Gå til innhold

Hvit labrador til venn i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en venn i USA som gjerne vil kjøpe en kritthvit labrador fra Norge, og har bedt om min hjelp. Jeg har null erfaring med hunder, og vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Er det i det hele tatt noen som vil selge valper som skal ut av landet?Hvor finner jeg seriøse oppdrettere på nettet, og hvordan går jeg frem?Takknemlig for hjelp:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt Retrieverklubben, og se på de godkjente oppdretterene. Å velge hund ut i fra farge, er dog noe mange oppdrettere ikke ser på som seriøse personer. Om fargen er det eneste personen er ute etter, og synes er viktig.

Dessuten er det ikke sikkert noen vil selge til en de ikke har møtt. Jeg ville aldri sendt en valp alene til USA til en person jeg ikke hadde møtt. Personen måtte personlig møtt meg og valpene, og reist sammen med valpen hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det her er litt dødfødt, både fordi han er så opphengt i at hunden må være kritthvit (finnes det?) og fordi han bor i USA. Veldig få eller ingen av de seriøse oppdretterne vil være med på dette.

Skrevet (endret)

Å kjøpe hvit lab fra Norge er veldig unødvendig, for den fargen er akkurat like vanlig der som den er her. I tillegg er det utrolig mange fler oppdrettere å velge fra i USA, og mye kortere reisevei. Tipper også at preferansen hos amerikanske dommere er en annen enn hos oss, så hvis det er aktuelt å stille ut er det lurt å kjøpe fra mer kjente linjer for å kunne hevde seg.

Så konklusjonen blir vel at vennen din heller bør fokusere på å finne en hund i sitt eget land? For meg blir det ihvertfall som å gå over bekken etter vann.

For de som lurer på hvordan en "hvit" lab ser ut, så er den jo ikke helt hvit da. Lys krem vil jeg si; (det siste bildet er det som ligger nærmest hvit)

http://www.shelbyswhitelabradors.com/gallery.html?adore_category=2

Endret av la Flaca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...