bollapinnsvin Skrevet 30. oktober 2003 #1 Del Skrevet 30. oktober 2003 Min lille engelsksetter-gutt Birk ligger under pulten min og nyser så spruten står! Også har han fått en litt snål nasal lyd når han piper. Noen som har noen tips til om/hva man kan gjøre for at han skal blir bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 30. oktober 2003 #2 Del Skrevet 30. oktober 2003 Dra til veterinæren og få sjekket at det ikke er nesemidd. Nesemidd er virkelig noe dritt å få - og må behandles med medisiner. Det typiske for nesemidd er at hundene trekker pusten hurtig og hardt gjennom nesa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 3. november 2003 #3 Del Skrevet 3. november 2003 Høres ut som nesemidd ja, men det kan også være en form for "kennelhoste" Ta en tur til vererinæren du Sender en god bedringhilsen til "snufs'ærn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 3. november 2003 #4 Del Skrevet 3. november 2003 Valpen vår hadde noe av det du beskriver, viste seg å være kennelhoste. Dra til veterinæren så fort du har muligheten (ikke for å skremme deg) Jo raskere han får medisin jo bedre (ikke sikkert han trenger medisin) Hold han unna andre hunder så de ikek blir smittet, i tilfellet det er kennelhoste.. Lykke til ! Og god bedringklemmer oversendes din og voffsens vei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 3. november 2003 #5 Del Skrevet 3. november 2003 Dersom det er kennelhoste, holder det som regel å holde hunden i ro et par dager. Ikke gå lange turer på et par dager, bare korte "tisseturer", og ikke lek med hunden inne, slik at den må holde seg i ro. Hvis almenntilstanden er bra, foruten nysingen (ikke slapp eller minsket matlyst), er det mest sannsynlig nesemidd, og det må behandles av veterinær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 3. november 2003 #6 Del Skrevet 3. november 2003 Kennelhoste behøver ikke nødvendigvis påvirke allmenntilstanden. Hunden min hadde kennelhoste nå i høst. Hun hostet, men var ellers frisk som en fisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 3. november 2003 #7 Del Skrevet 3. november 2003 Kennelhoste høres ikke ut som forkjølelse - det høres ut som om hunden skal kveles av hosten. Årntli sånn gammalmannharrøyka i 100år-hoste! Bissevoffsen min har hatt det også - og måtte få hostesaft med morfin for å ikke hoste seg ihjel (16 uker gammel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollapinnsvin Skrevet 5. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 5. november 2003 Takk for respons! Ville bare si at han sluttet å nyse dagen etter og ble helt normal igjen. Så det var nok bare en liten forkjølelse. Men skal ta en tur til dyrlegen uansett for å ta en "hel-sjekk". Godt å vite at alt er i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå