Thinkerbelle Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hei! Ja, som tittelen sier: jeg går på Cerazette, og vil slutte etter at brettet er ferdig om ca 3 uker. Vi ønsker deretter å starte prøvingen etter juni, juli. Er det noen som har erfaring med å slitte på Cerazette? Hvor lang tid tok det dør du ble gravid? Hvor lenge var det fra du sluttet på pillen til dere startet med prøvingen?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Førstemann: klaff på 1 PP Deretter 1 år med cerazette, starta prøving 2-3 måneder etter prøveslutt. Fortsatt ikke gravid over ett år etter at jeg slutta på pillene, og syklusen er rotete. Kan såklart skyldes mange ting, men jeg holder en knapp på cerazetten i mitt tilfelle. Håper andre har mer oppløftende svar til deg!
Thinkerbelle Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2011 Som i alle andre tilfeller så er det forskjellig fra person til person, og jeg håper det løser seg veldig snart for deg. Mitt personlige inntrykk av Cerazette er at det kanskje burde gå raskere å komme inn i normal syklus etterpå siden det er mindre hormoner i pillene. Kan jeg spørre om syklusen din var regelmessig mens du gikk på cerazette? Vet mange har uregelmessig syklus..
Timseh Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Ble relativt fort gravid etter at jeg sluttet på cerazette. Tok ca 1 mnd.
Smørblomst82 Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Jeg sluttet på cerazette i november eller å ha brukt dem i 4 år. Fikk tilbake mensen etter 3 uker. Har etter dette hatt litt variert syklus (fra 18 til 35 dager), men den forrige var på 29 dager og jeg vet ennå ikke hva denne mnd. blir da den er forventet neste uke engang. Vi begynte prøvingen i januar og det har ikke skjedd noe enda. Men dette er også fordi jeg ikke har vist helt når EL er. Det er lurt å kartlegge syklussen sin litt etter man slutter på pillen. Så har du litt mer kontroll. Så min erfaring er ikke så lang enda, men det kan virke som har kroppen bruker noen mnd på å komme ordentlig til hektene igjen som ved bruk av andre p-piller Men lykke til fremover
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Jeg bruker cerazette siden for ett år siden. Har ikke tenkt å slutte og stifte familie ennå. Lurte bare på om det er flere som bruker denne pillen som har mistet mensen helt? Legen min sa at det var normalt....men det føles liksom så unormalt. (Er ikke gravid!) Og om det er flere som opplever humørsvingninger og hoven/oppblåst mage (spesielt i de dagene da eggløsningen pleide å være og da mensen pleide å være)?
Smørblomst82 Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Jeg mista mensen helt og det var utrolig deilig. Fikk den raskt tilbake når jeg sluttet. Jeg var også plaget med mye hodepine. Hodepinen har gitt seg etter jeg sluttet så det hadde vel en sammenheng med pillen.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Som i alle andre tilfeller så er det forskjellig fra person til person, og jeg håper det løser seg veldig snart for deg. Mitt personlige inntrykk av Cerazette er at det kanskje burde gå raskere å komme inn i normal syklus etterpå siden det er mindre hormoner i pillene. Kan jeg spørre om syklusen din var regelmessig mens du gikk på cerazette? Vet mange har uregelmessig syklus.. Regelmessig som en klokka både før graviditet og under cerazette, og fikk igjen mensen med en gang jeg lsutta på pillene. Det ordner seg nok til slutt, ja, men i påvente at det er det kjekt å kunne sverte og banne litt over cerazette :gjeiper:
Thinkerbelle Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2011 Jeg hadde uregelmessig mens lenge, men plutselig ble den regelmessig:) kan variere med en eller to dager noen ganger fremdeles da..
*Frida* Skrevet 16. mars 2011 #10 Skrevet 16. mars 2011 Fekk mens ca 3 veker etter pilleslutt (hadde ikkje hatt mens på i alle fall det siste året med Cerazette). Me starta prøvinga samtidig med pilleslutt, og eg blei gravid etter den første mens, dvs i 2. periode. Testa positivt før det var gått 2 månadar etter pilleslutt, så det gjekk i grunn fortare enn me hadde rekna med. 2. gang blei eg gravid først 6 månadar etter kobberspiralen blei kasta.
Thinkerbelle Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2011 Sluttet på pillen i går, og planlegger å starte prøving i juni-juli, så håper at alt klaffer fort:) vil gjerne høre flere erfaringer:)!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #12 Skrevet 28. mars 2011 Selv om cerazette er en minipille så er det en høydosert minipille. Det er derfor man den ikke på død og liv må taes til samme tid hver dag, gir bedre sikkerhet enn andre minipiller. Og da tenker jeg det tar sin tid før det er ute av systemet. Jeg har selv sluttet på de for fire uker siden og fikk tilbake blødning i går, mistet den helt under bruk. Om dette er mens eller ikke vet jeg ikke, men det er kraftigere enn det har vært med p-piller og cerazette. Cerazette var for meg et siste forsøk på hormonprev. da alt anna prøvd har gitt meg bivirkninger. Da jeg begynte med cerazette toppet det seg maks og konstant hjertebank de siste fire ukene var dråpen. Her i hus er det ikke aktuelt med prøving enda, men alikevel spennende å se hvor fort folk har kommet tilbake til normal syklus og blitt gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå