AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hvordan studieteknikk har dere? Leser dere kun pensumboken? Gjør dere oppgaver? Lese først, så oppgaver? Gjøre oppgaver og lese underveis? Skrive notater? Gule ut fra pensumboken? Noen nettsider dere bruker i tillegg? Går dere aktivt inn for å følge med på deres fagfelt innen aktuelle nyhetssaker f.eks? Jeg føler meg helt håpløs. Jeg husker det jeg leser kun i en kort periode. Jeg leser pensum, men det går ikke inn. Jeg kan forstå det jeg leser, men ser det ikke i sammenheng med alt annet. Så kan jeg glemme det jeg skjønte sist gang, og må skjønne det om igjen :S Kan jo legge til at jeg studerer biologi. Synes det er spennende, men vil gjerne bli enda mer interessert i faget sånn i hverdagen. Altså i nyhetsbildet, om dere skjønner. Da hadde jeg nok fått bedre karakterer!
Dyreelskern Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg leste fort igjennom, og så leste jeg mer nøye, og så lagde jeg sammendrag av det jeg hadde lest Hvis det var noe jeg måtte pugge hendte det også at jeg lagde tankekart, jeg kjøpte et par Tony Buzan-bøker om hvordan man lager mest effektive tankekart. Jeg kjøpte også kartotekkort når det var ting jeg måtte pugge. Så skrev jeg for eksempel... "Grunner til at første verdenskrig brøt ut" på ene sida og grunnene i punkter på andre sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå