Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har aldri vært veldig opptatt av huden min, men har bestemt meg for å prøve og ta vare på den bedre.

Men jeg er usikker på åssen type hud jeg har og hvilke produkter jeg burde velge (og styre unna)!

Jeg vet at jeg holder meg langt unna nivea, for jeg tåler ikke nivea i det hele tatt. Får kviser av det :snurt:

Jeg tror jeg har både tørr og fet hud.

Noen ganger har jeg veldig tørr hud, men hvis jeg tar på fuktighetskrem o.l, får jeg bare kviser :(

Tåler ikke det i det hele tatt.

Kanskje jeg har sensitiv hud? :P

Noen som har noen tips?

PS: Vil helst bruke produkter som ikke er testet på dyr.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til en hudpleier er min første tanke, la hudpleieren se på huden og anbefale produkter så kan du ta med deg de anbefalingene og kanskje noen prøver på produktene.

Om det ikke frister må du sette deg mer inn i hvilken hud du har. Du finner mange gode beskrivelser på nettet men jeg synes HC har laget en god oversikt her http://www.hildechristina.com/hudpleietips

Skrevet

Mange hudpleiere har gratis uforpliktende hudanalyse. Er så lett å ta feil når man spør noen på nett.

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri vært veldig opptatt av huden min, men har bestemt meg for å prøve og ta vare på den bedre.

Men jeg er usikker på åssen type hud jeg har og hvilke produkter jeg burde velge (og styre unna)!

Jeg vet at jeg holder meg langt unna nivea, for jeg tåler ikke nivea i det hele tatt. Får kviser av det :snurt:

Jeg tror jeg har både tørr og fet hud.

Noen ganger har jeg veldig tørr hud, men hvis jeg tar på fuktighetskrem o.l, får jeg bare kviser :(

Tåler ikke det i det hele tatt.

Kanskje jeg har sensitiv hud? :P

Noen som har noen tips?

PS: Vil helst bruke produkter som ikke er testet på dyr.

Sannsynligvis har du sensitiv, fet hud. Bruk en mild rensekrem, mildt rensevann og unngå å vaske ansiktet med vann og såpe. Bruk en mild fuktighetskrem beregnet på sensitiv/fet (kombinasjons) hud.

Grunnen til at du får kviser av fuktighetskrem kan være at kremene du har brukt er oljebasert. Du bør nok bruke en vannbasert.

Gå på apoteket eller body shop og be dem hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...