Gjest Footloose Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Er det noen av dere som bor i oslo som skal en tur til sognsvann, så vær så snill å titt litt rundt dere. Er en kinesisk nakenhund som ble borte der for to dager siden og ennå ikke kommet hjem. Hun ser slik ut http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=6&id=333986&s=1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Åå, nå fikk jeg vondt. Jeg håper så du finner Wanda igjen! Masse lykke til. Hvis ikke du allerede har gjort det: husk å ring politiet, falk, viking, dyrebeskyttelsen, SPAC, kenler rundtom. Mas på politiet om de har fått inn tips! Jeg har hørt mange tilfeller der politiet ikke har varslet, så ikke gi deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg vært ute å hjulpet å lete. Lapper på butikkene og oppslagstavlene må du heller ikke glemme. Det kan godt hende noen har tatt hunden din inn. Oppdater oss!
Gjest Footloose Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Det er heldigvis ikke min hund, da hadde jeg ikke sittet her:) Skal videreformidle alle forslagene dine, tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 prøv å legge det ut på gaysir, der finnes det egne grupper for folk som ferdes mye på sognsvann.. de er riktignok der av helt andre grunner men det kan jo hende noen ser hunden
Gjest Heloise Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Så vakker hun er. Håper hun blir funnet!
Gjest Footloose Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Hun er ikke funnet ennå, begynner å se dårlig ut for å finne henne i live, får bare håpe noen allerede har funnet henne og tatt henne med hjem.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Rykter går på at eier av hunden selv ikke er ute å leter? Jeg håper ikke ryktene er sanne og at det er folk ute å leter kontinuerlig Håper noen finner hunden, men den burde jo vært observert siden det er såpass mye mennesker i skogen der. Men en hund kan igjen komme langt på kort tid (har selv gått i et døgn i strekk på let etter hund der selv) krysser fingre for hunden.
Gjest Footloose Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Hvorvidt eieren har lett er ikke noe som trengs å spekuleres i her, men det er folk ute og leter etter henne, har vært det siden søndag. Men ikke noe funn så langt, så er ikke godt å si hvor den lille tøtta er. Var hun på stien så er hun funnet, men hun kan like gjerne ha surret seg skikkelig langt vekk
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Uff jeg synes synd på småen, har gitt beskjed til de jeg kjenner i området så de kan holde øynene åpne. Men jeg er ikke særlig imponert over eieren som ikke har kontrol på hundene sine på tur. Og det er vel også båndtvang rundt sognsvann
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Sjansene er ganske store for at den er funnet!
Gjest Footloose Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Kjempefint at du har sagt ifra til kjentfolk AB!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #13 Skrevet 18. mars 2011 Jeg ble altså så glad da jeg fikk høre det at jeg måtte bare si ifra her (Jeg beklager at jeg bruker AB nå, men jeg gjør det for å skjerme meg litt)
Amélie E. Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Så grusomt! Så at politi, falken, viking, dyrebeskyttelsen, SPAC og kelner er nevnt av AB over her. Vil i tillegg nevne FOOD (forening for omplassering av dyr) -gården, og når det gjelder dyrebeskyttelsen vil jeg også minne om at det finnes mange lokalavdelinger i den aktuelle trakten som bør kontaktes. Det finnes også en skiforeningsgruppe i det området som burde få beskjed. Idrettshøyskolen og beboere på Kringsjå studentby bør vel også informeres (oppslagstavler) - der finnes jo masse folk som ferdes i trakten. Og hvis noen skulle tatt hunden med seg hjem som bor i denne umiddelbare nærhet så øker jo dette sjansen for at observante naboer melder fra til eier hvis det bir hengt opp mange oppslag (med bilde). Lag en gruppe og post på FB! Sjekk om det er råd å få på Dyrevernalliansen, NOAH og Nettverk for Dyrs Frihet sine sider, disse har også FB sider hvor det kanskje kan legges inn en link. Kan det være folk som bor på hytter i Nordmarka noen dager som har tatt inn hunden? Husk at en løs hund kan ferdes mye lenger enn det man trodde var mulig, ettersom det har gått lang tid nå bør kanskje søke/kontaktradius være stor. Jeg synes at det er grusomt å skrive dette, men jeg ville også lett etter spor mot eventuellt åpent vann. Jeg har all tro på at hunden blir funnet! Lykke til! Forstår at eier og andre som kjenner hunden må være helt fortvivlet, største sympati fra en med firbeint venn her! Oppdater oss vær så snill!
Gjest Footloose Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 tenkte jeg skulle sende en mail og høre på FOD gården og liknende steder i dag bare sånn for å høre, ellers regner jeg med at eieren også holder seg oppdatert på steder hvor de kan ha fått hunden innlevert. Men bedre å høre en gang for mye:) Takker så mye for alle tips. Det er vanskelig å se etter spor på et sted som sognsvann der det er så utrolig mange hunder og mennesker som går, og Sognsvann er vel dekket av is nå? Skal selvfølgelig holde dere oppdatert så mye som dere hjelper til:)
Gjest Footloose Skrevet 18. mars 2011 #16 Skrevet 18. mars 2011 Jeg ble altså så glad da jeg fikk høre det at jeg måtte bare si ifra her (Jeg beklager at jeg bruker AB nå, men jeg gjør det for å skjerme meg litt) Du ble glad for.... at hunden er borte?
Piggsvin Skrevet 18. mars 2011 #17 Skrevet 18. mars 2011 Huff så grusomt. En matmors verste mareritt. Her krysser vi fingre og labber for dere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #18 Skrevet 18. mars 2011 Du ble glad for.... at hunden er borte? At den ble funnet. Jeg er samme som sa det.
Gjest Footloose Skrevet 18. mars 2011 #19 Skrevet 18. mars 2011 Hun er funnet nå, frisk og helt i live:) Tusen takk for alle råd og all hjelpen! 2
Gjest Heloise Skrevet 18. mars 2011 #20 Skrevet 18. mars 2011 HURRA!! :D matmor må være fra seg av glede! Deilig nyhet og start på helgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå