Gå til innhold

Er det noe forskjell på dyrt og billig undertøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hsr aldri forstått hvorfor folk kjøper dyrt undertøy fra butikker som tar overpris når undertøyet de selger på Lindex ser identisk ut med det de selger på en undertøysbutikk. Hvorfor bruke flere tusen på undertøy når du kan få noe nesten identisk til en tiendedel av prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Identisk på Lindex? Da har du nok ikke sett og prøvd skikkelig undertøy. Forskjellen på en skikkelig BH og en billigBH er for meg at med en skikkelig en så merker jeg den ikke. Med en billig en må jeg hale og dra i den, får gnagsår og ubehag, den lager udelikat bulk på ryggen fordi den vrir seg ut av fasong og endrer størrelse etter et par gangers bruk.

Ja, også synes jeg de billige egentlig ikke er særlig billige om man regner "timepris" på dem, de mister jo fasong, spiler og farge så fort at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å kjøpe dem. Snakk om bortkasta penger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring har undertøyet jeg har kjøpt med litt høyere priser bedre kvalitet og føles mer behaglige på. Kjøper både billig og litt dyrere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, det er stor forskjell på en bh kjøpt på H&M og en bh kjøpt på f.eks LaLuna. Sistnevnte varer i årevis, og er vel anvendte penger.

Da jeg var yngre og handlet "billig", så varte en bh noen måneder, maks.

Da var fargen en heeelt annen (gjerne i en mistenkelig gråtone...) den hadde nuppet seg, spilene var på vei ut, innlegget hadde snudd seg, etc.

Nei, så det...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter min erfaring har undertøyet jeg har kjøpt med litt høyere priser bedre kvalitet og føles mer behaglige på. Kjøper både billig og litt dyrere.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Identisk på Lindex? Da har du nok ikke sett og prøvd skikkelig undertøy. Forskjellen på en skikkelig BH og en billigBH er for meg at med en skikkelig en så merker jeg den ikke. Med en billig en må jeg hale og dra i den, får gnagsår og ubehag, den lager udelikat bulk på ryggen fordi den vrir seg ut av fasong og endrer størrelse etter et par gangers bruk.

Ja, også synes jeg de billige egentlig ikke er særlig billige om man regner "timepris" på dem, de mister jo fasong, spiler og farge så fort at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å kjøpe dem. Snakk om bortkasta penger.

Helt enig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv billigBH-ene fra Change er bedre enn de middels dyre variantene fra Lindex. Skal man bare dekke brystene har det jo lite å si, men vil man ha støtte, lengre levetid på BH-en og riktig passform må man dessverre opp i pris. Lindex har uansett ingenting i min størrelse, og jeg orker ikke mer av å presse brystene inn i en BH med for liten cup og for stor omkrets.

Når det er sagt, synes jeg LindexBH er langt bedre enn de fra f.eks H&M eller KappAhl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke min størrelse på billig-butikker. Allikevel, som de over her sier, er det jo ikke særlig dyrt når du tenker på hvor mye du får igjen for dem.

Underdelen kan jeg gjerne kjøpe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fryktelig mye undertøy, og "må" alltid bruke et sett - altså matchende truse og bh, så jeg har mye billig undertøy i skuffene mine. Siden jeg har så mye å variere med, blir de heller ikke utslitte, så jeg har ikke de helt store problemene. Har dessuten små pupper og de trenger ikke så mye støtte.

Jeg liker kvalitet også, og da kan jeg også kjøpe undertøy (særlig bh) som passer, da billigbutikkene ikke har størrelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok veldig an på om man har store bryster eller ikke. Har man mere å holde på plass, trenger man også mer støtte, og da sitter gjerne bhene man kjøper i kvalitetsbutikker bedre. Der kan man også få hjelp til måling slik at man finner noe som passer perfekt.

Jeg har ganske små pupper (B/C-cup) og kjøper mine BH-er på H&M. Det funker bra for meg! Jeg kan godt gå uten BH uten problemer. Truser kjøper jeg gjerne på Lindex. De passer helt fint på meg, og jeg merker ikke at de mister passformen (begynner å henge eller lignende) heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Selv om jeg ikke er født som jente så vet jeg trolig mer om jenteundertøy enn jenter flest. Dårleg økonomi fordi jeg har 2 garderober valgte jeg billig undertøy og heller dyre kjoler. Det er da kjolene som visest. Fikk en dag en ide om å kjøpe BH på spesialbutikk. Å fikk den hjelpen og gode råd. Gikk derfra med en dyr BH, og dama sa at var jeg ikke fornøyd måtte jeg komme tilbake. Jo jeg dro tilbake for å kjøpe en sort også. Etter det har det blitt mest dyrt og vint undertøy. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hsr aldri forstått hvorfor folk kjøper dyrt undertøy fra butikker som tar overpris når undertøyet de selger på Lindex ser identisk ut med det de selger på en undertøysbutikk. Hvorfor bruke flere tusen på undertøy når du kan få noe nesten identisk til en tiendedel av prisen?

Litt vanskelig å handle på Lindex når de ikke har mindre omkrets enn 70 cm, og de få som finnes i 65 cm har A cup.

Edit: Når jeg tenker jeg om så finner jeg faktisk Wonderbra i 65E på Lindex engang iblant, men da er jo prisen nærmere 500 kr pr BH, og da er det ikke billig. Wonderbra har derimot veldig gode BH'er og passer meg helt perfekt. :)

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en størrelse jeg lett kan finne på Lindex eller H&M, og har eksklusivt undertøy som ikke er spesielt behagelig- at jeg velger å kjøpe dyrt undertøy i stedet for billig er at spesielt blondeundertøy fra billigkjedene ser så...billig ut. De blondegreiene de selger på H&M får meg til å grøsse når jeg ser og føler på det. At kvaliteten er like kjip gjør det ikke mer fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...