AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har blitt kalt inn til jobbintervju. Dette er første "ordentlige" intervju jeg er på, og er derfor helt grønn på dette her. Jeg skal ta med CV og kopi av attester. Da jeg søkte brukte jeg en elektronisk søknadsportal hvor det sto at jeg ikke skulle legge ved CV fordi det jeg oppga i søknaden fungerte på samme måte. Der satte jeg opp det av arbeidserfaring som var relevant i forhold til stillingsutlysningen. Fordi jeg er ung har jeg ikke sidevis med erfaring. Skal jeg likevel sette opp all erfaring på CVen, selv om jeg ikke oppga det i søknaden? Jeg kan forstå at sommerjobber fra da man var 17 år gammel ikke teller så mye etter 40 års arbeidserfaring, men min tid som arbeidstaker strekker seg bare over 7-8 år, hvor de fire første årene stort sett bestod av sommerjobber. Vil det da være greit å sette opp f.eks. "2004 og 2005 - sommerjobb, isselger for Diplomis"? Hvor langt tilbake skal jeg gå med attester? Skal jeg ta med alle attester, eller bare de mest relevante? Vitnemål fra vgs? Karakterutskrift fra universitetet? Håper noen vil komme med noen seriøse svar.
nattsvermer Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg ville tatt med alt i cv'en. Selv om det ikke er relevante jobber for denne stillingen, forteller dette noe om at du har arbeidserfaring. Og det liker arbeidsgivere! Ta også med alle attester. Og vitnemål og karakterutskrift. Dette ville jeg puttet i en mappe. Det ser mye bedre ut enn en haug løsark. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Jeg ville tatt med alt i cv'en. Selv om det ikke er relevante jobber for denne stillingen, forteller dette noe om at du har arbeidserfaring. Og det liker arbeidsgivere! Ta også med alle attester. Og vitnemål og karakterutskrift. Dette ville jeg puttet i en mappe. Det ser mye bedre ut enn en haug løsark. Lykke til! TS her. Takk, da tar jeg med alt jeg har. Kanskje bortsett fra arbeidsuken i 9. klasse.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Jeg ville tatt med alt i cv'en. Selv om det ikke er relevante jobber for denne stillingen, forteller dette noe om at du har arbeidserfaring. Og det liker arbeidsgivere! Ta også med alle attester. Og vitnemål og karakterutskrift. Dette ville jeg puttet i en mappe. Det ser mye bedre ut enn en haug løsark. Lykke til! TS her. Takk, da tar jeg med alt jeg har. Kanskje bortsett fra arbeidsuken i 9. klasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå