Gå til innhold

Tror du Hosein har tatt livet av konen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er skyldig eller ikke er det ikke min sak å bedømme, men jeg tenker jo mitt. Men jeg synes det er nifst hvor lett det er å bli dømt i Norge. Slik jeg har forstått saken er de ikke engang sikre på om det er et drap eller en ulykke, og jeg synes man må ha skikkelige bevis for å dømme et menneske for drap.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Om han er skyldig eller ikke er det ikke min sak å bedømme, men jeg tenker jo mitt. Men jeg synes det er nifst hvor lett det er å bli dømt i Norge. Slik jeg har forstått saken er de ikke engang sikre på om det er et drap eller en ulykke, og jeg synes man må ha skikkelige bevis for å dømme et menneske for drap.

Kunne ikke vært mer enig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har jeg også tenkt en del på. Jeg er fryktleig glad deg ikke er opp til meg, for jeg vet sanelig ikke.

Har hørt en del si at han ser ut som om han har gjort det :o , veldig bra at ikke de sitter i juryen.

Jeg lurer veldig på hvilke beviser de har,,, det virker jo som om de kun dømmer på indisier.

Skrevet

Jeg tror han er skyldig - er litt for mange indisier som viser at han må være skyldig.

Når det gjelder om hun er drept eller ikke - de hadde jo mobilsvaropptak av at hun skrek og ropte om hjelp, det tyder jo veldig på noe kriminelt.

Alle rundt familien - dvs. nærmeste familie og venner sier at de hadde et veldig dårlig ekteskap - hun hadde et forhold på si osv.

Skrevet

Alt tyder på at han er skyldig.

Motivene er der, og slik som venner / familie av Gry beskriver ting, så tror jeg virkelig ikke det er noen annen.

Skrevet

Nå betyr det heldigvis ikke så mye hva jeg tror...

Skrevet

Jeg har ingen formening om skyld, men jeg har lest noen diskusjoner om at det er galt at han som innvandrer blir dømt av en 100% hvit, norsk jury. Er det ikke noe om at man skal bli dømt av sine like-menn?

Hva synes dere om denne problemstillingen?

Piglet

Skrevet

I Norge skal man ikke dømmes av likemenn. det vil eks medføre at kriminelle bør dømmes av krimienlle. i Norge stilles det krav til juryen at de har god vandel og oppførsel. Det er desverre også svært få unge i en jury, samt at de fleste er politisk aktive og medlem av partier (plukkes ut av kommunelister). ergo ingen gjennomsnittsnordmann!

Det er lov å dømme på indisier, hvis de er sterke nok.

Selv tenker jeg som så, at det virker sannsynlig at det er ham. men det er ikke nok til å finne ham skyldig, da det er krav om at man tror han er det UTEN TVIL. Og tvil har jeg. Ergo trro jeg ikke jeg ville ha funnet ham skyldig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener at dette er en fare for rettssikkerheten. Juryen bør avskaffes.

Trenger ikke å gå lenger enn til dette forumet for å bli "livredd" for å skulle bli dømt av sine likemenn.....

Skrevet

Det burde ikke ha noe å si, de har jo regler å gå etter i juryen og. Men synes ikke man skal kunne bli dømt på hva familie og venner av offeret sier. Man MÅ ha noen tekniske beviser.

Men jeg tror nok folk flest har lettere for å tro at han er skyldig fordi han er utlending. På den tiden drapet skjedde var der flere tilfeller der en utenlandsk mann drepte kona, og noen kan vel ha blitt påvirket av dette og slik at de ikke klarer å se saken helt på egen hånd.

Jeg er selv gift med en utlending, og jeg har tenkt tanken om hva som ville skjedd om jeg rotet meg bort på en fjelltur. Det hadde vel blitt liksøk i stedet for redningsaksjon.

Skrevet

Det finnes ikke tvil en gang! JA!! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det burde ikke ha noe å si, de har jo regler å gå etter i juryen og. Men synes ikke man skal kunne bli dømt på hva familie og venner av offeret sier. Man MÅ ha noen tekniske beviser.

Men jeg tror nok folk har lettere for folk flest å tro at han er skyldig fordi han er utlending. På den tiden drapet skjedde var der flere tilfeller der en utenlandsk mann drepte kona, og noen kan vel ha blitt påvirket av dette og slik at de ikke klarer å se saken helt på egen hånd.

Jeg er selv gift med en utlending, og jeg har tenkt tanken om hva som ville skjedd om jeg rotet meg bort på en fjelltur. Det hadde vel blitt liksøk i stedet for redningsaksjon.

Utrolig bra poeng Jen :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Det finnes ikke tvil en gang! JA!! :evil:

Hvordan i alle dager kan du si det :o

Skrevet
I Norge skal man ikke dømmes av likemenn. det vil eks medføre at kriminelle bør dømmes av krimienlle. i Norge stilles det krav til juryen at de har god vandel og oppførsel. Det er desverre også svært få unge i en jury, samt at de fleste er politisk aktive og medlem av partier (plukkes ut av kommunelister). ergo ingen gjennomsnittsnordmann!

Godt poeng! Det har jeg faktsik lært noe om i SK, og det samme med at dommerne kommer fra et veldig begrenset miljø. Begge deler kan vel påvirke retssikkerheten...

Piglet

Skrevet

Men jeg tror nok folk flest har lettere for å tro at han er skyldig fordi han er utlending. På den tiden drapet skjedde var der flere tilfeller der en utenlandsk mann drepte kona, og noen kan vel ha blitt påvirket av dette og slik at de ikke klarer å se saken helt på egen hånd.

Tror folk mener han er skyldig fordi han angivelig har visst om Gry`s forhold til fetteren og at det kan ha gitt ham idèer om "æresdrap". Ikke spesielt fordi han er utlending, men fordi det ER mange æresdrap. Han var også en kontrollfrik til de grader og var knipen med lommepenger til kona. Han styrte tydeligvis alt.

Skjønner hvorfor folk tror at han har gjort det for å si det sånn.

Men jeg VET jo ikke da.

Gamle Alex,- hvorfor kan ikke Shantee si hva hun mener ? For HENNE er det ingen tvil ? Hva gjør det for deg ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke det er for lett å bli dømt i Norge. Det er ytterst få tilfeller av uskyldig dømte i forhold til hvor mange som faktisk dømmes.

Det som skremmer meg er at folk tror de vet alt om en sak fordi de har lest/hørt om den gjennom media. Man må huske på at f eks politiet har taushetsplikt og kan/vil ikke uttale seg og bekrefte/avkrefte saker og ting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan i alle dager kan du si det :o

Han er nå dømt to ganger, så det er sikkert derfor. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gamle Alex,- hvorfor kan ikke Shantee si hva hun mener ? For HENNE er det ingen tvil ? Hva gjør det for deg ?

jeg bare lurer på hvordam man kan si at han er skyldig uten noen tvil, når man ikke har hørt alle bevisene. Det må jo være noe den juryen vet som ikke vi vet, for de kunne nok ikke dømt an kun på det media har fortalt til oss.

Jeg blir bare overasket når noen bastant sier. SKYLDIG ingen tvil- basert på hva, lurer jeg på da.

Det må jo være lov å sette ? ved andres meninger Diva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...