AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Kanskje et rart formulert spørsmål, men er armhevinger en gunstig øvelse å ta for jenter? Når målet er å få en fin kropp... (altså ikke bli sterk bare for å bli sterk). Hva trener man når man tar armhevinger? Triceps og bryst? Grunnen til at jeg spør er at jeg prøver å finne frem i jungelen av øvelser og finne feks 10 bra øvelser å kjøre på trening fremover. Og tenker om armhevinger er noe som bør prioiteres... Dekker den en del av hovedmusklene? Er nemlig glad i øvelser som trener store muskelgrupper, feks planken, knebøy osv. Hvor mange tar dere? Jeg tar 10 * 3 med brystet nesten nedi (og strake bein så klart).
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Jeg prøver å ikke trene armene så veldig mye. Vi ha styrke, men vil unngå å se maskulin ut.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg prøver å ikke trene armene så veldig mye. Vi ha styrke, men vil unngå å se maskulin ut. Jeg har litt angst for å få flaggermus-overarmer jeg:p Vil ikke ha svære armmuskler, men er så fryktelig svak i armene i forhold til resten av kroppen, så må nesten trene de også... TS 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har litt angst for å få flaggermus-overarmer jeg:p Vil ikke ha svære armmuskler, men er så fryktelig svak i armene i forhold til resten av kroppen, så må nesten trene de også... TS Hehe. Point taken. Ja man vil definitivt unngå det.
Tullepia Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Kanskje et rart formulert spørsmål, men er armhevinger en gunstig øvelse å ta for jenter? Når målet er å få en fin kropp... (altså ikke bli sterk bare for å bli sterk). Hva trener man når man tar armhevinger? Triceps og bryst? Armhevinger er en gunstig øvelse som dekker mange muskelgrupper: Brystmusklene (spesielt hvis du tar "brede" armhevinger) Triceps (du får trent dem enda mer hvis du tar "smale" armhevinger) Stabiliserende mage- og ryggmuskler Grunnen til at jeg spør er at jeg prøver å finne frem i jungelen av øvelser og finne feks 10 bra øvelser å kjøre på trening fremover. Og tenker om armhevinger er noe som bør prioiteres... Dekker den en del av hovedmusklene? Er nemlig glad i øvelser som trener store muskelgrupper, feks planken, knebøy osv. Hvor mange tar dere? Jeg tar 10 * 3 med brystet nesten nedi (og strake bein så klart). 10x3 er bra. Vil du ha en ekstra utfordring kan du ta dem enten med smal bredde mellom armene (da får du trent mer triceps) eller du kan prøve å klappe mellom hver armheving. Du kan også prøve å ta armhevinger usymmetrisk ved at du hever den ene armen (holder den oppå en medisinball eller noe annet). Er du veldig sterk er det morsomt å prøve å ta armhevinger på en arm.
Tullepia Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har litt angst for å få flaggermus-overarmer jeg:p Vil ikke ha svære armmuskler, men er så fryktelig svak i armene i forhold til resten av kroppen, så må nesten trene de også... TS Jenter må IKKE være redde for å trene overkroppen! Jenter får bare ikke store, maskuline muskler. Da må de trene spesialisert og med et strengt kosthold. Så ta armhevinger og andre øvelser for overkroppen med beste samvittighet og ta i så det kjennes! 3
Wiggins Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Jeg blir en smule oppgitt over at mange jenter er så hysterisk redde for å få litt markerte muskler. En annen ting er at de fleste jenter ikke vil få særlig markerte muskler av å ta armhevninger. Armhevninger gir utholdende styrke, ikke så veldig økt maksimal styrke. Armhevninger, så lenge de er riktig utført, gir mange gunstige effekter: - Styrker beinvev - Styrker muskler i ryggen og gir mindre sjanse for belastningsskader i ryggen - Trente armmuskler gir økt fettforbrenning i hviletilstand. Studier utført på eskimoer som padler mye i kajakk viser at trente armmuskler gir betydelig senket risiko for hjerte- og karsykdommer. 4
Larsern Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Jeg prøver å ikke trene armene så veldig mye. Vi ha styrke, men vil unngå å se maskulin ut. Jeg har litt angst for å få flaggermus-overarmer jeg:p Vil ikke ha svære armmuskler, men er så fryktelig svak i armene i forhold til resten av kroppen, så må nesten trene de også... TS Hehe. Point taken. Ja man vil definitivt unngå det. Tull og tøys. Kvinner skal trene utrolig mye før de får maskuline armer, og det kommer uansett ikke over natta.
en kompis Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Tren armhevinger med god samvittighet du:) Jenter har like stor risiko for å ende opp som Madonna, som flesteparten av oss gutter har risiko til å ende opp som Arnold. Bare se på alle treningsstudioene samlet..hvor mange har slike muskuløse kropper;) 1
illuminate Skrevet 16. mars 2011 #10 Skrevet 16. mars 2011 Kanskje et rart formulert spørsmål, men er armhevinger en gunstig øvelse å ta for jenter? Når målet er å få en fin kropp... (altså ikke bli sterk bare for å bli sterk). Hva trener man når man tar armhevinger? Triceps og bryst? Grunnen til at jeg spør er at jeg prøver å finne frem i jungelen av øvelser og finne feks 10 bra øvelser å kjøre på trening fremover. Og tenker om armhevinger er noe som bør prioiteres... Dekker den en del av hovedmusklene? Er nemlig glad i øvelser som trener store muskelgrupper, feks planken, knebøy osv. Hvor mange tar dere? Jeg tar 10 * 3 med brystet nesten nedi (og strake bein så klart). Jenter kan trene hardt med vekter og ha et perfekt kosthold i godt over ett år før de i det hele tatt begynner å nærme seg en definert økning i muskelstørrelse. Så dette er noe INGEN jenter trenger å bekymre seg for. Armhevinger er forøvrig en flott øvelse som trener triceps, bryst og fronten på skulderen. Jo bredere grep, jo mer trener du brystet. Så ja, øvelsen dekker en stor del av hovedmusklene og er absolutt en øvelse du bør inkludere!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Jeg får større pupper av armhevinger! <3 Min favorittøvelse!
Dyreelskern Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Jeg blir en smule oppgitt over at mange jenter er så hysterisk redde for å få litt markerte muskler. Skulle gjerne hatt markerte muskler jeg! Tenk så mye høy jeg kunne løfta uten å bli sliten da (hestejente-tankegang, i know), og så mye jeg kunne spist uten å få masse ekstra kroppsfett, hvis jeg hadde mer muskler! Muskler til folket sier nå jeg 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #13 Skrevet 18. mars 2011 Takker alle for svar. Har aldri ment at jeg er redd for å trene styrke pga store muskler, for vet at jenter sjeldent får stor-stygge muskler. Skjønner at jeg kanskje ble lit misforstått når jeg ser hva jeg faktisk skrev:p Selv da jeg var turner og trent masse styrke hver dag og hadde nesten ingenting fett på kroppen fikk jeg synlige muskler i armene. Ville bare vite om armhevinger var en øvelse å prioitere i treningen og det er det i følge tilbakemeldingene her:) Da blir det mye armhevingen på meg fremover:D
en kompis Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Armhevninger er absolutt en øvelse å prioritere. Man trener bryst, skuldre og tricep. I tillegg trener man stabilitet for å holde hele kroppen stram med å stive av mage/rygg.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #15 Skrevet 20. mars 2011 1) du vil aldri bli stor av armhevinger, gutt som jente. 2) du vil aldri bli stor som jente nesten samme hva du gjør. 3) jenter spiser generelt ikke nok eller har nok belastning til å bli store. så.. just do it.
karella Skrevet 20. mars 2011 #16 Skrevet 20. mars 2011 Bare tull! Armhevinger er en kjempe gunstig øvelse som trener mange av de store musklene i overkroppen samtidig. Du kommer ikke til å bli stor av det. Men du vil bli sterkere og strammere. Tror ikke folk skjønner hvor tungt de som er "store" løfter. Det å bruke kroppsvekten til styrketrening er bare bra!
karella Skrevet 20. mars 2011 #17 Skrevet 20. mars 2011 Takker alle for svar. Har aldri ment at jeg er redd for å trene styrke pga store muskler, for vet at jenter sjeldent får stor-stygge muskler. Skjønner at jeg kanskje ble lit misforstått når jeg ser hva jeg faktisk skrev:p Selv da jeg var turner og trent masse styrke hver dag og hadde nesten ingenting fett på kroppen fikk jeg synlige muskler i armene. Ville bare vite om armhevinger var en øvelse å prioitere i treningen og det er det i følge tilbakemeldingene her:) Da blir det mye armhevingen på meg fremover:D OK Men ja, som mange sier over her så trener du mange muskler samtidig ved å armhevinger så det er en knall øvelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå