AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Heisann. Jeg har en jobb som gjør at jeg reiser mye omkring i Norge. Jeg kan glatt være hjemmefra 2-3 uker om gangen, på det verste et par måneder om gangen. Jeg elsker å lese, og har som regel med meg to kofferter... En med klær, og en med bøker. Det er mange timer på tog og fly, og jeg leser fort, så jeg er gjerne gjennom et par bøker i uka... Som dere sikkert skjønner begynner dette å bli litt vel slitsomt og tungvint.. Har veldig lyst på en Kindle, vurderer å få en venninne i England til å kjøpe og sende til meg. MEN: Får jeg lastet ned bøker her i Norge? Mener å huske at på iTunes store så må man registrere en britisk adresse og et britisk kredittkort for å laste ned filmer f.eks... Er det samme til Kindle? Hadde vært så praktisk å kunne ha med meg et helt bibliotek i én bitteliten pakke!!!!
Zzyzx Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Kjøp Kindle selv fra Amazon. Og ja, du får kjøpt og lastet ned bøker med norsk kort og adresse, ikke noe problem. Bare vær oppmerksom på at du ikke får norske bøker på en Kindle. Dvs bøker med norsk språk.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg leser ikke norske bøker (født og oppvokst i Irland, så jeg oversetter til engelsk i hodet om jeg leser på norsk ) Jeg trodde ikke man fikk bestilt elektroniske ting fra Amazon til Norge? Husker jeg prøvde å kjøpe en iPod en gang, det ville de ikke sende til Norge.
Zzyzx Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 (endret) Se her: http://www.amazon.com/gp/product/B003DZ1Y8Q Så kan du velge Norge i menyen der. Bare merk at det ikke er alle bøker man kan kjøpe, det kan være en del utilgjengelig for norske kunder. Forresten, det kommer moms på den i tillegg, pluss postens tollbehandlingsgebyr. Jeg ville likevel kjøpt den på denne mten, for jeg antar at det kan bli problematisk å kjøpe bøker på Amazon om selve leseren er kjøpt i et annet land. Men jeg vet egentlig ikke, siden jeg ikke bruker Kindle selv. Endret 15. mars 2011 av Zzyzx
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Jeg vet min søster (som bor i Irland) fikk en Kindle i bursdagsgave av sin beste venninne, som bor i England (venninnen jeg vurderte å spørre om å kjøpe for meg). Irriterer meg skikkelig at ikke Kindle eller tilsvarende er å få tak i i Norge! Det er jo kjempesmart! Jeg kommer aldri til å slutte å kjøpe bøker, selv om jeg laster ned bøker jeg ikke har lest før; jeg MÅ ha papirutgaver av alle jeg liker også Nå er jeg så heldig å ha en stor leilighet bare for meg selv, så alle veggene i stua mi er dekket av spesialbygde bokhyller
Zzyzx Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Hø? Kindle er å få tak i i Norge, jeg linket jo til den i innlegget over.
Gjest strykebrett Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har kjøpt Kindle på Amazon, ikke noe problem det. Hun som fikk den ble kjempeglad, bruker den nesten hver dag
Gjest Miam Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Hø? Kindle er å få tak i i Norge, jeg linket jo til den i innlegget over. Mente vel det å faktisk kunne fysisk kjøpe en Kindle her i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå