Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Til slike ting har man faktisk krav på velferdspermisjon. Og det blir faktisk en helt annen sak. Her er det jo snakk om at "skulle så veldig gjerne", bare, og det er ikke, og har aldri vært, velferdspermisjonsgrunn.

Vi veit ingenting om karakteren av det møtet ts skal på. Det kan hende at det har ein slik karakter at det kvalifiserer for velferdspermisjon. Eg veit at min jobb ville gitt meg velferdspermisjon for eit slikt møte, men det heng altså på tariffavtalen.

Videoannonse
Annonse
Gjest LOGAN
Skrevet

Vi veit ingenting om karakteren av det møtet ts skal på. Det kan hende at det har ein slik karakter at det kvalifiserer for velferdspermisjon. Eg veit at min jobb ville gitt meg velferdspermisjon for eit slikt møte, men det heng altså på tariffavtalen.

¨

Min jobb også :)

Gjest LOGAN
Skrevet

Logan: kan du være så snill og slutte å rope?

Bruk heller kursiv, understreking eller fet skrift når det er noe du vil markere spesielt.

Så lenge lovverket eller eventuelle tariffavtaler ikke dekker dette tilfellet, har ikke arbeidstaker rett på fri. I den avtalen om velferdspermisjoner som min arbeidsgiver har inngått, er denne typen møter ikke dekket.

Det kan være lite fleksibelt av arbeidsgiver å si nei i et slikt tilfelle, det er jeg helt enig i, men vi vet jo ikke om arbeidsgiver har andre gode grunner som gjør det umulig for denne å stille opp selv.

Det er det jeg har prøvd å si meg enig i hele tiden da:) Og jeg er bare en person som ELSKER store boktaver - gjør det ikke for å provosere..

Men skal kutte det her nå :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...