Gjest Chamsiin Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 For ett års tid siden var vi gjennom et samlivsbrudd. Som var helt udramatisk forsåvidt. Problemet mitt nå er at jeg leier til svimlende summer i mnd for å klare å være i nærheten av skolen til barnet mitt. Vi bor i en av de dyreste bydelene i Oslo, og en leilighet på 65 kvm koster fort over 3 mill. Noe jeg syns er helt horribelt! Ikke har jeg noe egenkapital heller, men ender opp gjeldsfri i det minste. Jeg har heller ikke noe ønske om å flytte til et annet sted i Oslo bare for å kunne bli i byen. Mitt barn må allikevel bytte skole, og da tenker jeg at vi like greit kan flytte oss litt ut av byen. Jeg har familie og venner ikke langt unna, og tenker at det kunne være en fin løsning å flytte mot de. Jeg vet at en skoleflytt ikke kommer til å bli spesielt populært, men tror allikevel han takler det greit. Han er veldig sosial og har ikke noe problemer med å bli kjent med nye barn. Han er 11 år gammel nå. Jeg lurte på om noen har noen erfaringer ved skoleflytt, og det å flytte en times kjøring unna gamle-kompiser? Er det noen som kan dele litt tips?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Byttet skole for en 10-åring. Var nok litt tøft i starten, men det gikk seg fint til. Hold kontakt med et par venner fra tidligere sted. Bytt nå slik at han har et grunnlag før han begynner på ungdomsskolen. Jeg har ingen tro på at det er så lett for en tenåring å bytte skole og nærmiljø.
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg valgte å flytte ut av Oslo da sønnen min gikk siste året på barneskolen. Vi flyttet til Jessheim - rundt juletider - slik at han fikk det siste halve året på barneskolen der oppe. Et smart trekk, for han rakk å få seg mange nye venner før de skulle over på ungdomskolen.Sønnen min var også både sosial,hadde mange fritidsinteresser og lett for å få seg nye venner/lett å like. Det gikk HELT smertefritt !!!!! Tror han besøkte de gamle vennene sine en eller to ganger etter at vi flyttet. Jeg var veldig nøye med å involvere sønnen min i flytteprosessen. Vi pratet mye om hva slags tilbud Jessheim hadde av fritidsaktiviteter,kino,etc - brukte internett mye for å vise ham alt - samt også dette med hvor kort avstanden faktisk var tilbake til "de gamle" vennene med tog eller buss. Flyttingen varet av mine smarteste og beste trekk i hans unge liv. Vi bodde der til han flyttet for seg selv,18 år gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå