AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 hvis man arver en leilighet sammen med et søsken og man skal kjøpe ut den andre- hvordan er det med det beløpet man kjøper ut den andre for, er det markedspris?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Ja, det er markedspris. Selvfølgelig. Alternativet hadde jo vært å legge den ut på det åpne markedet og så delt salgssum.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Ja, det er markedspris. Selvfølgelig. Alternativet hadde jo vært å legge den ut på det åpne markedet og så delt salgssum. Det er vel slik at det søskenet som skal kjøpe ut den andre betaler halve markedsprisen til den andre??? Tar jeg feil,.,....?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 jeg trodde også kanskje at det var halve markedsprisen..men så kom jeg på at dette jo er veldig ugunstig for den som kjøpes ut? To ulike svar her nå, noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 AB #2 her. Selvfølgelig er verdien markedspris. Eier dere med 50/50% så må den som kjøpes ut få halvparten av markedsprisen.
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 jeg trodde også kanskje at det var halve markedsprisen..men så kom jeg på at dette jo er veldig ugunstig for den som kjøpes ut? To ulike svar her nå, noen som vet? Kan du utdype hva du mener? For meg framstår halve markedspris som eneste rettferdige løsning, og like gunstig/ugunstig for begge parter.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Kan du utdype hva du mener? For meg framstår halve markedspris som eneste rettferdige løsning, og like gunstig/ugunstig for begge parter. Si at leiligheten er verdt 2 mill. Dere har arvet den helt gratis. Hvis du skal beholde den, må ditt søsken få i kroner fra deg tilsvarende verdi på den delen hun/han "gir" fra seg, altså halve verdien som da blir 1 mill. Da sitter du igjen med en leilighet verdt 2 mill minus 1 mill i lån som du betalte ditt søsken, er lik 1 mill. Og ditt søsken har altså også fått 1 mill. Fifty-fifty. Eller er jeg helt på jordet????
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Si at leiligheten er verdt 2 mill. Dere har arvet den helt gratis. Hvis du skal beholde den, må ditt søsken få i kroner fra deg tilsvarende verdi på den delen hun/han "gir" fra seg, altså halve verdien som da blir 1 mill. Da sitter du igjen med en leilighet verdt 2 mill minus 1 mill i lån som du betalte ditt søsken, er lik 1 mill. Og ditt søsken har altså også fått 1 mill. Fifty-fifty. Eller er jeg helt på jordet???? Du tenker riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå