Bubblerock Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Mange velger å ha en liten ting (sjokolade,noe annet godt/fint) på plassen til hver gjest når de setter seg tilbords, jeg lurer på hva dere der ute har tenkt til å ha eller hadde i deres bryllup?
Lulilelu Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Vi skal ha, vet bare ikke hva enda. Vi skal ikke ha snop men noe personlig gjestene kan ta med seg hjem og minnes dagen vår. Finnes så mange nettsider som selger slike ting til 1$ stk.
Charleene Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Vi skal ha, vet bare ikke hva enda. Vi skal ikke ha snop men noe personlig gjestene kan ta med seg hjem og minnes dagen vår. Finnes så mange nettsider som selger slike ting til 1$ stk. Jepp, er der jeg er og. Vet at jeg vil ha noe, men ingen anelse om hva. Må være noe "praktisk" på en måte, ikke noe pjatt...
Anglofil Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Vi skal ha Love Hearts hadde jeg tenkt, men det er fordi de symboliserer veldig mye for oss. Vi ble forlovet over en Love Heart, og da er det jo klart det hører med. Kjøper dem nok på eBay tenker jeg. Mvh Yvonne
Charleene Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor kjøpe lovehearts på ebay? Om det er er det samme vi snakker om så får man jo de på kiwi? Trenger jo bare noe å legge de i?
Anglofil Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor kjøpe lovehearts på ebay? Om det er er det samme vi snakker om så får man jo de på kiwi? Trenger jo bare noe å legge de i? Fordi vi vil ha de personliggjort, og uansett så er det billigere å kjøpe på eBay. Mvh Yvonne
Charleene Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Oki, hva vet vel jeg Er ikke så inne i alt bryllupsgreiene enda.. tydeligvis
Lulilelu Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Jepp, er der jeg er og. Vet at jeg vil ha noe, men ingen anelse om hva. Må være noe "praktisk" på en måte, ikke noe pjatt... Ja det må være praktisk, ikke noe tull, men personlig. Kunne tenkt meg noe praktisk med f.eks en liten gravering med navnere vår og datoen. Tenkte også på å kjøpe forskjellig til damer og menn slik det kan bli enda mer praktisk. HER, HER og HER er tre sider jeg har funnet så langt med mye artig.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Ja det må være praktisk, ikke noe tull, men personlig. Kunne tenkt meg noe praktisk med f.eks en liten gravering med navnere vår og datoen. Tenkte også på å kjøpe forskjellig til damer og menn slik det kan bli enda mer praktisk. Hva i alle dager skal jeg med en pizzaskjærer om jeg kommer i bryllupet ditt? Eller noe andre av det dillet du lenker til? Sorry bridezillas, håper dere ikke blir skuffet når dere ser hvor mange av gjestene som lar disse "favors" ligge igjen på bordet.... 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Hva i alle dager skal jeg med en pizzaskjærer om jeg kommer i bryllupet ditt? Eller noe andre av det dillet du lenker til? Sorry bridezillas, håper dere ikke blir skuffet når dere ser hvor mange av gjestene som lar disse "favors" ligge igjen på bordet.... Så sant! Skal det være noe slikt, må det få plass i min allerede ganske så fulle clutch/selskapsveske og/eller i mannens dressjakkelomme uten å lage bul. Ergo vil omtrent alt bli lagt igjen (sammen med sanghefte og bordkort), og kastet under ryddingen. Bortkastede penger, altså. 1
Lulilelu Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Hva i alle dager skal jeg med en pizzaskjærer om jeg kommer i bryllupet ditt? Eller noe andre av det dillet du lenker til? Sorry bridezillas, håper dere ikke blir skuffet når dere ser hvor mange av gjestene som lar disse "favors" ligge igjen på bordet.... Du har visst ikke sett så nøye på alt annet på de sidene. Det er en lang meny på venstre side med mye forskjellig. Jeg regner med at gjestene er så pass glad i oss at de ønsker å ha et minne fra dagen vår. Bra jeg ikke skal invitere deg da.
