Gå til innhold

Noen som har erfaring med sykkelferier?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen sykkelentusiaster som kan gi meg noen gode anbefalinger til sykkelrute denne sommeren? Jeg har veldig lyst til å ta med mannen min på sykkelferie i Norge, men vi har aldri gjort dette tidligere så jeg kjenner ikke til så mange ruter... :sjenert: Har vært inne på en del nettsider bla. Syklistenes landsforening.no, og var veldig fristet til å prøve "Rallarvegen"- Men så fant jeg ut at det kun er nedoverbakke hele veien..

Jeg og mannen min er nokså godt trent, og kunne gjerne tenke oss litt stigninger innimellom også..Planlegger 4-5 dagers sykkelferie, og er selvfølgelig lysten på mye sjø og natur! :fnise:

Hvis noen har syklet mye i Norge, er jeg veldig interessert i å høre hva dere anbefaler og hvorfor! :popcorn:

:takke:

Endret av Bolus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her. Har ønsker om å dra på sykkelferie med ungene så vi er ikke SÅ godt trent..

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale en tur i Lofoten. En annen mulighet er å sykle en del av Helgelandskysten. Jeg syklet Norge på langs i fjor sammen med hunden min. Turen gikk blant annet over Helgelandskysten, Lofoten, Vesterålen, Andøya, Senja og over til Tromsø. Hele denne strekningen er helt fantastisk som grunnlag for sykkelferie. :)

• Liker 1
Skrevet

Det går jo an å sykle Rallarveien "feil vei", da! Da får du kun oppoverbakke ;) Og det er en nydelig tur!

Skrevet

Det går jo an å sykle Rallarveien "feil vei", da! Da får du kun oppoverbakke ;) Og det er en nydelig tur!

hehe..jo men kunne tenke meg litt varierende terreng:)

Skrevet

Tar i mot flere forslag :popcorn: !Ønsker gjerne variert terreng med både opp, ned og bortoverbakker:)

Skrevet

Jeg vil også virkelig anbefale Rallarvegen! Det er ikke bare nedoverbakker, i hvert fall ikke som jeg husker! Det er en fantastisk tur med bra natur, og langt unna biler og sånt :)

Jeg kan også ambefale å sykle langs Oslofjorden, og så nedover langs kysten til Kristiansand. Det er en fantastisk tur! I begynnelsen er det ganske flatt, men når man kommer litt nedover blir det kupert. Jeg synes dey var en perfekt kombinasjon. Siden man sykler langs kysten nesten hele veien er det nok av steder å bade! Man sykler forbi sørlandsbyer, svaberg, skoger ++, og det er en merka sykkelrute (rute 1 tror jeg :) ) Jeg sykla Horten - Kristiansand i fjor, det ble minner for livet! Men i år skal jeg prøve Lofoten eller noe annet i Nord-Norge.

Skrevet

Det er store muligheter til å kjøre gjennom skogen i store deler av landet. Fra Oslo kan man sykle gjennom Nordmarka til f.eks Hønefoss. Deretter blir det asfalt til Sokna, og så kan man dra over Vikerfjell, gjennom Hedalen , og når man kommer til Buvatnet, så kan jeg ikke veien lenger- men skogsbilveier mellom Valdres og Hallingdal er bra sykleopplevelser.

Vassfaret er en fin avstikker, med skikkelig urnatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...