Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et leilighetskompleks, med sju leiligheter. Vi har felles vaskekjeller, ettersom ingen av leilighetene har opplegg eller plass til vaskemaskin.

Nå har det seg slik at en av leieboerne gang på gang har glemt å skru av krana etter vaskemaskinen har vært i bruk (en slik en man vrir til høyre for å "åpne" vannet). Det har blitt hengt opp lapper på vaskerommet, levert i alle postkasser, sendt ut sms osv, hvor huseier har bedt oss huske å skru den av. Men det har tydeligvis ikke gått inn på den som gjør dette.

Nå har det altså blitt slik at vaskemaskinen er ødelagt, og huseier nekter å kjøpe ny ettersom vi ikke klarte å ta vare på den vi hadde. Vi får heller ikke spleise på en ny, ettersom problemet med den som glemmer å skru av krana sannsynligvis vil fortsette å glemme det. Årsaken er rett og slett faren for vannskader. Synes det er dårlig av han å gjøre dette - isteden for å finne ut hvem som ikke skrur av krana.

Men hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke styre rundt og vaske klær hos venner og familie! Jeg har ikke bil, og det er veldig tungvint å ta med mange klær frem og tilbake på bussen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier du? Se i kontrakten din. Står det at leien inkluderer vaskekjeller med vaskemaskin så må huseier erstatte den som er ødelagt.

Skjønner ikke helt hvorfor vannet må skrues av etter bruk. Jeg har min vaskemaskin på badet og skrur aldri av vannet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan kan vaskemaskinen bli ødelagt av at vannet ikke ble skrudd av?

Og som AB over her sier, står det i kontrakten at det hører med vaskemaskin i vaskekjeller så kan husverten bare sette i gang å få reparert/kjøpt ny.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor en vaskemaskin skal bli ødelagt av at stoppekranen ikke blir skrudd igjen. Stoppekranen skal igjen kun for å unngå at det begynner å lekke fra kranen mens maskinen ikke er i bruk. Har aldri hørt om at dette kan få en vaskemaskin til å gå i stykker.

Jeg ville også ha sjekket leiekontrakten. står det der at det er vaskekjeller med vaskemaskin i den, så må utleier pent reparere eller kjøpe ny vaskemaskin.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor en vaskemaskin skal bli ødelagt av at stoppekranen ikke blir skrudd igjen. Stoppekranen skal igjen kun for å unngå at det begynner å lekke fra kranen mens maskinen ikke er i bruk. Har aldri hørt om at dette kan få en vaskemaskin til å gå i stykker.

Jeg ville også ha sjekket leiekontrakten. står det der at det er vaskekjeller med vaskemaskin i den, så må utleier pent reparere eller kjøpe ny vaskemaskin.

Slutter meg til alt det de over her sier, angående avtaler og leiekontrakt.

Når det gjelder vaskemaskin, så går den ikke i stykker av at vann står på. Jeg skrur bestandig igjen vannet på sånt utstyr.

Men, ikke på grunn av at det blir ødelagt av det.

Endret av Østlandet
AnonymBruker
Skrevet

Bor i et leilighetskompleks, med sju leiligheter. Vi har felles vaskekjeller, ettersom ingen av leilighetene har opplegg eller plass til vaskemaskin.

Nå har det seg slik at en av leieboerne gang på gang har glemt å skru av krana etter vaskemaskinen har vært i bruk (en slik en man vrir til høyre for å "åpne" vannet). Det har blitt hengt opp lapper på vaskerommet, levert i alle postkasser, sendt ut sms osv, hvor huseier har bedt oss huske å skru den av. Men det har tydeligvis ikke gått inn på den som gjør dette.

Nå har det altså blitt slik at vaskemaskinen er ødelagt, og huseier nekter å kjøpe ny ettersom vi ikke klarte å ta vare på den vi hadde. Vi får heller ikke spleise på en ny, ettersom problemet med den som glemmer å skru av krana sannsynligvis vil fortsette å glemme det. Årsaken er rett og slett faren for vannskader. Synes det er dårlig av han å gjøre dette - isteden for å finne ut hvem som ikke skrur av krana.

Men hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke styre rundt og vaske klær hos venner og familie! Jeg har ikke bil, og det er veldig tungvint å ta med mange klær frem og tilbake på bussen.

Så lenge det står i kontrakten, så må huseier fikse dette.

Hvis ike, så hold igjen husleiepenger.

tror jeg vet hvilken maskin du mener. Var en slik der jeg bodde før. En måtte skru opp kranen for hver gang en skulle bruke den. Skrudde igjen før sentrifugering osv. Stor maskin.?

Lurer på om den het Vaskator. Om du har den typen maskin,så er det ikke i nybygg med ny maskin. Det er ikke vannet som ødelegger maskinen. Tungvint system uansett.

Send skriftlig til huseier.

Står det i kontrakten at du ikke kan ha vaskemaskin i leiligheten?

Du kan jo legge opp til maskin på bad eller kjøkken. Det vil koste deg noen kr,men da slipper du styr med huseier.

Ps. der vi bodde måtte det kuttes ut, for kostnaden ved drivet ble for dyrt,så da la vi opp på hvert bad istedenfor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...