kontorstol Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Du har visst ikke sett så nøye på alt annet på de sidene. Det er en lang meny på venstre side med mye forskjellig. Jeg regner med at gjestene er så pass glad i oss at de ønsker å ha et minne fra dagen vår. Bra jeg ikke skal invitere deg da. Opplevelsen og eventuelle bilder syns jeg faktisk er mer enn nok minner om man ikke skal måtte drasse med seg et eller annet ubrukelig inngravert dill hjem fra et bryllup. Om man absolutt skal ha gave til gjestene bør det være noe som kan spises der og da, evt bare droppe hele greia. 11
Gjest Spinell Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Jeg regner med at gjestene er så pass glad i oss at de ønsker å ha et minne fra dagen vår. Bra jeg ikke skal invitere deg da. Må jeg bare få minne om at brudeparet riktignok er "verdens midtpunkt" for gjestene på bryllupsdagen, men resten av tiden er de faktisk ikke det. Dere må derfor ikke bli skuffet over om folk ikke føler seg forpliktet til å ta vare på souvernirer fra bryllupet. Eller at de ikke helt ser poenget med gjestegaven. Husk at du ikke er den eneste i verden som gifter deg, og at selv om folk husker bryllupet deres som en hyggelig hendelse, så er det for de fleste ingen verdensbegivenhet. Som regel er det kun ett i rekken av mange. Jeg snakker riktignok for meg selv, men jeg tror flertallet av bryllupsgjester vil være mer fornøyd med en spiselig godbit enn noe billig og "praktisk" ræl som står i fare for å a) bli liggende igjen på bordet eller b) bli med hjem og bli kastet hjemme eller c) ende opp som skuffefyll hos de aller fleste. Personlig sier jeg meg helt enig med kontorstols uttalelse om at bilder fra bryllupet er de beste minnene. 9
Daria Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Jeg er glad i alle brudeparene hvis bryllup jeg har vært i og har mange fine bilder og minner -jeg tar gjerne med meg kirkeprogram, sanger osv også så sant det går i veska -men jeg kan likevel ikke skjønne hvilken nytte jeg har av å få med meg noe dill jeg ikke trenger, attpåtil gravert med navn og dato. Ja, jeg har sett på flere av sidene det ble linket til, og selv om mye av det er bruksgjenstander, er det ting de fleste har fra før og ikke trenger flere av. Bortkastede penger for brudeparet, unødvendig bry for gjestene og skikkelig miljøuvennlig i tillegg. Skriv heller på bordkortet "For hver gjest har vi gitt ti kroner til jordskjelvofrene i Japan" el.l. -DET kommer gjestene til å huske og snakke om... 11
Mischa Skrevet 17. mars 2011 #15 Skrevet 17. mars 2011 Må si jeg er litt enig med de som sier det er unødvendig.. Uansett hvor glad jeg er i vennene mine trenger eller vil jeg ikke ha "souvenir", jeg vil heller at brudeparet skal spare den utgiftsposten og bruke de på seg selv Og som det er blitt nevnt, bildene er de fineste minnene uansett.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #16 Skrevet 17. mars 2011 Så negativ folk var her da. En vinstopper er jo for eksempel en god idè. Mange har jo selvfølgelig slikt fra før og den vil nok ligge i en skuff, men den vil bli brukt på en eller annen vinflaske en gang. Greit nok med litt fjerne familiemedlemmer, men foreldre, besteforeldre, onkler, søsker osv vil nok syns det er koslig å ha en slik ting fra bryllupet. De med hjerte på toppen var jo søte. Jeg hadde i hvert fall likt å få noe slikt.
Athene Skrevet 17. mars 2011 #17 Skrevet 17. mars 2011 Må si at i de bryllupene jeg har vært i der det har vært gave har jeg enten latt gaven ligge igjen, eller tatt den med og kastet hjemme. Jeg har utrolig høy terskel for hva jeg tar vare på, og hva jeg velger å bruke i mitt hus. Jeg hater rot og unødvendige/stygge ting. En vinstopper med hjerte (!) på ville garantert gått rett i søpla. Det å legge en gave på plassen gjør man nok mest for brudens del. Hvis dere absolutt må ha en gave, kjøp noe spiselig. Så kan man spise det underveis, ta det med og spise det hjemme, eller la det ligge igjen slik at de som rydder bordene kan ha glede av det. 2
backstage Skrevet 17. mars 2011 #18 Skrevet 17. mars 2011 Jeg er glad i alle brudeparene hvis bryllup jeg har vært i og har mange fine bilder og minner -jeg tar gjerne med meg kirkeprogram, sanger osv også så sant det går i veska -men jeg kan likevel ikke skjønne hvilken nytte jeg har av å få med meg noe dill jeg ikke trenger, attpåtil gravert med navn og dato. Ja, jeg har sett på flere av sidene det ble linket til, og selv om mye av det er bruksgjenstander, er det ting de fleste har fra før og ikke trenger flere av. Bortkastede penger for brudeparet, unødvendig bry for gjestene og skikkelig miljøuvennlig i tillegg. Skriv heller på bordkortet "For hver gjest har vi gitt ti kroner til jordskjelvofrene i Japan" el.l. -DET kommer gjestene til å huske og snakke om... Hear, hear!
Gjesten Skrevet 17. mars 2011 #19 Skrevet 17. mars 2011 Jeg må si meg enig med alle som synes dette er tull. Joda, man er glad i brudeparet, men hva har det med skrot å gjøre? Jeg kjøper knapt nok med meg souvenirer fra utenlandsferier, og jeg er absolutt ikke interessert i en souvenir fra et bryllup, uansett hvor glad jeg er i brudeparet. Bilder er minner, minner er minner, "souvenirer" langt på plassen min er skrot. 1
Gjesten Skrevet 17. mars 2011 #20 Skrevet 17. mars 2011 Skriv heller på bordkortet "For hver gjest har vi gitt ti kroner til jordskjelvofrene i Japan" el.l. -DET kommer gjestene til å huske og snakke om... DETTE var en god idé!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå