Gå til innhold

Uspiselig eller gladsak?

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Fiffig artikkel fra alltid relevante og etterrettelige Dagbladet :ironi:

http://www.kjendis.no/2011/03/15/kjendis/petter_northug/ski/langrenn/ski-vm_2011/15821739/

La oss snu på hele hsitorien, bruke nøyaktig de samme ordene med ett (viktig) unntak: Bytt ut "Petter Northug" med "Therese Johaug" og "damer" med "menn".

Hadde overskrifta og ingressen sett likedan ut - I think not.

Hvordan tror dere den hadde vært, i likestillingsnorge, kom med forslag :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke godt å si. Omtalen ville kanskje ikke vært riktig så positiv og ikke-problematiserende. Eller kanskje det ikke ville vært omtalt i det hele tatt? Dette kommer jo fra familien. Johaug får kanskje entusiastiske beundrerbrev fra menn, hun også. Men når det er en kvinne, så blir det kanskje litt mer touchy enn når det er rettet til en alfamann som Northug. Beundring som grenser til det seksuelle er liksom forventet og positivt for en mann, mens kvinner ofte fremstiller det som plagsomt.

Menns seksualitet blir ofte fremstilt som altetende og i stand til å takle hva det skal være, jfr overgrepssaker: en 14-årig jente som har sex med sin lærer, er utsatt for et overgrep, mens mange vil mene at en 14-årig gutt som har sex med sin lærer, har skåret med en MILF, og bør prise seg lykkelig.

Forøvrig: jeg syns ærlig talt at det er temmelig avvikende å ville ha superundertøyet som skiløperen sikkert har svettet flere liter ut i, svette stinn av bikarbonat, som sikkert lukter grusomt.

At det finnes en del godt voksne kvinner som har heftige fantasier om den veltrente "go all night"-kroppen til Northug, er en helt annen sak. Selv fikk jeg påtrengende bilder i hodet da Marit Bjørgen sa at hun kanskje burde belønne smørerne sine med å gå naken inn i bua til dem. Så det er ikke det at jeg ikke forstår.

Jeg mener, det er noe besnærende med en kropp som praktisk talt ikke har fysiske begrensninger.

Endret av Mann 42
Skrevet

eeh æsj og neitakk

• Liker 1
Skrevet

Merkelige saker at folk vil ha andres undertøy. Hvorvidt det ville blitt avissak ut av det om det var menn som ville ha Johaug sitt undertøy er jeg usikker på. Grunnen tror jeg ganske enkelt at det er vanligere at menn vil ha kvinneundertøy. Bare se på sexforumet nå. En dama la ut en Finn-annonse på penskoene sine og fikk bare svar fra menn. Jeg har også hørt om flere tilfeller av damer/jenter som selger brukte truser og de får masse henvendelser. Ville menn som solgte skoene sine få masse damehenvendelser eller menn(ikke-kjediser) som solgte brukt undertøy få masse henvendelser fra damer? Neppe. Derfor er det en nyhetssak nå det er damer som vil ha herreundertøy. "Det er ikke en nyhet at en hund biter en mann, men det er en nyhet at en mann biter en hund" er et prinsipp som pressen følger.

• Liker 1
Skrevet

Merkelige saker at folk vil ha andres undertøy. Hvorvidt det ville blitt avissak ut av det om det var menn som ville ha Johaug sitt undertøy er jeg usikker på. Grunnen tror jeg ganske enkelt at det er vanligere at menn vil ha kvinneundertøy. Bare se på sexforumet nå. En dama la ut en Finn-annonse på penskoene sine og fikk bare svar fra menn. Jeg har også hørt om flere tilfeller av damer/jenter som selger brukte truser og de får masse henvendelser. Ville menn som solgte skoene sine få masse damehenvendelser eller menn(ikke-kjediser) som solgte brukt undertøy få masse henvendelser fra damer? Neppe. Derfor er det en nyhetssak nå det er damer som vil ha herreundertøy. "Det er ikke en nyhet at en hund biter en mann, men det er en nyhet at en mann biter en hund" er et prinsipp som pressen følger.

Men det er da en vesensforskjell på brukt sexy undertøy med duften av kvinne, og brukt superundertøy med duften av gamp. Du går ikke tremila og kommer i mål duftende av roser, uansett hvor pen du er.

Skrevet (endret)

Men det er da en vesensforskjell på brukt sexy undertøy med duften av kvinne, og brukt superundertøy med duften av gamp. Du går ikke tremila og kommer i mål duftende av roser, uansett hvor pen du er.

Vel, det er da kvinner som finner svettelukt sexy. Svettelukt minner om muskler som er blitt brukt, muskler minner om styrke osv. du snakker om duften av kvinne, disse damene tenker nok på duften av mann.

At du ikke finner svett undertøy sexy sier ikke så mye. Disse damen som vil kjøpe undertøyet til northug vil tydeligvis det. Jeg tror heller det er det at han har gått mange mil, blitt svett og vist styrke som gjør at damene vil ha undertøyet hans. Jeg tror ikke disse damene ville kjøpt superundertøyet til en hvilken som helst mann.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Vel, det er da kvinner som finner svettelukt sexy. Svettelukt minner om muskler som er blitt brukt, muskler minner om styrke osv. At du ikke finner svett undertøy sexy sier ikke så mye. Disse damen som vil kjøpe undertøyet til northug vil tydeligvis det. Jeg tror heller det er det at han har gått mange mil, blitt svett og vist styrke som gjør at damene vil ha undertøyet hans. Jeg tror ikke disse damene ville kjøpt superundertøyet til en hvilken som helst mann.

Vel, det finnes svette, og det finnes svette. Det er forskjell på den ganske diskrete svetten som frembringes når du danser litt rundt, lett på tå, og den svetten som frembringes når du yter maksimalt over tid, i tidlige stadier av dehydrering, og med muskler stinne av melkesyre. Sistnevnte stinker, det finnes ikke noe annet navn for det.

Skrevet

Vel, det finnes svette, og det finnes svette. Det er forskjell på den ganske diskrete svetten som frembringes når du danser litt rundt, lett på tå, og den svetten som frembringes når du yter maksimalt over tid, i tidlige stadier av dehydrering, og med muskler stinne av melkesyre. Sistnevnte stinker, det finnes ikke noe annet navn for det.

Joda, jeg er enig. Selv finner jeg ikke Northug sitt superundertøy sexy, men jeg vil tro at de som vil kjøpe det vil det fordi de synes det er sexy med den styrken han har vist. Som sagt så tror jeg ingen damer ville kjøpt brukt superundertøy av "mannen i gata".

Skrevet

Jeg synes dette er pinlig og blir flau på vegne av de kvinnene som har kommet med slike forespørsler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dette er pinlig og blir flau på vegne av de kvinnene som har kommet med slike forespørsler.

Jeg synes mest det er merkelig. Holder det ikke å se Northug på tv? Men synes ikke det er merkeligere enn menn som kjøper brukt dameundertøy eller damsko. Begge deler er kanskje litt pinlig.

Gjest Passing by
Skrevet

Northug skal få lov til å beholde undertøyet sitt, jeg har eget undertøy jeg.

Gjest Hard Ride
Skrevet

Kan egentlig forstå at du blir det. Selv blir jeg litt flau over å være mann når jeg ser hvor mange pervoer det finnes i den mannlige befolkningen, som f. eks. når chat roulette ble populært og man så peniser poppe opp i annen hver video.

Men det er ikke noe jeg tar så veldig tungt til hjertet hehe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...