rigelgutten Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har en liten tilkallingsjobb. Nå snart blir det endel arbeid. Jeg lurer litt på hvordan man fører opp timene på meldekortet.. Blir jeg oppdaget om jeg ikke fører opp så mange timer som jeg faktisk jobber...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Så klart skal du føre opp timene du jobber. Du krysser av for at du har jobbet og antall timer. 1
liv Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Ja du kan bli avslørt om du ikke fører på nok timer. Det blir gjort sjekking og arbeidsgivere får stadig brev der de må oppgi hvor mange timer en arbeidstaker har arbeidet. xen til samboeren måtte sone 4 uker grunnet samme type svindel
Løvetanten Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Du kjenner vel regelverket rundt melding? Du kan ha opptil en viss % stilling før det går ut over stønaden du mottar. Det vil jo absolutt lønne seg for deg å få vanlig lønn i stedet for stønad, og om du ikke vil gå over "frigrensa" så sier du bare nei til mer jobbing. Fra NAV: "Du kan få graderte (reduserte) dagpenger dersom du: * Er delvis arbeidsløs og arbeider 50 prosent eller mindre av din fastsatte vanlige arbeidstid (minst 40 prosent dersom du er permittert). Utbetalingen graderes i forhold til antall timer du har arbeidet i meldeperioden" http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger/Dagpenger+under+arbeidsl%C3%B8shet.893.cms Det er vel strengt talt ikke verdt å gjøre seg til kriminell for noen få hundrelapper?
rigelgutten Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2011 Sitter ikke igjen med mer fordi om jeg jobber nei,fordi skatten er så høy at det blir det samme.
Løvetanten Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Men da burde du jo sitte med såpass incentiv at du står på for å få deg en ordentlig betalt jobb etterhvert. Om dagpengene/AAP (vet ikke hva du får) er så lave og lønna der du jobber er like lav som stønaden, da er det jo direkte tragisk å gjøre seg til kjeltring ved å underrapportere skarve småpenger. Lykke til.
rigelgutten Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2011 Det som er jeg klarer ikke jobbe 100 %. Og da tjener jeg ikke mer uansett liksom.
Løvetanten Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 ...og det er vel derfor du får en supplerende stønad fra NAV ikke sant? Tipper det er AAP du går på siden du sier at du ikke klarer å jobbe 100%. Nå er du jo i utgangspunktet knallheldig, for uten AAP så hadde du måttet leve på det lille du får fra det du makter å jobbe. Nå trenger du ikke det, for NAV spytter i resten for deg. Full lønn til tross for at du ikke jobber fullt. Men jeg gjentar det jeg sa i forrige innlegg; du må jo etterhvert begynne å tenke på hvordan du faktisk kan skaffe deg en egen inntekt du kan leve av i stedet for å spekulere i trygdesvindel. Det finnes vel knapt noe så low life som det (seriøst! Trygdesvindel... ) 1
Trillrund Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Vil du virkelig gjøre deg til kjeltring og gi andre i samme situasjon enda dårligere rykte?????? Selvsagt skal man føre opp ALLE timer man jobber! Du har fått innvilget stønad mot at du skal følge reglene..... 1
The Kitten Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har en liten tilkallingsjobb. Nå snart blir det endel arbeid. Jeg lurer litt på hvordan man fører opp timene på meldekortet.. Blir jeg oppdaget om jeg ikke fører opp så mange timer som jeg faktisk jobber... Jævla unnasluntrer.
Løvetanten Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har ikke noe imot deg, og kan jo selvfølgelig skjønne at du synes det er kjipt å ha lite penger. Du ser etter en måte å øke inntekten på, og det er forståelig. Men det du tenker på her er å pisse i buksa for å holde varmen. Veldig korttenkt og ingen løsning som vil vare eller tåle dagens lys. Gjør deg selv den tjenesten at du ikke ødelegger for deg selv. Tenk heller fremover og bruk de evnene og mulighetene du har til å få deg skikkelig arbeide/utdannelse/whatever.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Ta det fra en som nettopp har blitt avslørt i å føre for få timer på meldekortet; du blir tatt! Og å skulle betale tilbake mange tusen er ikke morsomt; spesielt ikke når du må betale tilbake 10 % mer fordi du med vilje har ført opp feil antall timer. Etter den søte kløe kommer den sure svie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå