Gå til innhold

Forbrenninga mi er ikke slik den pleide være.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel forbrenninga mi er overhode ikke slik den var før og dessverre så har mye av fettet lagt seg på siden av magen og nederst på ryggen hvis dere skjønner. Så meg i speilet etter jeg hadde dusjet i dag og jeg virkelig gremmes! Nå MÅ jeg gjøre noe. Liker ikke magen min lengre og er lei av å gjemme den. Før kunne jeg spise hva pokker jeg ville uten å legge meg på et gram men nå er det litt anderledes. Jeg rett og slett lurer på åssen jeg kan få fjernet fettet? Jeg er slank ellers på kroppen men som sagt så har mye av fettet samlet seg på rygg og mage. Noe som ser ganske dumt ut spør du meg. Har egentlig ikke følt jeg har trengt å trene før, men nå må jeg kanskje begynne? Kan noen hjelpe meg? Er helt grønn på trening og aner ikke hva jeg burde gjøre for å få magen fin igjen.

Tak på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel forbrenninga mi er overhode ikke slik den var før og dessverre så har mye av fettet lagt seg på siden av magen og nederst på ryggen hvis dere skjønner. Så meg i speilet etter jeg hadde dusjet i dag og jeg virkelig gremmes! Nå MÅ jeg gjøre noe. Liker ikke magen min lengre og er lei av å gjemme den. Før kunne jeg spise hva pokker jeg ville uten å legge meg på et gram men nå er det litt anderledes. Jeg rett og slett lurer på åssen jeg kan få fjernet fettet? Jeg er slank ellers på kroppen men som sagt så har mye av fettet samlet seg på rygg og mage. Noe som ser ganske dumt ut spør du meg. Har egentlig ikke følt jeg har trengt å trene før, men nå må jeg kanskje begynne? Kan noen hjelpe meg? Er helt grønn på trening og aner ikke hva jeg burde gjøre for å få magen fin igjen.

Du bør trene kondisjon og styrke minst tre ganger i uka. Styrketrening hjelper deg med å få opp forbrenningen og styrker skjelett og muskulatur slik at du unngår belastningsskader.

Prøv for eksempel spinning, eller jogging utendørs et par ganger i uka, evt kombinert med intervall.

Styrketreningøvelser kan være

Planke

Armhevinger

Knebøy

Markløft

Dips

Utfall

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg opplevde det samme som deg nemlig. Har alltid spist hva jeg ville og fråtset i godterier daglig. Men plutselig hadde jeg fett på magen og det skal BORT!

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig. Det skjer helt uten at eksterne krefter har hatt noen som helst effekt på dere, mæssom?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg opplevde det samme som deg nemlig. Har alltid spist hva jeg ville og fråtset i godterier daglig. Men plutselig hadde jeg fett på magen og det skal BORT!

Jeg er 22. Det er ikke noe gøy når plutselig fettet begynner å samle seg på magen og man ikke kan spise hva man vil lengre. Nå må jeg faktisk tenke over hva jeg putter i munnen og ikke minst trene.

Men takk for svar Tullepia

Skrevet

Jeg er 22. Det er ikke noe gøy når plutselig fettet begynner å samle seg på magen og man ikke kan spise hva man vil lengre. Nå må jeg faktisk tenke over hva jeg putter i munnen og ikke minst trene.

Det var ikke meg du siterte.

Skjønner at det ikke er gøy å måtte legge om livsstilen, men du vil absolutt få gevinst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er AB-en du svarte her.

Jeg er også 22 og har også kommet i en alder der jeg ikke kan spise hva jeg vil lengre. Har gjort det helt frem til nå og gått opp 2 kg siden sommeren. Nå har jeg begynt å telle kcal, spiser maks 1500 til dagen og prøver trene hver dag.

Kjipt å ikke kunne "spise fritt" lengre:(

Skrevet

Jeg også ble sånn når jeg bikket 24.... Kjipt :(

Gjest *Maja*
Skrevet

Ja det er et eller annet som skjer i 20 årene...lol :skratte: Plutselig vil alt bare henge nedover, og mer blir det om en ikke tar fatt i det fra tidlig alder...nå kan en se mye på foreldrene sine for å få et inntrykk over hva en må passe på(overvekt, rynker, grått hår etc), og en del av tingene kan en ikke gjøre så mye med, men en kan sørge for at at tingene ikke skjer raskere enn det trenger og ved å velge en sunn livsstil.

En tenker gjerne ikke over at en er generelt veldig aktiv i ungdomsårene...en er mer ute, trener ubevisst(bruker mye beina)...i det studenttiden kommer blir det oftere øl, dårligere mat(junk) mer stillesitting pga studier osv. Derfor er det viktigere med trening og sunt kosthold...de små kiloene kommer snikende, men det vakre med kroppen vår er at vi kan forme den ganske så mye etter eget ønske om en bare sette viljen i det :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er AB-en du svarte her.

Jeg er også 22 og har også kommet i en alder der jeg ikke kan spise hva jeg vil lengre. Har gjort det helt frem til nå og gått opp 2 kg siden sommeren. Nå har jeg begynt å telle kcal, spiser maks 1500 til dagen og prøver trene hver dag.

Kjipt å ikke kunne "spise fritt" lengre:(

En voksen kvinne mister 10-15% muskelmasse fra de er 20 til de fyller 50. Men, hvor mange kcal utgjør egentlig dette? Noen, ja, men ikke så mye, og 1500 er altfor lite. Det kommer selvsagt an på aktivitet, men jeg antar at du er aktiv, jobber, trener ol? Isåfall så skal du minst ligge på 2000 kcal.

Bruk denne siden her, fyll inn vekt, alder og høyde, så får du en pekepinn på hva du skal ligge på daglig:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt normalt og å forvente når man går fra tenår til tidlig tyveår.

Veldig mange jenter legger fort på seg fordi de har hatt et dårlig kosthold og inaktivt liv i tenårene.

Du får snu på flisa og tenke at dersom du ikke hadde gått opp i vekt hadde du sannsynligvis fortsatt med en livsstil ala tenåringskosthold som faktisk er veldig negativt for helsen generelt, uavhengig av om man går opp i vekt.

Jeg trener 4 ganger i uken og spiser sunt, og har fortsatt kosemage ;) Men er jo i lang bedre fysisk form enn noensinne.

Skrevet

Vel forbrenninga mi er overhode ikke slik den var før og dessverre så har mye av fettet lagt seg på siden av magen og nederst på ryggen hvis dere skjønner.

Hvordan har du kledd deg i vinter? Hvis du har hatt glippe i klærne, så har kanskje kroppen din laget ett litt isolerende fettlag der.

AnonymBruker
Skrevet

En voksen kvinne mister 10-15% muskelmasse fra de er 20 til de fyller 50. Men, hvor mange kcal utgjør egentlig dette? Noen, ja, men ikke så mye, og 1500 er altfor lite. Det kommer selvsagt an på aktivitet, men jeg antar at du er aktiv, jobber, trener ol? Isåfall så skal du minst ligge på 2000 kcal.

Bruk denne siden her, fyll inn vekt, alder og høyde, så får du en pekepinn på hva du skal ligge på daglig:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

I følge den trenger jeg ca 2300 pr dag, fordi jeg trener nesten hver dag. 2-3 ganger i uka med hard trening, resten av dagene lettere trening.

Men jeg vil ned 3 kg før sommeren, derfor spiser jeg 1500 kcal for å få det til. Er bare å droppe alt godteriet, så går det strålende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...