Gå til innhold

Fryse kjøtt på nytt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jo lært at man ikke skal fryse kjøtt på nytt etter at det har tint. Men hvorfor? Er det noen som pleier å gjøre det likevel og ikke har hatt negative erfaringer?

Frossen kalkun er så billig for tida, men jeg har ikke plass til å fryse hele kalkunen i fryseskapet mitt. Tenkte å skjære av kjøttet og fryse den i mindre porsjoner. Er det veldig dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det bør du helst ikke gjøre nei, og spesielt ikke fjærfe, med tanke på salmonella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Du kan gjere dersom du lagar ferdig maten du skal lage av kjøtet. Det går også fint å halvtine kalkunen, og så dele den opp. Då kan du fryse delane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek kalkunen hel og del den opp i porsjoner som du legger i fryseren. Da er det bare å tine og varme på stekepannen, evt spise den kald. ;)

Kjøtt bør ikke fryses om igjen, med unntak av om den er varmebehandlet imellomtiden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke erfaring med kalkun, men du kan fint tine opp kjøttet litt så saga får tak, bruk kjøttsag og frys stykkene ned igjen. Gjør det ofte med viltkjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Det bør ikkje frysast på nytt viss det har tint heilt. Har det berre tint slik at kniven går igjennom, men det framleis er halvfrose, kan du fryse det på nytt.

Grunnen til at det ikkje skal frysast på nytt etter å ha tint heilt er at bakterieveksten aukar veldig når kjøtet er heilt tint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...