Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare så dere skjønner hva jeg mener. Jeg strikker en Tine Solheim vest, Barletta. Den har plissekant nederst, en vrbord som smalner oppover kan du si. 5 rett, 5 vrang til å begynne me, frem og tilbake. Det jeg lurer på er følgende, i diagrammet skal det strikkes 2 vr sammen og 3 vr sammen, på retten i de rette maskene i vrborden. Hvorfor vil man ha vrangmasker der, det må jo være finere å felle med rettmasker? Eller misforstår jeg alt her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke 2 vridd sammen og 3 vridd sammen det menes da? Altså vridd og ikke vrang.

Skrevet

Det er ikke 2 vridd sammen og 3 vridd sammen det menes da? Altså vridd og ikke vrang.

Det var det jeg tenkte og det er sånn jeg har strikket det faktisk. Men forkortelsen vr betyr vrang og ikke noe annet ifølge heftet.. Ble bare så usikker etterpå, men for mitt øye ser det ok ut.

Skrevet (endret)

Hvordan fortsetter mønsteret da? Hvis det fortsetter i en 2 r, 2 vr ribb, så kan det stemme at det skal felles med vrange masker.

Hvis ikke strikker du slik du mener det ser penest ut. Oppskriften er en veiledning. Det kan også forekomme trykkleifer i strikkeoppskrifter. :)

Endret av PecanPie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...