Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 uker og 5 dagar gammel, og har gått fra å ha flere beæsebleier til dagen plutselig ikke bæsjet på en uke. Hun har virket utilpass i noen dager, noe har vært luftsmerter, men nå er hun utilpass og gråter nesten hver gang hun er våken. Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve å gi henne maltekstrakt. Men hvordan gir du malt til en baby som fullammes? Hun har fått flaske noen ganger på kvelden, men det er så varierende om hun tar den...

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Du kan jo prøve :) Venninna mi som skulle gi malt til babyen sin måtte blande den ut i mm og gi på flaske - det er liksom ikke så mange andre muligheter. Utenom å blande i mm og gi på skje da :)

Skrevet

Bruk te-skje eller en sånn liten kopp til å ha på tåteflaskene, går greitt det så lenge det bare er snakk om bittelitt (et helt måltid tar laaaang tid).

Skrevet

Takk for svar :) Hvor mye skal man gi? Har lest både 1 teskje i en flaske og 1 teskje til 1 liter vann. Men hvis jeg tar sikte på å gi med 5 ml sprøyte f.eks? Kan det bli for mye for magen hennes med 1 teskje da?

Skrevet

Bland med kokt vann og gi på teskje :)

Skrevet

Jeg klarer ikke pumpe ut mer morsmelk enn ca 20 ml, så jeg har blandet 1 teskje i det. Blir veldig konsentrert da, men har gått fint det. Har gitt med plastsprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...