loveyou Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 jeg har kjempe lyst til å lære å snakke svensk, men hører bare ut ssom en sånn fake svensktaler hver gang jeg prøver. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan bli bedre?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Flytte til Sverige/bo i Sverige over lengre tid (f.eks. på ferie) hvor du kun er sammen med svensker og snakker kun svensk til dem.
Sugerøret Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 om du ikke vil flytte,hva med kurs ,svensk tv og radio?
loveyou Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2011 hvordan får jeg hørt på svensk radio her i norge? :D
Sugerøret Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 http://sverigesradio.se/ http://www.google.no/search?q=svenska+radio+online&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&client=firefox-a&rlz=1R1MOZA_en-GB___NO329
Gjest Eurodice Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 hvordan får jeg hørt på svensk radio her i norge? :D På mine radioer, antagelig hos deg også, er det et hjul som man dreier og stiller inn radiostasjoner på, deriblant svensk radio. (Stilte du spørsmålet i ramme alvor?)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 På mine radioer, antagelig hos deg også, er det et hjul som man dreier og stiller inn radiostasjoner på, deriblant svensk radio. (Stilte du spørsmålet i ramme alvor?) ...men så bor du antageligvis nærme svenskegrensa.
loveyou Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2011 På mine radioer, antagelig hos deg også, er det et hjul som man dreier og stiller inn radiostasjoner på, deriblant svensk radio. (Stilte du spørsmålet i ramme alvor?) ja, heler jeg har jo bare radio på mobilen da, så tror ikke det går å få svensk radio på den.
Gjest Eurodice Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 ...men så bor du antageligvis nærme svenskegrensa. Det gjør jeg, en snau halvtime å kjøre . Jeg tok inn svensk radio da jeg bodde i Oslo og Bærum også.
Gjest Eurodice Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 ja, heler jeg har jo bare radio på mobilen da, så tror ikke det går å få svensk radio på den. Da blir det en annen sak. Jeg gikk utifra at du hadde en vanlig radio, derfor jeg fleipet med det. Jeg har radio på min mobil også, men har aldri testet den.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Det gjør jeg, en snau halvtime å kjøre . Jeg tok inn svensk radio da jeg bodde i Oslo og Bærum også. Så får du svensk radio ja, men Norge er større enn som så, og FM-signaler har ikke uendelig rekkevidde.
Wonders Skrevet 16. mars 2011 #14 Skrevet 16. mars 2011 se svenske filmer/tv/ serier, hør svensk radio/musikk Vokste opp med svensk tv og snakker flytende, og ikke svorsk 1
MissStiles Skrevet 16. mars 2011 #15 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har lært å snakke svensk av meg selv. Ikke så vanskelig. Mest fordi jeg har jobbet sammen med svensker og da blir det fort at man bruker flere og flere svenske ord. Plutselig snakket jeg flytende svensk. Du får nesten bare prøve deg frem litt!!
Amélie E. Skrevet 16. mars 2011 #16 Skrevet 16. mars 2011 Svensk tv og radio, svenske aviser på nettet f.eks Svenska Dagbladet er en seriøs avis, svensk litteratur (enkelte Norlibokhandlere har fast tilbud på svensk pocket), eller kanskje du har noen bekjent du kan snakke svensk med? Det finnes endel klubber og foreninger her i landet for svenske innvandrere. Det ultimate hadde sikkert vært svenskkurs slik at du får med begrep og typisk svenske uttrykk skikkelig Lycka till!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå