AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hvordan er "reglene" rundt utdrikningslag? Dette er jo forlover sin oppgave å ordne, men så tenker jeg....det er vel ikke forlover som skal betale alt sammen? Hva er reglene her? Og hva angår min kommende mann, er det noen regler omkring dette? Kan jeg som "kone" få vite hva de skal før det skjer, eller er dette hemmlig?
Serenity88 Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 De som er med på utdrikningslaget betaler (ligger som regel mellom 200-800, jeg har opplevd begge deler), ofte blir forlover sittende igjen med en litt større del (bla. annet min ex). Om du får vite hva laget til din forlovede vil inneholde så spørs vel det hvor godt forhold du har til hans forlover og kompiser. Du kan sikkert spørre, men spørs om du får svar. I noen utdrikningslag jeg har vært i/hørt om, så har partneren visst om dag+sånn halvveis hva som skal skje slik at man kan lure den som skal "drikkes ut" ved å legge andre liksomavtaler
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 jeg ble drukket ut på lördag, da viste min kommende mann om hvilken dag det var og hvilken planer de hadde for meg. alle betalte inn samme sum, tror også forlover betalte det samme. når samboer blir drukket ut vet jeg det samme, hvilken dato det er og noen av aktivitetene, men dette kun fordi eg snakker litt med hans forlover, her vet jeg også at de alle skal betale inn 950 kr hver. men det er fordi aktivitetene koster litt.
Wonders Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 vi som er med som venninder skal betale for alt, og la deg gå igjennom prøvelser så vi er sikkre på at du blir god kone. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Jeg som forlover mekket istand utdrikningslag for bruden nå for ikke lenge siden. Vi var 5 stk+bruden. De andre jentene(ikke bruden altså) betalte vel mellom 500-600kr. Regninga mi kom til slutt på nesten 2000kr. Jeg betalte for bruden og meg, samt en del ekstra og de andre betalte for seg selv.
leirbål Skrevet 10. april 2011 #6 Skrevet 10. april 2011 Ts, om du er redd for at de skal utsette forloveden din for fare eller noe annet konkret, kan du jo nevne det for ham. Det er jo ikke verre enn at han sier til forloveren sin at han ikke ønsker å hoppe i fallskjerm el. Deen som blir drukket ut pleier ikke å måtte betale noe. Det er det de andre som deltar som gjør.
Niennas Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Sånn blir det hjemme hos oss: Jeg aner ikke noe som helst om mitt utdrikningslag, men jeg har "fått lov" til å komme med en ønskeliste om hvem jeg vil ha der. Når de har planlagt dagen, så tar de kontakt med min kjære for å planlegge dagen. Han får nok da vite hva som skal skje, ved f.eks. "Vi skal klatre i fjellet, så hun må ha på seg noe litt handy. Men etterpå så skal vi på fotoshoot, så da må du lure vekk en fin kjole eller noe hun kan ha i en veske). Det samme med min kjære. Hans forlover ringer meg nok for å høre om det passer for Kjære å ha utdrikningslag en lørdag, også må jeg sette av planer, sånn at Kjære ikke har lagt planer selv. Det er absolutt ikke vanlig at brudeparet betaler for utdrikningslaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå