AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg kommer til å jobbe 80% stilling, så etter skatt vil jeg ha litt over 11000, kanskje mer i mnd. Nå prøver jeg å finne et sted å bo, men jeg er usikker på hva jeg kommer til å ha råd til. 5000 + strøm, er det for mye tror dere?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har 15000-16000 utbetalt hver mnd, og betaler 6000 + strøm. Har tv og internett inkludert i leien. Jeg klarer ikke spare så veldig mye, men det kommer jo helt an på hvilket forbruk du har. På generell basis vil jeg si du kan klare deg.
Gjest Jentehumor Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Kommer an på hva du har andre ting du skal bruke penger på hver måned Har du bil, eller tar du annen transport hver dag, er det ink Internett, tv-kanaler, parkering? Du tjener over 11k i måneden på en 80% stilling så kan du fint overleve på en 5k + strøm i måneden Er dere flere du skal mette, kan det bli hardt, men mulig.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Nei, jeg har ingenting annet å betale på. Ingen bil, barn eller dyr. Det er inkludert internett, tv bruker jeg bare til spill. Det er heller ikke umulig at jeg får ekstra vakter på jobb, da jeg er flink til å ta på meg andres vakter. Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg at det kommer til å gå helt greit. Men det er veldig greit å høre andres synspunkter! TS
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Det er også innen gangavstand til der jeg jobber, så transportutgifter som buss er på null. I tillegg er det 5 minutter unna sentrum, slik at taxiutgifter etter en fuktig kveld også synker betraktelig.
Gjest Jentehumor Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Da har du faktisk en tusenlapp eller to til overs hver måned vil jeg regne med selv etter en bytur en gang i blant! (regnet med husleie, strøm og mat + noen øl) Så går bra dette!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Her kan du se hva du bør sitte igjen med ut fra Sifo (statens institutt for forbruksforskning) sine satser. http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi
Gjest Jentehumor Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Her kan du se hva du bør sitte igjen med ut fra Sifo (statens institutt for forbruksforskning) sine satser. http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Det var veldig store summer! Men regner med det er ut ifra en måned hvor det kan være slik, for jeg har 5k til å bruke på mat og andre ting etter husleia og her var det betydelig mye mer. Jeg klarer meg ypperlig med det jeg bruker nå
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 SIFO-summene er faktisk svært nøkterne, men de tar utgangspunkt i en gjennomsnittsmåned. Noen ganger bruker en mer, andre ganger mindre. (Man kjøper f.eks ikke møbler hver måned...) Noen klarer seg med en del mindre forbruk enn dette, men mange bruker mye mer. Klart du kan stryke enkelte poster: kjører du aldri kollektivt trenger du ikke regne noen utgifter der. Men det er ikke tatt høyde for dyre ferier, sparing, gaver osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå