MiniMjau Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hvilke planter(grønne, men også med blomster...) tåler å stå i en solfylt vinduskarm? Jeg har stort sett solfylte vinduskarmer og alt av planter henger med hodet og blir uttørket og bleket på null komma niks i vinduskarme. Nå i mars!! Hvilke planter kan jeg f.eks ha i kjøkkenvinduet og i stuevinduet uten at sola tar knekken på de??
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Hawairose. Den blomstrer stadig når det får godt med lys. Vanne må du gjøre flittig uansett hvilken plante du har i vinduskarmen.
Mixelite Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Jeg bruker pinne-bordbrikker som solskjerming foran plantene om sommeren. Da kan alle slags blomster stå midt i solen
Gjest LOGAN Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 jeg har orkideer som blomstrer og "kommer tilbake" hele tiden - de står i solen "hele tiden" i stuen! det er også det eneste jeg får til - hehe, så plasseringen må nok være god!
Mixelite Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 jeg har orkideer som blomstrer og "kommer tilbake" hele tiden - de står i solen "hele tiden" i stuen! det er også det eneste jeg får til - hehe, så plasseringen må nok være god! Jeg har noen orkideer som ble "gjenglemt" i vinduskarmen uten solskjerming. Den ene har fått svimerker på bladene.
Skylines Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Orkideene mine liker heller ikke sol. Nå har jeg en grønn plante med kraftige blader i sørvinduet, den tåler det meget godt:)
MiniMjau Skrevet 10. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2011 Jeg har to sukkulenter(penge-tre) de lever over. Orkideene mine er helt svidde. Noen flere som har forslag til planter som kan stå i solkarmen, uten skjerming..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå