Siam Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg ble alene med barna da de var små ( en på 6md og en på 2år), og har ikke introdusert noen nye for barna i løpet av disse 3,5 årene. Men nå har jeg endelig truffet en jeg er skikkelig forelsket i, og som jeg tror kommer til å bli noe varig ut av. Vi har kjent hverandre i 3.5 måned, og har truffet hverandre når vi har hatt barnefri. Han har en dattter på 11 år som gleder seg over at faren har funnet seg en kjæreste. Nå har vi lyst til å gå et skritt videre med forholdet vårt og introdusere barna for hverandre. Men jeg har lyst til å gjøre dette mest mulig udramatisk for barna. (Særlig siden faren ikke har brydd seg noe om dette, og har introdusert barna for 4 kjærester siden vi skilte lag) Jeg vil gjerne ha noen innspill fra dere som har vært gjennom dette selv. Hva er lurt å tenke på i tiden fremover. Det er forresten ikke aktuelt for oss å flytte sammen på en del år, men vi har lyst til å treffe hverandre også med barn i helger og ferier, og når det ellers måtte passe.
chikako Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Du kan jo la ham treffe dem uten at du forteller at dere er kjærester? Si at han er en god venn i stedet. Dette gjorde moren min da hun introduserte vår nåværende stefar for oss, og det var helt problemfritt. Det tok vel et halvt år før de fortalte at de var kjærester, og da var vi blitt kjent med mannen og følte ikke at han var en fremmed som "stjal" moren vår. Endret 15. mars 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Vi har vært kjærester i 3 år, men pga diverse omstendigheter rundt barna (barneskolealder) (forhistorie og de andre foreldrene) har vi først nå stått frem som kjærester (barna har visst om oss som venner siste året). I forkant av kjærstestatus fant vi på masse ting sammen som venner. Vi møttes i akebakken, hadde felles julebakstsøndag, besøkt hverandre på kaffe/lekestunder, vært på kino, i svømmehallen osv. I tillegg har vi snakket endel om hverandre i hverdagen. Dermed ble overgangen veldig grei da vi nå fortalte barna at vi var blitt så glad i hverandre og forelsket at vi ønsket å bli kjærester. Vi fortsetter å omgås på samme måte som det siste halvåret- men lar også barna se at vi stryker litt på hverandre og nusser litt innimellom. De store kysse og tafserundene kan vi ta når vi er alene. Vi lar barna bli med i planleggingen av felles aktiviteter (bla hytteleie til sommeren). Vi venner oss til hverandre- enn så lenge har det gått over all forventning:-)
Gjest Alenemor Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Hei, jeg har også vært alene med barna siden de var små. Jeg brukte ca et år på å introdusere min nye kjæreste. Først som venn og deretter som kjæreste, og det har vært en kjempefin prosess for oss alle. Exen har vel som din introdusert litt i hytt og pine, og det har ført til at de ikke føler den store stabiliteten hos han. Nå er et kjærlighetsbarn det neste <3 Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 vi ventet ett år før vi presanterte barna for hverandre.lurt å gjøre det uformelt gå dere en tur etc ikkje hjemme hos noen av dere da blir det ofte opfattes som påtrengende.møt på hverandre ute blandt venner og andre kjende .dette får barna til å slappe av og ikke føle seg presset.
Gjest Sol Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Første gang jeg introduserte ny kjæreste til mine barn var det litt for tidlig, ettter ca 5 mnd. Han viste seg å bli sjalu på min kjærlighet ovenfor barna, og selvsagt valgte jeg mine barn fremfor ham. Neste kjæreste datet jeg i 1 år før barna veldig forsiktig ble kjent med han. Dette forholdet varte i 6 år, men barna som nå er store har fortsatt kontakt med han, og det er veldig fint. Ta det forsiktig, og pass på at hvis det skulle skjære seg mellom dere, så er det barn som plutselig savner den nye voksenpersonen de har fått inn i livet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå