AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg skal overnatte i snøhule og bruker linser. Fryser linsevann i minusgrader? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Selvfølgelig. Hvorfor i alle dager skulle det ikke det? Ha med deg en liten flaske og legg den i soveposen din eller noe sånt, da fryser den sikkert ikke.
meca Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg skal overnatte i snøhule og bruker linser. Fryser linsevann i minusgrader? Noen som vet? Linsevæske er vel en saltvannsløsning, og har vel i det minste lavere frysepunkt enn vanlig vann? Snøhule høres imidlertid for kaldt ut, etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Tenkte også på det at det er saltvannsløsning, så at det fryser senere enn vanlig vann.... Hmm, det kan bli problematisk. Er ganske hjelpesløs uten linser:s Har hørt rykter om at det ikke er såå mange minusgrader i snøhule, så kanskje det holder seg. Lite gøy å ta på frosne linser:o
meca Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Tenkte også på det at det er saltvannsløsning, så at det fryser senere enn vanlig vann.... Hmm, det kan bli problematisk. Er ganske hjelpesløs uten linser:s Har hørt rykter om at det ikke er såå mange minusgrader i snøhule, så kanskje det holder seg. Lite gøy å ta på frosne linser:o Absolutt. Men er det engangslinser det er snakk om, eller månedslinser lagt i linsevæske natterstid? Førstnevnte bør jo være overkommelig å oppbevare forholdsvis kroppsnært, slik at kroppsvarmen din hjelper på?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Absolutt. Men er det engangslinser det er snakk om, eller månedslinser lagt i linsevæske natterstid? Førstnevnte bør jo være overkommelig å oppbevare forholdsvis kroppsnært, slik at kroppsvarmen din hjelper på? Bruker vanligvis mnd-linser, men har noen engangslinser og. Kanskje jeg kan benytte disse på turen:) Ha de tett inntil kroppen.
juliane Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Legg beholderen sammen med deg inne i soveposen, så går det helt sikkert bra. Hvis det er for kun en natt ville jeg vurdert å bare sove med linsene på, så slipper du alt styret. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Legg beholderen sammen med deg inne i soveposen, så går det helt sikkert bra. Hvis det er for kun en natt ville jeg vurdert å bare sove med linsene på, så slipper du alt styret. Takker for tips, både deg og de andre som har svart:) Skal dessverre være borte hele 4-5 dager, men bare 1 natt utendørs soving. Men er jo utendørs mellom hyttene vi går til, så får oppbevare det nærme kroppen, for tror ikke det er så bra om det fryser og tines igjen:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå