Gå til innhold

aktiviteter på tur med unger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går på førskolelinjen og vi skal ut på tur med en barnehage. På turen skal vi ha en naturfagsaktivitet med barna. har så lyst å gjøre noe spesiellt og gøyt. men vet ikke hva. noen ideer? Stedet vi drar til er bare sånn litt oppe i skogen. der er laget til hytte og klatrestativ til ungene med noe treverk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo evt lage pinne brød i barnehagen. Så går dere i skogen å samler kvister og lager bål og griller pinnebrødet:) eller lage hinderløype, lære å spikke med kniv, vis det er litt større barn.

AnonymBruker
Skrevet

ja det skal vi gjøre. men det har jo ikke så mye med naturfag å gjøre da, er mer med i fysisk fostrings faget.

Gjest Gjest
Skrevet

i min barnehage har vi egen rompetroll dam som ungene følger med på heile året.videre grave ned ulike typer boss og se hva som blir jord,det er nyttig å vite. barkebåtrenn i en bekk vis der er.så frø.ta inn greiner og demontere kongler..mye å finne på altså!!

AnonymBruker
Skrevet

det med barkebåter har eg tenkt på siden det er en liten mine elv der vi skal. eller så er jo de andre tingene ting som man gjør over tid og følger med på. Vi skal på en enkelt tur med en barnehage. tenkte litt på dette med å at barna får i oppgave å finne brune og grønne ting på veien opp og når de er fremme. kan komme mye rart der...

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Samle insekt (kanskje ikke årstiden for det..), barkebåt, undersøke ulike tretyper (bjørk, gran, furu...), snakke om at dyr sover i hi om vinteren (kanskje dere er så heldige at det er hi i nærheten) etc. Pinnebrød er nam :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...