarbeid (da jobber du 7,5t hver dag/kveld/natt). Basert på dine uttalelser tror jeg ikke dette er noe for deg... 3
Riskrem Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Det høres veldig rart ut å basere utdanningen sin på hunden sin... Hva skal du gjøre når du begynner å jobbe da? Si at du jobber fra 8-16 hver dag. Så er du kanskje borte fra hjemmet ditt fra 07.30 til 16.30 hver dag. Det er realiteten.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Du er jo bare et år på skole, så er det praksis. Dette er feilinformasjon. Politihøgskolen er treårig, hvorav ett av årene er praksis i et av politidistriktene (der du vil jobbe mye turnus blant annet). I løpet av de tre årene er det også noen ukers opphold i leir, så hvis du har problemer med å være borte fra hunden din, eller få noen til å ta seg av den når du er borte, er utdanningen ikke å anbefale for deg. Dagene på skolen er også varierte, så du kan ikke regne med at du vil være hjemme etter noen få timer, selv om noen dager kan være slik. Stiller også et aldri så lite spørsmålstegn ved at du ikke går inn på Politihøgskolens sider og tilegner deg informasjon. Der står det ganske detaljert om utdanningen.
Gjest Hard Ride Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Vil max være borte fra lura i 5-6 timer. Sikker på at du ikke kan være lengre borte enn det? For ellers må du kanskje finne en jobb hvor du kan ha med hunden på jobb, eller veldig nærme. Det virka som et veldig begrensende krav du setter til arbeidsgiveren din.
artaniz Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Her var det mye jeg tror og synsing. Skolehverdagen på politihøgskolen varierer med lange dager fra 8-16, til kortere dager med 1-2 timer undervisning på det minste. Det er mye obligatorisk men også mye som ikke er obligatorisk. Vi har folk i klassen som har familie og pendler 1-2 timer hver vei og derav ikke er på så mye av undervisningen utenom det som er obligatorisk. Obligatorisk undervisning blir satt opp på timeplanen slik at enhver kan tilpasse seg etter dette. Kan bare prate for min egen del, men jeg lærer ialefall best av å være tilstede på forelesninger. Disse foregår enten i auditorium, storklasserom eller klasserom. Nå er det en gang slik at alle lærer forskjellig, så dette er noe man må finne ut av selv. Ville ellers takk en kikk på politihøgskolen sine hjemmesider her hvor du kan finne fagplaner for alle tre årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå