HopelessFear Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg skal være borte i over en uke i april. Jeg er ikke veldig vandt til å reise, så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha med. Hvor mye klær trenger jeg? Hva annet hadde vært nyttig å ha med? Er det lurt å ha håndbagasje på flyet, hva burde en ha i den i så fall? Jeg er helt lost her, jeg aner virkelig ikke hva jeg trenger og burde pakke ned.
HopelessFear Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2011 Det er forresten i Norge jeg skal feriere, om det utgjør noen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Dette kommer jo veldig ann på hva slags ferie du skal på? Type skogtur med fisking vil kreve litt annerledes pakking enn en uke på spa-hotell med shoppingturer Hva innebærer ferien? Tipper du får bedre tips her hvis du opplyser om det.
HopelessFear Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2011 Skal bo hos moren til samboeren. Skal nok litt i skog og mark, men det er vel kun for å gå tur med bikkja. Så det er vel noe hverdagslig over det.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Jeg ville rett og slett pakket ned klær og antrekk du trives i til hverdags Planlegg et antrekk per dag, gjerne hvor samme bukse eller genser kan brukes flere ganger i kombinasjon med andre plagg, slik at det ikke blir for mye. Et av antrekkene kan du reise i. Pakk også ned et eller kanskje to litt "finere" plagg eller antrekk i tilfelle dere skal ut å spise eller noe lignenede. Reis i hverdags-skoene dine og ta med et par du kan bruke ute i skogen. Evt. et finere par med sko hvis du tror du får bruk for det. Reis i hverdagslig jakke og ta evt, med en til skogtur hvis du vil bruke en annen. Ellers tar du med det du må ha av toalettsaker, gjerne i reisestørrelse for å spare plass og vekt. Dette bør ikke bli mer enn 2-3 bukser, 4-5 gensere, 4-5 topper + skogtøy, pentøy og en ekstra jakke Husk å pakke flytende og skarpe gjenstander i bagasjen, mens håndbagasjen bør inneholde verdisaker som kamera og evt. laptop. Du får ikke bruk for mye under reisen, så pakk heller lite i den Lommebok, reisedokumenter og evt. lesestoff holder lenge!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Husk også nødvendigheter som ladere til diverse, undertøy, evt. medisiner osv, men regner med du husker sånt
HopelessFear Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2011 Tenkte kanskje å ta med kameraet, men vet ikke helt om jeg har plass til det. (Det er speilreflekskamera, så det er ikke rent lite.) Er det lov å ha mobil på flyet, eller må den ned i bagen? Hvordan er det med mp3 playere/Ipod?
Gjest idakaroline Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Er det lov å ha mobil på flyet, eller må den ned i bagen? Hvordan er det med mp3 playere/Ipod? Det er fullt lov å ha det med inn på flyet! Det eneste er at det må være avslått under take-off og landing. Ellers kan du bruke det, men da kun i flightmode.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Alt elektronisk utstyr må være avslått under takeoff og landing ja, men ellers kan iPod/mp3, mobil, laptop osv brukes. Telefonen må være på flightmode eller "offline" som det heter på min. Når jeg reiser med speilrefleks har jeg det i håndbagasen, men dette må du jo vurdere selv om du vil prioritere å ta med. Hvis du er sikker på at du vil bruke det der ville jeg helt klart tatt det med!
marsy Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Det kan være lurt å ha med en stor veske/sekk som håndbagasje. Jeg pakker alltid ned et par truser, et par sokker, og et par t-skjorter/topper i håndbagasjen. Da er man sikret for et par dager, selv om bagasjen skulle bli forsinket eller komme bort. Da har du plass til lesestoff og kamera også.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #11 Skrevet 16. mars 2011 Husk at du kan ha en forholdsvis stor håndveske også, i tillegg til håndbagasjen
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Husk at du kan ha en forholdsvis stor håndveske også, i tillegg til håndbagasjen Altså TO håndbagasjer? Hvilket flyselskap flyr du med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå