Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ennå ikke fått tid til å lage album til ungene Den eldste er snart 4 år :rodme:

Vel, nå har jeg tenkt til å begynne da, men lurer litt på hva jeg skal velge.

Jeg vil gjerne ha en ringperm av et slag som jeg kan ha plastlommer i. Helst en jeg kan dekorere selv utenpå. Jeg var på Stamples og fant en fin i A4, men det blir litt liten. Jeg fant en fin i A3 liggende, men den blir veldig lang og får ikke plass i en vanlig bokhylle, men stor og fin.

Hva har dere valgt? Blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg skal begynne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har en stor album, ringperm, med svarte ark inni. Der klipper og limer eg inn ALT! :) armbånd fra sykehus, bilder, navnekortet som hang på senga, alt! Babyen min er tre uker, albummet 1/3 fult! Ja, er nok litt over gjennomsnittlig gira på bildeklipp/lim, er nok en hoppy :) storkoser meg :)

Skrevet

Jeg syns også det er veldig mye finere med album med ordentlige ark inni, og ikke disse plastlommene. Mye koseligere å ha i ettertid, når man har muligheten til å lime inn litt annet enn bare bilder også,og å skrive ordentlige kommentarer, selv om det selvsagt går mye fortere å bare stikke bildene inn i lommer.

Vi har album i vanlig A4 størrelse tror jeg. Arkene er hvertfall A4, så da er kanskje albumet litt større. Helt standard størrelse hvertfall.

Skrevet

Har sånne store (omtrent A4 høgde men litt breiare) album med tjukke, stive papirsider. Likar å skrive kommentarar og slikt. Har laga to til snart 3-åringen og 1 ferdig og 1 påbegynt til minsten. Etterkvart som dei blir større kjem eg nok berre til å bruke album med plastlommar. Evnt fotobok.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg lager fotobøker - holder på med digital scrapping så da ble det lurest ;) Jeg har bestilt 21x21 cm for syntes 38x38 ble litt stort ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at papirsider blir finere. Plast blir etter min mening så "sterilt". Ringpermer er ok, men med tanke på at dette er noe barna skal ha veldig lenge så synes jeg selve spiralen er litt utsatt. Hvis de f.eks. blir pakket opp og ned fra et flyttelass er det fort gjort å rive opp eller ødelegge spiralen på en eller annen måte. Dette har jeg selv erfart på egne album. Liker derfor best album som ser ut som en innbundet bok.

Skrevet

Valg av album kommer an på hvor mye tid du har tenkt å bruke på dette..

Jeg holder på litt med scrapbooking, og har blitt veldig glad i en type ringpermalbum hvor jeg kan sette inn plastlommer med sider etter hvert som de er ferdige.

Det fins både album til å dekorere, og som er ferdig pynta utenpå..

De fins i ulike størrelser - helt opp til 30*30 cm. Hvis du søker litt på scrapbooking og album, så finner du eksempler - lettere at du ser selv enn at jeg prøver å forklare ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...