Gå til innhold

Store "potter"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på jakt etter noe stort å plate i.

Hele tomten er asfaltert. Det er ike noen plass å ha store vekster.

Jeg kan tenke meg noe til å ha store busker i, noe som skjermer foran en gangvei.

De fleste store krukker tror jeg kansje blir for små til å vekse i. Planen er jo at det skal stå noen år. Det må tåle vær og vind og frost.

Har sett enkelte off.plasser noe i betong,men hvor kjøper man slikt,og hva koster det?

Kan godt være betong, for jeg kan ha planter i bunnen.

Den største krukken jeg så på en butikk (som jeg tror blir forliten) kostet 1200 kr,syns det var dyrt.

Noen som har et tips til meg?

Og hva kan dere anbefale som skjermplanting? Noe som blir litt stort og tett,og som står noen år.

Så hva anbefaler dere å plante i? tips om steder som har?

Noen som har bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor sommer hadde de noen enorme potter i en form for plast på ikea. Er ikke sikker på om de har inne nå, men den kommer kanskje med sommervarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

På Plantasjen har de masse digre potter. Jeg fant en som rakk meg til litt over knærne som kostet 799,- da jeg var der. Hadde mange forskjellige størrelser å velge i, men jeg tror kanskje den jeg tok var blant de største.

Endret av Lachesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du bor sånn til at det passer har Krukkegården mellom Ås og Drøbak godt utvalg :) Ikke spesielt billig, men helt ok priser og god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvis du bor sånn til at det passer har Krukkegården mellom Ås og Drøbak godt utvalg :) Ikke spesielt billig, men helt ok priser og god kvalitet.

Godt tips fra AB her :)

Krukkegården har vel fremdeles sin egen import av KiKi krukker (?), og disse er av en aldeles super kvalitet ! Frostsikre og kjempelekre :)

Prisnivået på KiKi krukker på Krukkegården var/er (?) av det laveste i landet :)

Men, selvsagt koster denne typen kvalitet litt da.

Store krukker blir tunge, så det er kan jo være et alternativ å se etter glassfiberkrukker dersom du vet at krukkene skal flyttes ofte, for eksempel skal inn om vinteren :)

Ellers abfefales KiKi krukker varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...