Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet

Kan man ev. se om det er mer enn ett foster såpass tidlig i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke :) Ikke på meg i hvertfall. Jeg fikk så tidlig UL fordi jeg gikk til min private gyn. og trodde jeg aborterte etter mange år med prøving og prøverør. Eneste vi så da var at det var littebitt vann inne i livmor. Det kom opp svart på UL, hadde flere UL og senere kom embryoet opp som liten hvit flekk.

Skrevet

Så tidlig som i uke 5 ser man ikke et foster, men en skal kunne se plommesekken.

Hvis en i uke 5 er på innvendig u.l pga medisinske årsaker (f.eks fare for svangerskap utenfor livmoren), kan man stadfeste plommesekken, for så å kalle inn til ny time i uke 9/10, der man kan se fosteret.

Skrevet

Jeg så fosteret i uke 6. Så hjertet som dunket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så bare skygger i uke 5 mener jeg å huske. Det er ikke mulig (ihvertfall ikke så lett) å se om det feks er flerlinger, eller liv etc så tidlig, så hvis du kan velge er det kanskje like greit å utsette litt over en uke, slik at du kan se hjertet som slår ihvertfall?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på UL i uke 6 (som senere viste seg å være uke 7) og da så vi kun en bitteliten flekk. Hjertebank ble bekreftet fordi denne lille flekken "hoppet" rytmisk. Så jeg tviler vel på at det er noe særlig å se i uke 5 ja. Hjertet begynner vel heller ikke å banke før uke 6 eller? (dette er det nok andre som vet bedre enn meg)

Skrevet

Var på UL uke 6+1, og da så vi ei lita bønne på 5 mm med bankende hjerte. Hjertet begynner vel å slå rundt 5+4, så før da er det i alle fall ingen vits i å ta UL.

Skrevet

Jeg ska på UL i morgen, 7+2. Forventer egentlig bare å se en liten ostepopp med et bankende hjerte. I uke 5 er det vel heller lite å se..

Skrevet

Jeg så et bankende hjerte i uke 6-7. Da hadde de vel gjerne sett om det var to hjerter der... Fikk i alle fall bekrefta at det bare var ett embryo der.

Jeg ska på UL i morgen, 7+2. Forventer egentlig bare å se en liten ostepopp med et bankende hjerte. I uke 5 er det vel heller lite å se..

Er det ekkelt at jeg fikk lyst på ostepop nå...? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde UL i uke 7, da kunne vi se at det var to og at hjertene banket. I uke 9 så kunne vi se at de beveget seg, utrolig rart.

I uke 11 så var det to bittesmå babyer.

Skrevet

Jeg så et bankende hjerte i uke 6-7. Da hadde de vel gjerne sett om det var to hjerter der... Fikk i alle fall bekrefta at det bare var ett embryo der.

Er det ekkelt at jeg fikk lyst på ostepop nå...? :sjenert:

Hahaha! :ler: Nei ingenting er rart når man er gravid.. :fnise:

Skrevet

jeg så igenting i uke 5, men i uke 6 + 7 så jeg et bankende hjerte =)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i uke 7 å jeg fikk se og høre hjertet :)

Gjest rabrabara
Skrevet

Takk for svar!

Jeg tenker ikke så mye på å se hjertelyden ennå, for jeg renger med at det er tidlig, men jeg har toeggede tvillinger fra før av og så skal jeg muligens skifte jobb og må bestemme meg. Dersom det er to (til) der inne må jeg nemlig gå i tenkeboksen, så det er i grunn nok om jeg ser at det er to befruktede egg.

Skrevet

Nå hadde jeg utvendig da, men..Jeg ble satt tilbake til fire-fem uker kontra syv som jeg trodde, og jeg så bare en svart dott som var fostervann, og en gang så vi antydning til embryoet. Men de ser vel mer på innvendig UL, da. :)

Gjest rabrabara
Skrevet

jeg tok sjansen jeg og det var nok for tidlig, ja. Han kunne se en forstersekk. Og en ting til som han ikke trodde var en fostersekk, men det får vi se på om ti dager.....

• 2 år senere...
Skrevet

Hva regner dere som feks gravid i uke 5. Er det da regnet fra sist menstruasjon?

Gjest Magdalene
Skrevet

Det blir jo regnet fra første dag i siste mens

Skrevet

Min siste mens var 08 mai. Skal på ultralyd førstkommende torsdag pga gjentatte aborter. Er det for tidlig å se om det er liv her?

AnonymBruker
Skrevet

Det kalles embryo frem til uke 9, ikke foster.

Anonymous poster hash: 1a7e9...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...