mysan Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Så enkelt er det å kontrollere partneren Jeg trodde faktisk at datteren min var paranoid, selv om jeg syntes det var veldig merkelig at dette vesenet hun delte hjem med i noen måneder stadig visste hva som ble pratet om når han ikke var tilstede. Synd for ham at han var så uintelligent at han ikke klarte å holde kjeft om ting han hadde hørt, men måtte hinte om det... Nå lurer jeg på noe: Kan den slags installeres via sms-meldinger, eller må man fysisk inn på mobilen? At han hadde fysisk tilgang til hennes mobil, er så sin sak, for hun fikk den av ham, men hun har snakket om tomme sms-meldinger bl.a., og at slikt kan sendes og installeres easy as that. Noen som vet noe om sånt? Poster det i aktuelt for større spredning, istedet for på data hvor jeg antar trafikken er mindre.
sukkerbolla Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 det har jeg ALDRI hørt om. jo mindre han er sånn super hacke fenomen Han har nok vært inne på den å snoka
Gjest Nedfall Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Må innrømme at jeg ikke er helt oppdatert på det der, mobiler blir jo mer og mer avanserte, de er jo i praksis en mini-pc, mange av de. Men, hvis det er som med pcer, er det som regel brukeren som blir lurt til å installere noe (program av noe slag), eller en "utro tjener" får tilgang til telefonen fysisk (som er tilfellet forklart i den linken). Det er faktisk ikke så vanlig at "noe" blir innstallert av seg selv via ett nettverk, ikke er det lett for virusmakere å få til "silent installation" heller. Tipper samme regel kan brukes på mobiler, som med pcer: Ha fysisk kontroll på "apparatet", og vær forsiktig med hva du laster ner. At datteren din fikk mobilen av denne karen, gav han jo allverdens tid til å preparere mobilen til fingerspissene (det blir nesten som om statsministeren skulle ta imot, og bruke, den fine nye mobilen som han fikk i gave fra den russiske ambassaden). En enkel løsning da er antagelig å resette mobilen til fabrikksinnstillingene (tilsvarer vel omtrent en reinstallering av windows).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå