Gå til innhold

Pakking for over en uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være borte i over en uke i april. Jeg er ikke veldig vandt til å reise, så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha med. Hvor mye klær trenger jeg? Hva annet hadde vært nyttig å ha med? Er det lurt å ha håndbagasje på flyet, hva burde en ha i den i så fall?

Jeg er helt lost her, jeg aner virkelig ikke hva jeg trenger og burde pakke ned. :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forresten i Norge jeg skal feriere, om det utgjør noen forskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer jo veldig ann på hva slags ferie du skal på? Type skogtur med fisking vil kreve litt annerledes pakking enn en uke på spa-hotell med shoppingturer ;)

Hva innebærer ferien? Tipper du får bedre tips her hvis du opplyser om det.

Skrevet

Skal bo hos moren til samboeren. Skal nok litt i skog og mark, men det er vel kun for å gå tur med bikkja. Så det er vel noe hverdagslig over det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville rett og slett pakket ned klær og antrekk du trives i til hverdags :) Planlegg et antrekk per dag, gjerne hvor samme bukse eller genser kan brukes flere ganger i kombinasjon med andre plagg, slik at det ikke blir for mye. Et av antrekkene kan du reise i. Pakk også ned et eller kanskje to litt "finere" plagg eller antrekk i tilfelle dere skal ut å spise eller noe lignenede. Reis i hverdags-skoene dine og ta med et par du kan bruke ute i skogen. Evt. et finere par med sko hvis du tror du får bruk for det. Reis i hverdagslig jakke og ta evt, med en til skogtur hvis du vil bruke en annen. Ellers tar du med det du må ha av toalettsaker, gjerne i reisestørrelse for å spare plass og vekt.

Dette bør ikke bli mer enn 2-3 bukser, 4-5 gensere, 4-5 topper + skogtøy, pentøy og en ekstra jakke :)

Husk å pakke flytende og skarpe gjenstander i bagasjen, mens håndbagasjen bør inneholde verdisaker som kamera og evt. laptop. Du får ikke bruk for mye under reisen, så pakk heller lite i den :) Lommebok, reisedokumenter og evt. lesestoff holder lenge!

AnonymBruker
Skrevet

Husk også nødvendigheter som ladere til diverse, undertøy, evt. medisiner osv, men regner med du husker sånt :)

Skrevet

Tenkte kanskje å ta med kameraet, men vet ikke helt om jeg har plass til det. (Det er speilreflekskamera, så det er ikke rent lite.)

Er det lov å ha mobil på flyet, eller må den ned i bagen? Hvordan er det med mp3 playere/Ipod?

Gjest idakaroline
Skrevet

Er det lov å ha mobil på flyet, eller må den ned i bagen? Hvordan er det med mp3 playere/Ipod?

Det er fullt lov å ha det med inn på flyet! Det eneste er at det må være avslått under take-off og landing. Ellers kan du bruke det, men da kun i flightmode.

AnonymBruker
Skrevet

Alt elektronisk utstyr må være avslått under takeoff og landing ja, men ellers kan iPod/mp3, mobil, laptop osv brukes. Telefonen må være på flightmode eller "offline" som det heter på min. Når jeg reiser med speilrefleks har jeg det i håndbagasen, men dette må du jo vurdere selv om du vil prioritere å ta med. Hvis du er sikker på at du vil bruke det der ville jeg helt klart tatt det med! :)

Skrevet

Det kan være lurt å ha med en stor veske/sekk som håndbagasje. Jeg pakker alltid ned et par truser, et par sokker, og et par t-skjorter/topper i håndbagasjen. Da er man sikret for et par dager, selv om bagasjen skulle bli forsinket eller komme bort. Da har du plass til lesestoff og kamera også.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du kan ha en forholdsvis stor håndveske også, i tillegg til håndbagasjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du kan ha en forholdsvis stor håndveske også, i tillegg til håndbagasjen :)

Altså TO håndbagasjer? Hvilket flyselskap flyr du med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...