Gjest Labello Skrevet 30. oktober 2003 #1 Skrevet 30. oktober 2003 Hva syns dere om saken? http://www.tromsoby.no/article.php/100_Nyh...2113541854.html
Ingeborg Skrevet 30. oktober 2003 #2 Skrevet 30. oktober 2003 Synes Tromsø er en sterk kandidat, jeg. Har stor sans for at de søker, selv om jeg ikke har de store meningene om de bør få OL eller ikke. Byen har guts til å satse!
Gjest care Skrevet 30. oktober 2003 #3 Skrevet 30. oktober 2003 Hvis vi skal ha OL bør vi fader meg bruke det anlegget vi har lagt ned flerfoldige millioner i. :evil:
Gunilla Skrevet 30. oktober 2003 #4 Skrevet 30. oktober 2003 Lillehammer/Gjøvik/Hamar, ja? *Jobber med saken*
Gjest Poirot Skrevet 30. oktober 2003 #5 Skrevet 30. oktober 2003 Vi er et alt for lite land til å fancy anlegg både her og der. Hadde ikke Lillehammer hatt det ville det vært en strålende ide.tror jeg.
Malou Skrevet 31. oktober 2003 #7 Skrevet 31. oktober 2003 Tror dere det er sannsynlig at et så lite land som Norge får arrangere OL to ganger innenfor såpass kort tid? Noen som vet hvordan IOC stiller seg til dette? Forøvrig er jeg enig med Poirot. Hadde det ikke vært for anleggene på Lillehammer, hadde veien ligget åpen for Tromsø. Jennifer
Nala Skrevet 2. november 2003 #8 Skrevet 2. november 2003 Jeg synes det hadde vært usannsynlig stilig om Tromsø fikk OL. Men er det realistisk? Tja, jeg vet ikke... For det første er dette en utrolig mulighet for Tromsø og for hele Nord-Norge til å presentere seg for verden. Et OL vil for alvor sette landsdelen på kartet, noe særlig reiselivet nok vil merke i årene både før og etter arrangementet. For det andre er det en spennende tanke å skulle arrangere OL nord for Polarsirkelen. Dette kan bli et av de vakreste vintereventyr noensinne - om man er heldig med været da Hadde det ikke vært for Lillehammer hadde nok sjansene vært større. Ikke fordi anleggene ligger der, men mer fordi Norge på en måte har arrangert OL for ikke så lenge siden. For anleggene på Lillehammer holder ikke mål i henhold til dagens standard. Det er tross alt 20 år mellom 1994 og 2014. Anleggene på Lillehammer må derfor oppgraderes, nye må bygges. Likevel vil nok et OL på Lillehammer bli langt mindre kostbart enn OL i Nordens Paris. Men når det er sagt, OL fører til store inntekter. I Salt Lake City hadde de vel flere milliarder i overskudd? Den største utfordringa til Tromsø blir nok derfor å argumentere for gjenbruk av anlegg. Nå er det jo snakk om å bruke skip til deltakerlandsbyer, at man skal kunne ha ishaller på lektere osv, men det vil likevel bli en del spøkelsesanlegg i Tromsø by etter en gigantsatsing som OL, tror jeg. Men når alt kommer til alt, så er jeg positiv til Tromsøs OL-søknad. Jeg ser på det som en unik mulighet til å gjøre noe ordentlig stort og positivt i nord :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå