Gå til innhold

Gjestegaver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg bare få minne om at brudeparet riktignok er "verdens midtpunkt" for gjestene på bryllupsdagen, men resten av tiden er de faktisk ikke det. Dere må derfor ikke bli skuffet over om folk ikke føler seg forpliktet til å ta vare på souvernirer fra bryllupet. Eller at de ikke helt ser poenget med gjestegaven.

Husk at du ikke er den eneste i verden som gifter deg, og at selv om folk husker bryllupet deres som en hyggelig hendelse, så er det for de fleste ingen verdensbegivenhet. Som regel er det kun ett i rekken av mange.

Jeg snakker riktignok for meg selv, men jeg tror flertallet av bryllupsgjester vil være mer fornøyd med en spiselig godbit enn noe billig og "praktisk" ræl som står i fare for å

a) bli liggende igjen på bordet

eller

b) bli med hjem og bli kastet hjemme

eller

c) ende opp som skuffefyll

hos de aller fleste.

Personlig sier jeg meg helt enig med kontorstols uttalelse om at bilder fra bryllupet er de beste minnene.

Jeg er glad i alle brudeparene hvis bryllup jeg har vært i og har mange fine bilder og minner -jeg tar gjerne med meg kirkeprogram, sanger osv også så sant det går i veska -men jeg kan likevel ikke skjønne hvilken nytte jeg har av å få med meg noe dill jeg ikke trenger, attpåtil gravert med navn og dato. Ja, jeg har sett på flere av sidene det ble linket til, og selv om mye av det er bruksgjenstander, er det ting de fleste har fra før og ikke trenger flere av. Bortkastede penger for brudeparet, unødvendig bry for gjestene og skikkelig miljøuvennlig i tillegg.

Skriv heller på bordkortet "For hver gjest har vi gitt ti kroner til jordskjelvofrene i Japan" el.l. -DET kommer gjestene til å huske og snakke om...

Må si at i de bryllupene jeg har vært i der det har vært gave har jeg enten latt gaven ligge igjen, eller tatt den med og kastet hjemme. Jeg har utrolig høy terskel for hva jeg tar vare på, og hva jeg velger å bruke i mitt hus. Jeg hater rot og unødvendige/stygge ting. En vinstopper med hjerte (!) på ville garantert gått rett i søpla.

Det å legge en gave på plassen gjør man nok mest for brudens del. Hvis dere absolutt må ha en gave, kjøp noe spiselig. Så kan man spise det underveis, ta det med og spise det hjemme, eller la det ligge igjen slik at de som rydder bordene kan ha glede av det.

Signerer!!!!! :rope:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med dere som syns disse gavene er tull.

Hva skal jeg med en vinkork med brudeparets navn og bryllupsdato på liksom?

Skal gifte oss i august, og regner med gjestene våre er fornøyd med å få komme å dele dagen med oss og få god mat og koselig selskap...

• Liker 1
Skrevet

Ja det må være praktisk, ikke noe tull, men personlig. Kunne tenkt meg noe praktisk med f.eks en liten gravering med navnere vår og datoen. Tenkte også på å kjøpe forskjellig til damer og menn slik det kan bli enda mer praktisk.HER, HER og HER er tre sider jeg har funnet så langt med mye artig.

Praktisk?

Et manikyrsett til damen og et stearinslys formet som en golfball til mennene? :hoho:

Jeg ville ikke blitt glad for noe som helst med andres navn gravert inn på, enten det er vinstpopper eller pizzaskjærer.. samme hvor glad jeg er i brudeparet.

Jeg har nok skrammel i kjøkkenskuffen fra før.

MInner fra dagen får man fra helt andre ting.

Skjønner ikke at dere som skal gifte dere orker å bruke tid og penger på slikt. Gi heller alle et ekstra glass vin til maten.

:fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg så på det tre bryllup og en gravferd på tv3.. Og de som hadde "internett"-bryllup så det ut som at hadde lagt en usb-penn til hver av gjestene. Den så ikke så dum ut, med tanke på at det gikk igjen i temaet og er noe en del bruker for tiden.

Likevel, hadde jeg fått noe når jeg er i bryllup som jeg ikke trenger og som er gravert, atpåtil fått 2(med tanke på at jeg og sambo drar sammen). Da hadde jeg ikke vist hva jeg skulle gjort med det.. Et lys hadde jeg kanskje spart til brudeparret kom på besøk for å være litt sånn "se vi bruker det".. Hater å få ting jeg ikke liker eller ikke har bruk for, i og med at jeg ikke vil være frekk eller noe..

Hadde det vært broren min sitt bryllup hadde det kanskje vært noe annet, da hadde det nok vært litt mer morro med noe gravert som et minne. Det er vel bare nærmeste familie som "trenger" sånne minner?

Skal vi til slutt ha noe fra hvert vennepar som er gravert da? Fordi vi er glad i dem og var i bryllupet dems og syns det var så fint å bli invitert? Nei, da kan du heller få legge en sjokolade på tallerknen min så kan sambo få den siden jeg ikke kan spise den selv:P

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i grunn enig at slike gjestegaver er ganske unødvendige i utgangspunktet, derfor ville jeg ikke valgt å gi en pizzaskjærer selv. Våre Love Hearts koster ikke 200-lappen en gang, og er bare et symbol for vår del. Ikke er de store heller - og spiselige, men vil ikke gjestene ha dem så tar jeg dem bare hjem selv. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Når jeg tenker på praktiske og personlig gaver til gjestene så tenker jeg ikke på en vinstopper til hele gjengen, men mer f.eks. små speil med lokk til min mor der det står "brudens mor", det samme til hans mor. Sokker til forloveren der det står "best man". Altså de aller nærmeste får noe som er spesiellt til de. Og så får resten noe mer nøytralt, bare forskjellig til damer og menn. For meg er det ikke så viktig om noen ikke tar det med hjem, eller kaster det når de kommer hjem. Om bare halvparten synes gaven er noe å ha så er jeg fornøyd. Vi kommer tross alt ikke til å bruke mer enn ca 250 kr på det.

Men det er sant som de fleste sier at kanskje er greiere med snop. Kommer ann på hva jeg finner. Noe pizzaskjærer blir det i hvert fall ikke.

Skrevet

Skal du legge sokker på bordet? :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Skal du legge sokker på bordet? :overrasket:

:skratte: Nei, skal ha gaveesker med lokk og bånd på. Men når jeg tenker meg om så tror jeg ikke det blir plass til begge sokkene i esken.

Skrevet

Jeg synes slike gaver til gjestene er unødvendige og blir litt fnisete av de som som tror gjesten vil ha en vinstopper eller et par sokker som et varig minne over et random bryllup.

Skal man gjøre ekstra stas på gjesten synes jeg et ekstra glass vin, en sjokolade eller noe annet godt som fortæres på stedet er en fin ting.

Darias forslag om en donasjon til f. eks jordskjevofrene var likevel den aller fineste ideèn. Tenk å kunne vise omtanke og nestekjærlighet på en dag der kjærligheten feires :hjerte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde smellbonboner ved hvert bordkort. Så kunne folk bli kjent med andre ved å smelle dem, lese vitser og sannelig kom ikke mange av hattene på litt senere på kvelden også :)

Men for et litt mer stilfullt bryllup, hadde jeg også sansen for en liten donasjon til f.eks. japan i gjestenes navn.

• Liker 3
Skrevet

Et alternativ som kanskje tilfredsstiller både de som er for og imot slike gaver her: kombinert bordkort og gave. F.eks skrive navnet til hver gjest på glassene og si de kan ta de med hjem eller gaveesker med navnene på som bordkort. Da har de en funksjon uansett om gjestene vil ha dem eller ikke...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et alternativ som kanskje tilfredsstiller både de som er for og imot slike gaver her: kombinert bordkort og gave. F.eks skrive navnet til hver gjest på glassene og si de kan ta de med hjem eller gaveesker med navnene på som bordkort. Da har de en funksjon uansett om gjestene vil ha dem eller ikke...

Dette var jo kjempesmart!!! Vi skal ha et lite bryllup i utlandet med kun familie tilstede, og vi har jo litt lyst å takke dem for at de ville være med å dele dagen med oss Dette hadde jo vært midt i blinken :jepp:

Men gaver til venniner osv i bryllup, må jeg nesten si meg enig med flertallet .. føler det er litt tull. En liten pose med litt godis eller noe hadde vel kanskje vært mer passende da...

Skrevet

Vi skal gjøre sånn :) Bordkortvinglass med våre navn og dato på i tillegg. Ideen kom fra svigermor, som har gjort sånn for begge sønnene sine på konfirmasjonen deres. Dermed blir det litt kjent for de på hans side av familien også, og det er jo litt koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...