AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Litt frustrert nå, over mitt første møte med håndverksbransjen. Vi vil montere dobbeltdører i en åpning mellom de to stuene våre, og jeg har holdt på i over en uke med å få noen til å gjøre jobben! Lagt ut jobben på anbudssider på nettet, søkt opp snekkerbedrifter på nettet og fylt ut kontaktskjemaer der. Vi har fått flere svar på e-post, men plutselig hører vi ikke fra dem. Da kan de f.eks. spørre når det passer at de kommer, så svarer jeg (med MANGE tidspunkt, kan til og med gå hjem fra jobb for å møte dem), og så hører jeg ikke mer. Det har kommet to stk for å se på og gi anbud. De virket veldig greie. Og sier "vi sender deg en epost med pris etc enten i dag eller i morgen". Nå har det gått 3-4 dager siden de var her, og jeg hører ingenting. Selv om jeg har sendt blir e-post og spurt (på en blid måte, altså!) Dette er en relativt grei jobb, lett tilgjengelig for dem og god plass for både bil og utstyr. Dette er første gang jeg er i kontakt med håndverksbransjen, er det slikt man bare må forvente? Men vi må utsette salget av huset vårt til denne jobben er gjort, og det blir DYRT å vente til de finner ut at de skal svare meg. Hvis det er så mye rot og forsinkelser bare med å få svar/kontakt/anbud fra dem, kan jeg vel forvente enda mer rot og forsinkelser når det gjelder selve jobben. Nå lurer jeg på hvor man finner knappe håndverkere som holder det de lover. Er det noen som jobber på de store byggvarehusene, f.eks (i Trondheim)? Synes det er litt uklart når jeg ser på nettet. Kan man bestille noen dører, og en person til å montere dem? Er dette lett å få til selv, for to voksne personer med ti tommeltotter hver? sukk....
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Vi fikk badet pusset opp av en gjeng idioter som gjorde mest det de hadde lyst på. "Men jeg synes jo det var finere" hørte jeg mer enn en gang, det virker kanskje ikke så opplagt at den som betaler skal ha det siste ordet. Spesielt rørlegger var en gjøk som tok mange snarveier. Elektriker monterte bl.a. bryterlisten så skjev at det var en helning på 10 grader! Alt kan jo rettes opp, men på et tidspunkt blir man bare lei av å måtte klage og krangle for hvert arbeidsskritt. Skulle ta fire uker, ble seks uker forsinket. Etter det er min gode forventning til en fornuftig fremtredende byggansvarlig blitt snudd til en skamfølelse for hele næringen; og vi har hatt mange innom! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå