mariss Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Hvordan er det med pris på mat i London? Vi får frokost på hotellet, så det er kun lunch og middag vi skal kjøpe + litt diverse. Hvor mye må vi berekne i mat per dag ca.?
Anglofil Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Jeg brukte i gjennomsnitt rundt 100 kr for måltid med drikke da jeg var i London i januar. Noen ganger brukte jeg mindre, andre ganger mer. Anbefaler å dra til Chinatown og spise der, det er helt vilt billig. Spiste all you can eat-buffét for tre pund + drikke. Og det var helt fantastisk nydelig kinamat. Mvh Yvonne
marsy Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Spiser dere lunsj/middag på en pub kan dere beregne 7-12 pund per person for mat og en øl/brus/glass vin. Kjøper dere wraps/sandwich og drikke til lunsj på f.eks Boots, Tesco eller noe sånt og spiser i parken får dere lett en OK lunsj til 30-50kr. Samme med restaurantkjeder som for eksempel Nando's. Der koster én rett fra 5-10 pund. Dere kan finne veldig rimelig og god indisk og kinamat (som Yvonne sier). Chinatown, men også markedene i Camden er bra for billig asiatisk. Jeg beregner ca 500kr per dag for lunsj og middag med drikke, dagspass/oystercard på kollektivtransport, noen øl på kvelden, og noen småting underveis (blader, drikke, snacks, inngang på en severdighet). Shopping regner jeg utenom. Selv om jeg ikke prøver å spare når jeg er på tur, bruker jeg likevel ikke så mye som 500 per dag. Beregner dere ca 250 kr per dag for lunsj og middag med drikke går det helt fint (hvis dere ikke bevisst går på litt dyrere steder).
mariss Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2011 Tusen takk for svar Hvordan er maten egentlig, har hørt den er ganske dårlig nemmlig..
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Tusen takk for svar Hvordan er maten egentlig, har hørt den er ganske dårlig nemmlig.. Du finner god og dårlig mat her, som alle andre steder. Styr unna de bruneste pubene og steder du ikke hadde spist på i Norge, så bør du klare deg bra. 1
catwar Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Åh, kjekk tråd for meg som reiser til London på søndag! Chinatown skal absolutt prøves!
Anglofil Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Det er som alle storbyer egentlig, både god og dårlig mat. Noe av den beste maten har jeg funnet i Chinatown, som nevnt, men også på pubene, hvor du får mat for slikk og ingenting. Mvh Yvonne
Christiane_W Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Jeg kjøper ofte sandwich eller noe annet på Pret A Manger til lunch når jeg er i London. Er det sommer og fint vær er det kjempehyggelig å kjøpe med seg mat og spise lunch i f.eks. Green Park. Elsker maten på Pret, det er nok litt dyrere enn Boots, Tesco etc, men mye bedre! De lager maten på stedet, så det er langt "freshere" enn de plastpakkede sandwichene på f.eks. Boots. Til middag eller varm lunch er Pizza Express et billig og greit alternativ, det er jo en kjederestaurant, ikke spesielt spennende, men helt ok. Burgerne på Carnaby Burger Co. er utrolig gode og ikke dyre.
Gjest Heloise Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Tusen takk for svar Hvordan er maten egentlig, har hørt den er ganske dårlig nemmlig.. Dårlig? Hvem har du hørt det fra? Og hvor/hva har de spist? Hvis det er folk som kun har spist fish'n'chips kan jeg forstå argumentet, men det er synd du har hørt det, og at folk sier det om maten i London Det er en stor by! Mange spisesteder og muligheter. Jeg har spist alt fra hommus og pitabrød hos kameraten min der, og luxusmat på restaurant i sentrum. Utvalget er like bra om ikke bedre enn i Oslo. Jeg elsker Nandos! Det er en kjede, som Fridays/hard rock cafe, bare den har helt annen type mat og annet opplegg mtp. menyen og måten man bestiller på. Prisen er helt ok, billig for en gjennomsnittlig nordmann De har burgere, wraps, kyllingretter, tja. Søk på nettet for å se menyen Ellers er det MYE god mat der! Hvis du liker frozen youghurt anbefaler jeg å besøke en Snog-forretning
Lizzee Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Dishroom i Covent Gaarden. God indisk mat! (prisene ser du selv på menyen inne på siden)
Lizzee Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hache i Camden - utrolige gode burgere!!! Kåret til Londons beste! Koster rundt £10 for en burger. Maaaange forskjellige å velge mellom. The Warrington i Maida Vale er en pub/restaurant som eies av Gordon Ramsay. Tradisjonsrik britisk pubmat som er laget på en velsmakende måte. Menyer varierer etter årstidene. I tillegg kjører de tema-menyer, sånn som i denne helgen: St.Patricks meny, 3-retters for £22. Barmenyen har hovedretter fra £7 til £15. (tube-stopp på Maida Vale - bare noen få stopp fra f.eks. Oxford Circus) Endret 17. mars 2011 av Lizzee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå