Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel ikke fortalt mine KG-venner så mye om mitt privatliv, men jeg gjør et unntak...

Jeg er nå singel. Selv om vi tok beslutningen i samråd for et par måneder siden, skjedde det formelle "flyttebruddet" for noen dager siden, etter at hun hadde fått de praktiske bitene med ny bolig osv på plass. Litt rart å bo sammen i denne siste perioden, men det gikk egentlig greit. Men litt vemodig er det tross alt den første perioden etter et brudd...

Slik er "karrieren" min: Jeg unnagjorde et ekteskap (1 barn) i perioden 1990-1995, og samboerskapet(uten barn)som nå er slutt, startet i 1997. Jeg har egentlig hatt mange fine "forholds-år" bak meg, og føler meg ikke spesielt mislykket og trist nå heller. Det som kanskje slet mest på det siste forholdet, var at jeg ikke ønsket flere barn enn jenta mi fra ekteskapet, mens samboeren var barnløs, og den biologiske klokka hennes gikk fortere og fortere...

...spørsmålet er så: Tilhører jeg egentlig de mislykkede, uten at jeg selv føler det slik...?

...et brudd gir jo muligheter til en tenkepause, nye veivalg, og de erfaringene jeg har fått, ser jeg egentlig på som en positiv ballast.

Jeg føler egentlig ikke særlig mismot, i forhold til den tilværelsen jeg nå går inn i.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det er fint at du tenker slik. Jeg er enig med deg, en er absolutt ikke mislykket fordi en er singel.

Skrevet

Et brudd er ikke et mislykkethetsstempel, men tvert i mot et tegn på at du er i den andelen av befolkningen som kan reflektere over de valgene du har tatt og kanskje funnet dem gale - og gjort noe med det!

Det viser at du kan fatte den vanskelige beslutningen det er å avslutte et forhold fordi forholdet ikke fungerer som det skal.

Jeg mener det er et kvalitetsstempel!

Suz - som var singel for bare en liten stund siden og som har tatt de tøffe valgene flere ganger sjøl! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Suzy. Synes ogås det er et kvalitesstempel.

Du vet hva du vil ha og hvordan ikke noe galt med det.

Du tilhører overhode ikke de mislykkede :D

Gjest sexysadie
Skrevet

enig med de andre her.

Lykke til Sandman. :kul:

Gjest Vanessa
Skrevet

Jeg synes det er langt mer mislykket med folk som hopper rett fra ett forhold til et annet, fordi de ikke takler å være singel en stund. Og da mener jeg folk som gjør dette konsekvent, jeg har sett et par slike tilfeller og det har IKKE gått bra i de forholdene. Det er både umodent og desperat.

Å være singel kan ofte være et tegn på selvstendighet og at man klarer å ta vare på seg selv både økonomisk og følelsesmessig.

Gjest Brunhilde
Skrevet

I så fall, Sandman, er jeg MEGET mislykket - og det syns jeg jo ville være en trist kjensgjerning.

Tror svaret på spørsmålet ditt for min del må bli: Nei, man er ikke mislykket fordi om man er singel.... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Selvfølgelig er ikke singel ensbetydende med mislykket. Men for meg som er barnløs, står det for meg som helt KRISE dersom forholdet skulle havarere, og jeg ble ny-singel i en alder av 30. For deg som er fornøyd med det ene barnet du har, og som ikke har en biologisk klokke å forholde deg til, er det bare å nyte singeltilværelsen så lenge det varer. :wink:

(Men jeg må si jeg sender noen tanker til Xén din som håpet i så mange år at du skulle ønske å bli pappa igjen...)

Skrevet

Singeltilværelsen er, etter min mening, helt herlig! Absolutt ingen ting mislykket i at man trives som singel - det er bare et tegn på at man er selvstendig og greier seg selv!

Skrevet

Man Sandman; var det ikke vi som skulle shoppe bh'er sammen, da? Nå når du er singel, har du ingen unnskyldning lenger ;-)

Gjest Bruker - på besøk!
Skrevet

Flott innstilling du har Sandman :klem:

Skulle ønske jeg kunne føle likedan................... for jeg føler meg mislykket i min alene-tilværelse! :(

Men - jeg sitter ikke hjemme og "gråter" døgnet rundt for det............ :wink:

Skrevet
Man Sandman; var det ikke vi som skulle shoppe bh'er sammen' date=' da? Nå når du er singel, har du ingen unnskyldning lenger ;-)[/quote']

...syns jeg husker noe sånt, ja.... men hvordan var det egentlig den saken dukket opp, har du noen reminder i form av en gammel tråd...?

...jeg blir jo nærmest overveldet av de muligheter som singeltilværelsen ser ut til å gi en mann... den inkluderer altså til og med BH-shopping....?? :ler:

Skrevet

så nå er du ledig på markedet, vil ikke ha flere barn, og er rimelig fornøyd med tilværelsen.

har du noen ventelisteordning for interesserte hunkjønn?

Skrevet
så nå er du ledig på markedet, vil ikke ha flere barn, og er rimelig fornøyd med tilværelsen.

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

...i et anfall av langt fremskreden legnings-forvirring, så har Trøffelhelten allerede stilt seg først i køen... han ligger nå på tredje dagen i et fjelltelt i innkjøringa mi, i reneste Colosseum-stil...

...men jeg vil ikke ha han, så i dette tilfellet gjelder det, som det aldri før har gjallet, å komme på annenplass... :ler:

Gjest Embla s
Skrevet
det aldri før gjallet' date=' å komme på annenplass... :ler:[/quote']

Gjallet?! :roll::ler:

Skrevet

Jeg er også singel ja.. Føler meg ikke misslykket, vet hvorfor ekteskapet ikke funket liksom.. men jeg mistrives noe inni hampen alene...

På min sønn sine vegne derimot så har vi feilet, det føler jeg virkelig, og synes det er fælt at han skal vokse opp slik jeg ikke ville han skulle ha det....

Skrevet

...i et anfall av langt fremskreden legnings-forvirring, så har Trøffelhelten allerede stilt seg først i køen... han ligger nå på tredje dagen i et fjelltelt i innkjøringa mi, i reneste Colosseum-stil...

det er fint at det finnes mer desperate individer enn meg i det minste.

Skrevet

Tror det var Øystein Sunde(hvem ellers?) som en gang lanserte det uttrykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...