Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 3 uker siden jeg tok min siste p-pille. Jeg fikk deretter mens og går nå egentig bare å venter på at syklusen min skal bli normal igjen.

Etter jeg slutta med pillen har jeg hatt veldig mye hodepine. Da snakker jeg om flere dager i strekk hver uke. Jeg tar ibux paracet for smertene, av og til hjelper dette og av og til ikke.

I tillegg har jeg vært en god del kvalm. Ikke sånn at jeg har kastet opp, men kvalm og uvell uten noe særlig matlyst. Både hodepinen og kvalmen begynner å bli såpass ubehagelig da jeg føler med kjempe "daff" hele tiden. Spiser og trener normalt.

Flere som har blitt sånn etter p-pilleslutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du prøver å bli gravid bør du vel ikke bruke ibux eller andre smertestillende som er betennelsesdempende. Les på veiledningen :)

Skrevet

Hadde det ikke slik selv. Men det høres ut som om det er hormoner som herjer litt i kroppen, hodepine er vanlig symptom. Når du går på p-pillen har du helt flate hormonkurver, nå forsøker kroppen din å komme inn i en normal syklus igjen.

Og som brukeren over meg sier - ikke ta Ibux. NSAIDS (virkestoff i bla Ibux og Naproxen) er veldig skadelig på fosteret om du blir gravid, det kan også forstyrre eggløsning i stor grad. Bruk paracett, det vil ikke skade et foster eller hindre mulighetene for å bli gravid. Men unngå å ta det hver dag, det er ikke sunt i lengden.

Skrevet

takk for svar, skal holde meg unna ibux fremover :)

oppdaget nettopp da jeg var på do at det kom blank, slimaktig utflod (eggehvite-konsistens, kan dette være eggeløsning?? har ikke hatt mens etter den siste "kunstige" menstruasjonen jeg hadde for 3 uker siden.

Skrevet

Er nok sikkert eggløsnings sekret ja ;) bare å hive seg rundt hehe

Skrevet

hehe... snakkes :sengekos::duskedame:

Skrevet

Jeg sluttet på ppiller og ble gravid seks uker etterpå. Uten noe mens i mellom. Lykke til :)

Skrevet

Jeg sluttet på ppiller og ble gravid seks uker etterpå. Uten noe mens i mellom. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...