Gå til innhold

Side/bak flesk,men ellers tynn!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 år,ca 1.71 høy og veier 56 kg - er vel jevnt over slank.

Nokså flat mage,men har sideflesk! Egentlig mest "ryggflesk" om det er noe som heter det:)

(Trener dsv ikke,spier neppe særlig sunt.Men skal begynne!)

Kunne egentlig tenkt meg en smalere midje også,samt få bort dette ekle flesket...Tror jeg har nokså smale hofter,og brede skuldre,så synes jo ekstra godt..æsj :(

Noen gode treningstips? :) Da hadde jeg blitt veldig glad! Hadde vært fint å gå i stramme topper mens jeg ennå er tynn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at du har noe særlig flesk å skryte av ettersom du kun veier 56 kg og er hele 1.71 cm høy.

Men uansett bør man spise sunt og trene både kondisjon og styrke. Det er den eneste måten å holde seg sprek, sterk og sunn på.

Skrevet

Jeg er like høy som deg, men veier 5 kg mer. Jeg har ikke ryggflesk eller sideflesk, men nå skal det sies at jeg trener og spiser sunt, så kanskje det er grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tror faktisk det er flesk? Altså,jeg vet jeg veier lite,men jeg har ikke en eneste trent muskel :gjeiper: - som jeg vet om iallefall. Er fortiden særdeles stillesittende.

Jeg tror også at jeg har en relativt kraftig benbygning(til tross for lav vekt!) da skuldrene som nevnt er over gj.s bredde.Pga av det er jeg også litt redd for å trene for mye styrke(som jeg så anbefalt i tidl. tråder, b.la armhevninger. Vil ikke ha tydlig bredere skuldre! :sjenert:

Jeg har fryktelig lyst å trene noe som smalner midjen og får bort ryggflesket..så lurer vel på om det er en eller flere øvelser som kan hjelpe godt for det? Har som nevnt ikke særlig brede hofter, så overflødig flesk synes enda bedre på meg tror jeg? Ikke noe fint iallfall :)

Takk for svar begge!

Skrevet

Hei!

Jeg tror faktisk det er flesk? Altså,jeg vet jeg veier lite,men jeg har ikke en eneste trent muskel :gjeiper: - som jeg vet om iallefall. Er fortiden særdeles stillesittende.

Det er bare trening (både styrke og kondisjon) som kan hjelpe deg å shape kroppen. Men du må ta utgangspunkt i den kroppen du faktisk har, og være realistisk. Du kan ikke forandre beinbygning eller muskeltype, like lite som man kan forandre høyde.

Jeg tror også at jeg har en relativt kraftig benbygning(til tross for lav vekt!) da skuldrene som nevnt er over gj.s bredde.Pga av det er jeg også litt redd for å trene for mye styrke(som jeg så anbefalt i tidl. tråder, b.la armhevninger. Vil ikke ha tydlig bredere skuldre! :sjenert:

Jeg kan ikke få gjentatt dette ofte nok: JENTER FÅR IKKE MASKULINE MUSKLER! Da må du trene spesialisert på et nivå som ligger over det de fleste klarer. I tillegg må man ha de rette genene.

Du kan ikke gjøre noe fra eller til med benbygningen din. Du må være stolt over skuldrene dine og huske at det er mange jenter som skulle ønske de så slik ut.

Så ta armhevinger og tren styrke på overkroppen med GOD samvittighet, du vokser ikke noe særlig. I stedet vil du bli sterkere og få en sunnere holdning og en fastere kropp som ser velbalansert ut.

En grei regel er å ta flere repitisjoner i stedet for færre. 15-20 repitisjoner x 3 gir deg god styrke, men bygger ikke så mye muskelvolum.

Jeg har fryktelig lyst å trene noe som smalner midjen og får bort ryggflesket..så lurer vel på om det er en eller flere øvelser som kan hjelpe godt for det? Har som nevnt ikke særlig brede hofter, så overflødig flesk synes enda bedre på meg tror jeg? Ikke noe fint iallfall :)

Takk for svar begge!

Du kan ikke punkttrene, du må trene allsidig. Dvs at du må trene kondisjon for å øke utholdenheten (og her kan litt fett gå tapt) og du må trene styrke for å shape kroppen. Det vil si at du kan bygge mer spretten rumpe og fastere lår ved styrketrening.

Skrevet

Du som jente skal trene svært intensivt og målrettet med mange spesielle øvelser, ikke bare armhevninger, for å få synlig bredere skuldre. Det sunneste for alle mennesker er å trene både styrke og utholdenhet. Da får du fordelene fra både utholdenhetstreningen og styrketreningen. Ulempen er hvis du skal konkurrere i noe, da må man som regel spesialisere seg for å bli god, men det virker ikke som det er ditt mål.

Takk for svar begge!

Hvis du nå har overflødig fett så er den eneste måten å få mindre av det å forbrenne mer enn du spiser. Det gjøres best ved å ha et sunt og variert kosthold og å trene både utholdenhet og styrke.

Jeg vil også poengtere at utholdenhet ikke nødvendigvis trenger å foregå på tredemølle. Joggebånd burde vært forbudt! Mennesket er skap for å gå og løpe i variert terreng, og med et helt flatt joggebånd øker sjansen for diverse skader. Sykling, enten på en ordentlig sykkel eller på spinningsykkel, gir liten sjanse for skader, men man må holde på lengre for å få samme effekt som av en joggetur.

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg. Jeg er 167 og veier 51 kg. Jeg er ganske slank, men i motsetning til deg så har jeg ganske smal beinbygning.

Jeg sliter så enormt med side/ryggflesket! Liker det virkelig ikke. Jeg trener intensivt ca 4 ganger i uken, og er relativt aktiv de dagene jeg ikke trener også. Det bare vil ikke bort. Det ser bare dumt ut. Forfra har jeg en slank og fin kropp, men ser du meg bak fra så ser jeg rett og slett feit ut.

Så for all del, hvis noen har fått det bort, eller vet om øvelser jeg kan gjøre (i tillegg til å jogge flere mil i uka og trene styrke og spise sunt) så vær så snill og kom med det!

AnonymBruker
Skrevet

Endelig fler som har problem med ryggflesk! haha!

Er det sånn nederst i ryggen dere mener, over rompa? Jeg irriterer meg så mye over mitt, for rumpa kunne sikkert vært fin hvis d ikk hadde vært for det ryggflesket som står ut over rompa og gjør at rompa ser liten og flat ut. Men jeg veier litt mer da, så trodde det var derfor :P

AnonymBruker
Skrevet

Når man er ellers slank på kroppen men ikke spiser veldig sunt og ikke trener, så er man det som kalles "feit på innsiden". Derfor får man gjerne disse store fett-områdene eller sideflesk, det ser jeg på flere slanke folk.

Fett legger seg også på organene våre, men hos andre mest på utsiden, f.eks jeg som selv har 10 kg ekstra det vises bedre på kroppen, men hos andre som har dette på innsiden og da ser man det ikke på kroppsfasongen (utenom sideflesket som popper utover) .

Det er bare å sette igang og spise deilig sunn mat, og begynne å jogge. Har du mulighet til å begynne å trene på treningssenter så er dette topp, da kan du begynne med vekter. Nei , du blir ikke seendes ut som en bole-dame fordi først og fremst tar det veldig lang tid å bli det, i tillegg til at det er vanskelig for kvinner å bli den type muskuløs. Ikke vær redd for å løfte tung. Spis også da mye proteiner og ha et balansert kosthold der du ikke kutter ut noen matvaregrupper.

Les mye og sett deg inn i det så er du plutselig ekspert =)

Lykke til.

Gjest Lizette
Skrevet

Dette har også veldig mye å gjøre med hvordan kroppen faktisk er bygd.

Jeg er slank (bmi på 21) og har flat mage, trener intensivt 5-6 ganger pr uke og har et veldig bevisst og sunt kosthold (og har hatt det gjennom flere år).

Likevel har jeg også det dere kaller "ryggflesk", altså nærmest en pute av ekstra fett bak på oversiden av hoften. Jeg er til og med usymmetrisk, venstresiden har en litt større pute enn høyresiden :fnise:

Men heldigvis er jeg etter hvert blitt så gammel at jeg godtar meg selv som jeg er, og ikke gidder å fokusere på det som er negativt med kroppen min. Det er jo så mye positivt med den også, den er frisk og sunn, og dessuten akkurat passe til meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...