Gå til innhold

Dyner, puter og sengetøy fra Ikea?

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om kvaliteten på dyner og puter fra Ikea? Er de like gode som norske "kjente" dyner og puter? Er det noe særlig forskjell på de med dunfyll og de med kunstfiber fyll?

Hva med sengetøyet deres - er det holdbart, eller er det sånn JYSK kvalitet?

Venter spent på svar.

*skal snart på Ikea og kjøpe ny seng og kanskje noe ekstra* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er ok jeg. Kjøpte dobbeldyne, puter og sengtøy der for et år siden, og har ikke angret. Men det er klart kvaliteten ikke er den samme som om du kjøper en dyr dyne på en "dynebutikk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å tenke på at du for all fremtid må kjøpe sengetøyet ditt på IKEA om du først har kjøpt dyne og pute der også... De følger nemlig svenske standardmål på sengeklærne og det er litt større enn det norske....

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet om dette med størrelsene. Vurderer å kjøpe en dobbeldyne og en 2-3 ekstraputer til å ha i sengen (mykt og godt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra - jeg visste nemlig ikke det og dumma meg ut på det :ler:

Har ikke hørt noen klage på kvaliteten - det er greit nok, rett og slett.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er ok jeg. Kjøpte dobbeldyne, puter og sengtøy der for et år siden, og har ikke angret. Men det er klart kvaliteten ikke er den samme som om du kjøper en dyr dyne på en "dynebutikk".

Med dobbeltdyne mener du vel sånn ekstra bred - slik at man bare trenger én dyne i en dobbeltseng? Husker du hva den het og hva den kostet den du har kjøpt? Og bruker dere den hele året eller er det mest vinterdyne/sommerdyne? Håper du kan svare meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har dyne/pute fra IKEA, og sengetøy derfra, OG fra andre steder, og vet dere hva? det andre passer MINST like bra.

(har du prøvd å legge oppå hverandre sengetøyet i skapet? Mine er i alle fall ikke like, enda de har samme oppgitte mål ved innkjøp... Så vanlig passer like bra det som ikea-dyne.)

Dyna synes jeg er helt grei, puta merker jeg er "av billig kvalitet", men den er enda meget behagelig og god og deilig etter min mening. Sengetøyet holder helt grei standard, men selvsagt... dersom alternatiet ditt er å bruke 5 ganger så mye penger på et merke-fenomen, da får du nok noe som er bedre. Ikke 5 ganger bedre, men noe bedre...

Vi har mye rart fra IKEA vi, og er fornøyd med alt. Har kanskje med hvilke krav du stiller... (og hvor mye penger du har...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...