Gå til innhold

27 år og trebarnsmor..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå to små barn i barnehagealder som jeg fikk nokså tidlig. Jeg og pappan deres er ikke sammen lengre, da det tok slutt rett etter at minstemann ble født, så og si..

Jeg har nå vært sammen med en mann en god stund. Halvannet år, og vi er også samboere.. Han er noe eldre enn meg(over 30) og barnløs, og ønske om å få barn sammen med ham står sterkt. På en side kunne jeg ha ventet til jeg er godt over 30 med barn nummer tre, men på en annen side vil jeg bli ferdig med det, samt at jeg må jo ta hensyn til at kjæresten min har noe dårlig tid.

Jeg har noen fordommer mot dette med tre barn i tyveårsalderen selv, kjenner jeg... Hva synes dere folkens?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du allerede har to barn, som du fikk veldig tidlig, hvorfor bekymrer du deg for hvor gammel du er når du får nr 3?

Det beste er vel å få dem så tett som mulig, slik at de får et mest mulig søskenforhold?

Det er hvertfall ingen grunn til å vente til du er over 30, hvis både du og mannen føler dere klare for ett barn nå.

• Liker 4
Gjest Spinell
Skrevet

Slik du beskriver din situasjon kan jeg ikke se at det skulle være noe å være fordomsfull mot. (Jeg har mer fordommer mot "unge mødre-typen" enn mot at folk har fått tre barn før fylte 30. Inkonsekvent nok ;) )

Jeg synes du skal snakke med samboeren din og høre om han synes han har det travelt med å få barn. At han er fylt tredve betyr jo ingen ting. Han blir jo ikke "gammel far" om han venter etpar år, og fruktbar er han jo i teorien til han dør. Hvis dere begge ønsker barn sammen nå; sett igang. Hvis dere begge synes det er greit å vente; vent.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være noeå tenke på? 27 år er da ikke ungt, og det er over hodet ingen fordel å være eldre når man skal ha nummer tre. Da er mye annet som er utrolig mye viktigere å vurdere før man får barn sammen.

Har par kjente som har klemt ut 3 unger på 2-3 år, og ble akkurat ferdig før de ble 30. Så stort sett ønsker vel folk å bli ferdig med småbarnstida og ikke forlenge den. Har aldri tenkt over at man ikke skal være "for ung" når nummer tre kommer, tvert imot.

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Det med barn er noe vi prater om nokså ofte, og mitt inntrykk er at han har veldig lyst på eget barn i nærmeste framtid. Han har forresten ikke akkurat bikket 30, men nærmer seg i midten av 30-årene nokså snart.

Skrevet

Jeg fikk selv mitt tredje barn da jeg var 27. De er i dag 30 - 27 og 24 år og har masse glede av hverandre og jeg er en lykkelig bestemor til snart 4 barnebarn. Bare gå for det du om du selv ønsker deg en til og føler deg klar for det.

Skrevet

Fordommer mot folk i 20-årene med 3 barn? Nå har jeg hørt det også.. :roll:

• Liker 4
Gjest pysepusen
Skrevet

Ser ikke hva som er galt i det jeg... Nå er jeg 25 selv og håper jeg er ferdig med å få mine (3;-)) barn til jeg er 30.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er for ungt til og ha 3 barn.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg vet om en som har 3 barn og som bare er 20. DET er ungt det. Hun fikk sin første som 15 åring. Så å være 3 barnsmor når man er 27 er ikke ungt synes jeg :) Tror det er ganske vanlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er opplagt at du fikk barn tidlig og det er noe du neppe unngår at noen reagerer på. Men "når skaden først er skjedd" ser jeg ikke hva det skulle tjene til å utsette det å få barn med den nye mannen. Da er det bedre å "klemme sammen" alderen på barna mest mulig. Så fremt han også ønsker det, da selvfølgelig.

Skrevet

Ser ikkje noko gale i det. Hadde eg og eksmann haldt saman, hadde me nok fått nr 3 då eg var rundt 26 år tenkjer eg (fekk nr 1 og 2 ved 22 og 23 år).

Skrevet

Fikk nr 1 når jeg var 21 år og nr 2 og 3 når jeg var 26, var akkurat passe alder for meg. I min vennekrets var de fleste ferdige med nr 3 før de fylte 28 så jeg synes ikke det er ungt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er vel helt fint det? Jeg synes det "uansett" er mye med tre barn, så jeg legger alltid litt merke til de som har tre eller fler, men reagerer ikke negativt på det eller tenker over alderen deres. Og det eneste som er viktig er vel at det passer for dere å få en til nå :) Er ingen grunn til å vente fordi du er ung i hvert fall.

Skrevet

Jeg fikk nr. 3 da jeg var 26. Syntes ikke det var tidlig i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ungt fordi det er en uønsket situasjon for meg, men jeg respekterer at andre velger annerledes.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har flere i min krets som ble firebarnsmødre før de fylte 25, så du er nok ikke veldig ung. Men er du ikke klar for flere barn, så ER du ikke det.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Det med barn er noe vi prater om nokså ofte, og mitt inntrykk er at han har veldig lyst på eget barn i nærmeste framtid. Han har forresten ikke akkurat bikket 30, men nærmer seg i midten av 30-årene nokså snart.

Forstår godt at mannen din ikke vil vente lenge hvis han snart er 35. Hvis han blir far når han er 35, så er han jo 50 når barnet er 15. Er jo greit for både han og barnet at han fortsatt har mye energi, og god helse, når barnet er i tenårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...