AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 hvordan har dette blitt mulig å være mørkhudet og hete stella mwangi og representere norge i grandprix? jeg har ingenting imot stella eller hennes hudfarge men den som skal representere norge burde selfølgelig utstråle dette med lys hud og lyst hår og se skikkelig norsk ut,kanskje i en hardangerbunad eller en ostehøvel og binders i hånden,det representerer iallefall norge.Slike som stella burde heller melde seg på idol o.l og ikke norges melodi grandprix
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Det hadde kanskje gått om hun i det minste hadde en nogenlunde norsk sang, men i stedet har hun en afrikansk sang som liksom gjør bidraget hennes "100%" afrikansk. Er ikke akkurat noe jeg har en stor misnøye med, men synes det er litt merkelig at vi skal sende et afrikansk bidrag for å representere Norge. Tror også utenlandske seere kommer til å lure på hvorfor Norge har sendt et afrikansk bidrag. Men verst av alt er at sangen og selve syngingen hennes er dårlig. Høres falsk ut, og teksten er litt teit. Synes dermed Norge har et svakt bidrag når det kommer til stykket. 1
Jägermeister Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Norge har fått 0 poeng før, så verre enn det kan det ikke gå. Enig i at bidraget burde vært mer norsk. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 (endret) Hun kan da være helnorsk selv om hun er mørkhudet! Jeg lukter rasisme og misunnelse. Sangen hennes er en annen sak, den var dåååårlig. Men så har kanskje ikke MGP rykte på seg for å ha knallåter, heller. Endret 14. mars 2011 av Ms. Raggsokk 5
Jägermeister Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Hun kan da være helnorsk selv om hun er mørkhudet! Jeg lukter rasisme og misunnelse. Selv om det er noe man ikke liker eller støtter, så betyr det ikke at misunnelse er innblandet. I altfor mange tråder ser jeg den komme frem. 2
Gjesten Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Det som irriterer meg er at vi har sendt atter en tapersang til Eurovision. Begynner ikke det norske folk å bli lei av å drite seg ut?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Selv om det er noe man ikke liker eller støtter, så betyr det ikke at misunnelse er innblandet. I altfor mange tråder ser jeg den komme frem. TS stiller jo spørsmål om hvordan det er mulig å være mørkhudet deltaker for Norge. Jeg bare presiserer at også en som er mørkhudet kan være norsk som noen. 1
Gjesten Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 TS stiller jo spørsmål om hvordan det er mulig å være mørkhudet deltaker for Norge. Jeg bare presiserer at også en som er mørkhudet kan være norsk som noen. Men du presiserte også at du luktet misunnelse. Jeg skjønner ikke helt hva det er folk skal være misunnelige for i dette tilfellet 1
Gjest Cerridwen Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 MHMMM! Heilt einig, ass. Eg stemmar for at vi kidnappar Stella, og hiv ho i Mjøsa. Deretter, finn vi ei brystfager blondine med knallblå auger og krittkvit hud. Så kler vi ho opp i bunad og tatoverar det norske flagget i panna på ho. Så utstyrar vi ho med masse ostehøvlar og bindersar. Bindersane kan vi jo bruke som hårpynt!! For å unngå at sangen inneheld skumle, afrikanske ord..eller andre skumle ikkje-norske ting, skal denne dama sjølvsagt syngje kulokk. Det eventuelle koret og dansarane skal sjølvsagt også kun bestå av menneske frå den ariske rase. Om nokon frå Noreg vil dra til Tyskland for å sjå på Grand Prix, må vi sluse ut alle som ikkje ser norske nok ut, slik at vi ikkje øydelegg illusjonen av korleis nordmenn skal sjå ut. YEAH! 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Hun kan da være helnorsk selv om hun er mørkhudet! Jeg lukter rasisme og misunnelse. Sangen hennes er en annen sak, den var dåååårlig. Men så har kanskje ikke MGP rykte på seg for å ha knallåter, heller. da lukter du feil for jeg er godt gift med en fra eritrea
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Men du presiserte også at du luktet misunnelse. Jeg skjønner ikke helt hva det er folk skal være misunnelige for i dette tilfellet Min mening bare. Jenta har jo fått en form for suksess og anerkjennelse, noe som kjent avler misunnelse i et land der man helst ikke skal være bedre enn alle andre.
HopelessFear Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Jeg ser ikke helt problemet. Hun er norsk statsborger, da burde vi bli fornøyd. Når det kommer til sangen, hadde det vært bedre om vi sendte f.eks. Endres "Oh oh, puppy love?"
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Min mening bare. Jenta har jo fått en form for suksess og anerkjennelse, noe som kjent avler misunnelse i et land der man helst ikke skal være bedre enn alle andre. Deeeet er i forbindelse med MGP. Tror ingen er misunnelige akkurat. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Var de andre bidragene så typisk norske, da? Burde sendt den der "Vardlokk" da. Blond jente med dialekt, med folkemusikkinspirert sang. Ikke sikkert det er DET folk vil ha heller. Det brede lag ville tydeligvis ha Stella. I det ene åndedraget klager folk på at MGP er såå ut, og i det neste er de sure for at feil folk kommer videre. Håper de som klager faktisk stemnte, hvis ikke har de iallefall ikke noe de skulle ha sagt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Hvem i ******** har sagt at nordmenn må være hvite, blondt hår og blå øyne? Det er ikke noe annet enn noe forbannet tull. Hudfarge, hårfarge, øyenfarge og navn har ingen verdens ting å si om man er norsk eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 Var de andre bidragene så typisk norske, da? Burde sendt den der "Vardlokk" da. Blond jente med dialekt, med folkemusikkinspirert sang. Ikke sikkert det er DET folk vil ha heller. Det brede lag ville tydeligvis ha Stella. I det ene åndedraget klager folk på at MGP er såå ut, og i det neste er de sure for at feil folk kommer videre. Håper de som klager faktisk stemnte, hvis ikke har de iallefall ikke noe de skulle ha sagt. lurer egentlig på hva du snakker om når du skriver "DET folk vil ha"? skriver du på vegne av det norske folk? du vet tydligvis ikke hva du snakker om selv så rull inn dette var morsomt.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 lurer egentlig på hva du snakker om når du skriver "DET folk vil ha"? skriver du på vegne av det norske folk? du vet tydligvis ikke hva du snakker om selv så rull inn dette var morsomt. Hun vant jo - etter det jeg husker vant hun også overlegent. Da var hun tydeligvis den det norske folk ville ha til finalen. Og jeg mener fremdeles at de som ikke stemte/ikke bryr seg om MGP andre ganger enn når de skal klage, kan spare seg for klagingen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 De viktigste kriteriene for om man bør få representere Norge i MGP bør da først og fremst være om man er norsk, og jeg går ut fra at Stella har norsk statsborgerskap. Deretter er det en fordel om hun har en sang som fenger og sjarm mens hun fremfører den - og det har hun i mengder. Man kan selvsagt diskutere kvaliteten på sangen og sangstemmen hennes, men MGP er jo ikke den typen talentkonkurranse der sånt har mye å si. Forresten er det jo bare noen år siden Dana International vant hele fesjået selv om hun er en ganske utradisjonell israeler Og sendte vi ikke afrikanere til MGP sammen med Nora Brockstedt allerede i 1960? Har vi gått tilbake i utvikling på de 50 årene siden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå