Gå til innhold

Min sambo røyker hasj

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok min mann i å røyke hasj da jeg kom hjem fra jobb.Han satt der og leste noen aviser.Jeg sa at han røyket "bæsj" som jeg vil kalle det men han nektet plent.

Jeg har sett grunnet ditt jojo humør opp og ned hele tiden.

Jeg sa legg hånda på den hellige bok og si at du ikke har røyket "bæsj",han sa det er ingen vits og kvitterte jeg med at han har røyket noe hasj.

Tilslutt sa jeg at han kunne velge mellom meg og "bæsj" han lovte og ikke gjøre det igjen.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg oppdager noe mer dritt.?

Jeg elsker han meget høyt og vil ikke at han skal ødelegge seg på slikt.

Men jeg har på følelsen at han ikke respekteter meg hvis han fortsetter og røyke den møkka.

Jeg er redd for at han skal gå over til strerkere stoffer og jeg har liten peil hvor farlig det egentlig er den hasjen.Håper at noen kan opplyse meg om dette på et saklig og riktig måte.

hilsen

en trist samboer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg avbrutt forholdet. Jeg skjønner at det kan virke bombastisk på enkelte her inne, men jeg har barn med en narkoman.

Jeg vet hva jeg prater om. Det begynner alltid med hasj.

Gjest Anonymous
Skrevet

min røyker også..

han gjør det bare noen ganger i helgene når han skal ut, men jeg liker det ikke. det er nok fordi jeg røyker ikke selv, og da vil jeg heller ikke at han skal røyke..

noen ganger krangler vi om det, for jeg vil gjerne ha han "normal" når vi er sammen..

men jeg har gitt opp. han må få lov til å gjøre det noen få ganger i året. jeg vil ikke være vrang lenger..

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er forskjell på å røyke hasj og røyke hasj.

Hadde jeg vært sammen med noen som røyket hasj av og til, hadde jeg ikke brydd med noe om det. Hadde det derimot utviklet seg til et problem, ville jeg påpekt det og gjort noe for å hjelpe han.

Jeg var sammen med en som røyket marihuana hver dag. Det hadde han gjort fra han var 15 til 37. Jeg merket etterhvert at han ikke var heeelt god. Men om dette var pga. symtomer av langvarig marihuana-røyking eller psykiske problemer vet jeg ikke...

Skrevet
Personlig hadde jeg avbrutt forholdet. Jeg skjønner at det kan virke bombastisk på enkelte her inne, men jeg har barn med en narkoman.

Godt sagt, Tex!

Enig i det der.......

Skrevet

.... og noen har samme forholdet til hasj som andre har til alkohol.....

Alkoholen er det største rusproblemet vi har her i landet, men det nevnes liksom ikke det...

Jeg var gift med en alkoholiker... nå har jeg en hasjrøykende sønn....

Forresten - Ingvar Ambjørnsen innrømmer at han røyker en bønne i ny og ne.... er'kke noe galt med ham vel?

Jeg drikker et glass vin i ny og ne... er'kke noe galt med meg heller :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Synes ikke d er noe forskjell på at man røyker seg en feit en eller om man tar seg en flaske øl.

Man er ikke rusmisbruker for det.

Hasj er faktisk ett godt alternativ til "rattfylla" som jeg er ett godt eksempel på, hadde jeg røykt hasj i stedet for å bunne nedpå med brunt brennevin hadde jeg blitt rolig og lykkelig uten tanke for å sette meg i bil og kjøre 120 i 80-sonen.

Gjest sexysadie
Skrevet

Tull

Det begynner med øl.

Skrevet

nei det begynner med morsmelk. 95% av alle heroinister fikk sitt første kick fra mammas pupp.

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes ikke d er noe forskjell på at man røyker seg en feit en eller om man tar seg en flaske øl.

Man er ikke rusmisbruker for det.

b] :Nikke:

Jeg er i mot at unge prøver dette, og at det i det heletatt røykes og drikkes i nærheten av de, men at en voksen person kan ta seg en blås eller et glass i ny og ne plager ihvertfall ikke meg.

Gjest sexysadie
Skrevet

D er best at folk raser ifra seg/prøver ut ting når de er unge.

D mest patetiske er folk over sin første ungdom som skal horve over mest mulig på kortest mulig tid fordi de ikke prøvde av ting da de var unge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda du har kanskje rett i det, men jeg syns ikke det er fornuftig å la 13-14 åringer sitte ute og røyke hasj eller drikke alkohol. Når de er så unge og lett påvirkelige, er det enkelt å prøve noe verre og sterkere neste gang.

Men at voksne mennesker som kjenner seg selv og sin egen begrensning kan få lov til å ta seg en blås. Vel værsågod. :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

13-14-åringer bør holde seg heim hos mora si, men tenåringsalderen varer ifra 13 år til 20 år så d må da bli ei ordnings før enn fyller 25...

D er ikke bra å utsette ting for lenge heller.

Jeg sier ikke at man prøve ut hasj/brennevin og uansvarlig sex

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, når jeg tenker unge så tenker jeg 13-14-15 års alderen jeg :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Forstod det.

Men tilbake til temaet; synes ikke at litt hasjrøyking er noen grunn til å kutte ut sin kjæreste.

Da har man problemer selv.

Skrevet

Forresten - Ingvar Ambjørnsen innrømmer at han røyker en bønne i ny og ne.... er'kke noe galt med ham vel?

Det som gjer denne debatten ekstra vanskeleg, er at det er så stor skilnad på folk! Nokre kan røyke ei bønne fleire gonger i veka i årevis utan at det har annan effekt enn tilsvarande litt vin, til dømes. Andre får eit 'sug' allereie etter første gongs røyking. Det er desse som er i risikosona for å bli narkomane - og det som er så dumt er at me kan ikkje vite kva for kategori me er i før me har prøvd... (Har jo litt med genetikk å gjere, men likevel).

Skrevet

Om du skal gjøre det slutt med ham, fordi du føler at han ikke respekterer deg og ditt syn? Det må du selv avgjøre, men du respekterer heller ikke hans syn, synes jeg. Og det er jo han som røyker, hans kropp, ikke din, og han er sikkert voksen og må få bestemme selv - synes ikke man skal forsøke engang å styre andre (enn seg selv).

Men om det blir et problem, med rus-misbruk - at det glir ut og blir noe daglig, så er det en annen sak, og du kan kanskje be han moderere seg.

Men om han ikke er villig til å kutte, og du ikke er villig til å akseptere det, så blir det garantert mye krangel, om dere skal fortsette sammen.

(Jeg røyket før, men det er lenge siden...avsporing i tråden, har ikke noe med meg å gjøre, men sier det fordi jeg stakk nesa fram igjen...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke forskjell på hasj og alkohol???? Klart det er det. For meg er det i allefall svært vesentlig at det ene(hasj for de som ikke visste det) er et ulovlig rusmiddel.

Det er klart at man ikke behøver å bli sprøytenarkoman hvis man prøver hasj, men lar du vær blir du det etter all sannsynlighet ikke! Det er vel etter hvert mye forskning som viser at hasj kan være en trigger på psykiske lidelser også. Er det noen vits i å ta sjansen da???? :-?

Skrevet

Til gjest. Det beste hadde jo vært om ingen ruset seg overhodet. Men det er en illusjon, rus eksisterer, til og med blant dyr.

Hjemmebrent er heller ikke lovlig, likevel drikkes det, i tillegg til smuglersprit. Og i andre land er hasj faktisk lovlig å bruke, hvilke signaler sender det ut? At vi i Norge vet best, "på lik linje" med at vi tok masse gull i Lillehammer OL, og var best? For det virker nesten som om tankegangen er nøyaktig så smal noen ganger.

Han røyker, og hva skal hun gjøre, det var spørsmålet, ikke om det er lovlig eller ikke, i dette landet.

Men hun kan jo enten akseptere moderat bruk, kutte ham eller ringe til politiet, tror ikke det siste har så veldig mye for seg akkurat, annet enn at kanskje han gjør det slutt i stedet...

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange gode tips og råd.Det jeg er redd for er at han skal gå over til sterkere stoffer.Han røyker 2-3 sigaretter om dagen.Det vil være meget vondt for meg å kutte han ut,jeg elsker han veldig høyt.

Jeg verken røyker eller drikker selv men kan ta et glass vin i helga.

Han passer jobben og det er ike noe tull der og han skulker aldri jobben.

Han har så mange positive sider som veier opp.

hilsen

en trist samboer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...