AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hei! Nå er jeg mildt sagt forbannet, og trenger hjelp med PC'en min. Jeg lastet i går ned et program som var en 30 dagers "free trial" som skulle konvertere videofiler til andre filer slik at man kan spille dem av på PC'en (dumme mobil som filmer i et format windows IKKE støtter!). Så lastet jeg ned og jada, alt bra bortsett fra at det dumme programmet ikke virker. Ja, enten så konverterer det lyden, eller så konverterer det video MED lyd, men da er det selvfølgelig helt usynkronisert. Bare noe dritt. Så åpnet jeg nettleseren (firefox) idag, og neimen hva ser jeg da tro? Jo, det dumme programmet hadde installert andre programmer, selvom jeg valgte bort alle "ekstraprogrammene" da jeg lastet ned. Da jeg lastet ned, tenkte jeg på virus osv, men jeg lette litt og prøvde å finne et program som virket sånn nogenlunde pålitelig. Men det var det tydeligvis ikke da. Jeg gikk inn på kontrollpanel på PC'en og gikk inn på der man kan avinstallere programmer, og avinstallerte tolbox'en eller hva det het. Trodde jeg gjorde det i allefall. Joda, det forsvant fra lista, men det er der fortsatt. Og så avinstallerte jeg hovedprogrammet, men det hjalp lite egentlig. Jeg søkte litt på nettet om denne dritten, og det var visst mange (fra utlandet, stod på engelsk) som hadde problemer med akkurat det samme som meg. Det er noe sånn derre "babylon toolbox" eller "babylon toolbar" eller noe i den duren som har sneket seg med og infisert hele PC'en. Noen skrev at PC'en går tregt pga det og at den påvirker andre applikasjoner. Vet ikke om det er noen som spionerer eller hva det er jeg? Noen kalte det "malware" uten at jeg veit hva det betyr, men kanskje det sier dere noe? Jeg lastet ned et avinstalleringsprogram som skulle ta alle de mindre mappene og filene som er tilknyttet et program og, men da fant jeg neimen ikke noen av programmene på listen! Fant verken videokonverteringsprogrammet eller den dumme toolbaren. Noen som har noen erfaring eller ideer?
-Susanne- Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Først laster du ned denne for å fjerne programmet, etterpå bruker du dette for å spille av diverse ukurrante formater.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Du kan også prøve denne i tillegg til Malwarebyte. VLC er et anerkjent avspillingsprogram.
Gjesten Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Hvis du fremdeles har virus, anbefaler jeg deg å laste ned HijackThis og så ta kontakt med personene på dette forumet (dette underforumet) for videre hjelp. De er veldig flinke og ryddet opp hele PC-en min. Det er en prosess, men du kan føle deg trygg når du er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå