AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg fikk AAP-vedtak 21-10-2010. Iløpet av behandlingstiden på AAP hadde jeg mottatt sosialstønad, ment som bidrag (dette står spesifisert i vedtak om sosialstønad). Beløpet mottatt i sosialstønad ble trukket fra beløpet jeg opprinnelig skulle hatt i AAP for månedene mellom søkstidspunktet (07.07.10) og innvilgelse av vedtak, og jeg fikk kun utbetalt mellomlegget. Dette gikk automatisk for å slippe et eventuelt refusjonskrav. Ifg. lønnsoppgaven har jeg fått kroner 68676 i AAP, men store deler av dette beløpet har altså vært sosialstønadi perioden mellom søkertidspunkt og innvilgelse av vedtak. Jeg har dessverre ikke beløpet på sosialstønad. Det er en vesentlig forskjell, ettersom sosialstønad ikke er skattepliktig. Totalt har jeg altså fått utbetalt et mye lavere beløp trekkpliktig inntekt enn det som står opplyst på lønns- og trekkoppgaven jeg har fått fra NAV. Det blir juridisk sett galt å sette alt under AAP i lønns- og trekkoppgaven, ettersom dette blir feil ifh. hva som reelt er mottatt av skattepliktig inntekt. Hvordan skal jeg ordne opp i dette? Har jeg kanskje feil, også? Dette er bare en logisk tanke jeg har kommet frem til, uten at jeg har klart å finne noen lignende saker eller lover. Vil helst slippe baksmell
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Siden du fikk etterbetalt fra søketidspunktet så er hele den summen skattepliktig. Sosialstønaden var jo bare midlertidig og ble tilbakebetalt. Du har jo egentlig fått AAP bare at du har fått det etterbetalt. Sosialstønaden blir mer som et lån. Ergo så er det hele summen vedr. AAP som gjelder. 1
Marimma Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Siden du fikk etterbetalt fra søketidspunktet så er hele den summen skattepliktig. Sosialstønaden var jo bare midlertidig og ble tilbakebetalt. Du har jo egentlig fått AAP bare at du har fått det etterbetalt. Sosialstønaden blir mer som et lån. Ergo så er det hele summen vedr. AAP som gjelder. Da burde de vel ha trukket skatt av hele beløpet FØR de trakk i fra beløpet TS hadde fått i sosialstønad? Synes det blir for dumt dersom TS blir sittende med baksmell fordi NAV kun har trukket skatt for mellomlegget. Endret 16. mars 2011 av Marimma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå