Gå til innhold

bursdagsfeiring for 4-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør dere andre mødre som har barn i 4 års alder mht barneselskap? Er det unormalt å ikke ha barneselskap i tilegg til familieselskapet? Har allerede begynt å planlegge familieselskapet, men er usikker på om vi skal ha barneselskap. Er det flere som venter til barnet er 5 før dere lager til barneselskap?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ventet til femårsdagen med eldstemann – men småsøsknene ønsket seg barneselskap fra treårsdagen (med 5–6 gjester), siden de (selvfølgelig) hadde opplevd storebrors selskap. Gjør det som passer dere, det er absolutt ikke alle fireåringer som har barnebursdag.

Skrevet

Her blir det ikke barneselskap med barn fra barnehagen nå som minste blir 4 år. For jeg er alene mor, har ikke familie eller andre som kan hjelpe her jeg bor. Og det er ca 12, 4 åringer i barnehagen. Og ser vel litt med skrekk på å skulle fylle opp 12, 4 åringer med sukker, så passe på de etterpå.

Men jeg vurderer å feire med de barna han leker med utenom, da blir de bare 4 stk, og jeg er jo venner med foreldrene, så da er jo de der og. Men han får jo følelsen av å bli feira litt.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss startet barneselskap da de ble 3 (med venner fra barnehagen), litt tidlig, men når noen først starter trenden fulgte alle andre (inkludert meg selv) etter.

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss har de hatt barneselskap fra de var 2 år. "års selskapene med kun 2-3 venner, så har det blitt fler og fler med alderen selvsagt. At det ble så tidlig er en tilfeldighet da eldstemann var liten. Yngste så jo hva eldste hadde, så da ville han ha venner i selskap å... Hadde nok ikke stresset før de var 3 eller 4.

Yngste har en kompis nå som nett har fylt 6 som aldri har hatt barneselskap. Ingen mobber han(da dette selvsagt ikke er lov) men det har vært et stort samtaleemne blandt ungene de 2 siste bursdagene hans...samt at noen av ungene faktisk ikke vil be ham siden de aldri får komme i selskap til ham.....

Skrevet

Eg skal ha barneselskap for eldstemann som blir 3 år om ein mnd. Blir 5 ungar i tillegg til bursdagsbarnet. Når dei er så små, er jo ein forelder med, så det blir ikkje så mykje jobb. Reknar med at dei fleste 4-åringar og vil ha følgje av mamma/pappa, så sånn kjempeslitsomt blir det vel ikkje (viss det er det du uroar deg over).

Uansett er det jo du som bestemmer om du vil ha barneselskap eller ikkje. Når ungane er så små, bryr dei seg vel ikkje så mykje om det (altså - dei har det jo moro under selskapet, men dei går neppe og tenkjer "kvifor fekk Per og Pål barneselskap og ikkje eg?").

Skrevet

Min blir snart 4 ,jeg venter til hun fyller 5 før jeg inviterer venner fra bhg. Det gjorde jeg med eldsta også , nå er vi heldige med stor familie,så når søskenbarna kommer blir det barneselskap uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Eg skal ha barneselskap for eldstemann som blir 3 år om ein mnd. Blir 5 ungar i tillegg til bursdagsbarnet. Når dei er så små, er jo ein forelder med, så det blir ikkje så mykje jobb. Reknar med at dei fleste 4-åringar og vil ha følgje av mamma/pappa, så sånn kjempeslitsomt blir det vel ikkje (viss det er det du uroar deg over).

Uansett er det jo du som bestemmer om du vil ha barneselskap eller ikkje. Når ungane er så små, bryr dei seg vel ikkje så mykje om det (altså - dei har det jo moro under selskapet, men dei går neppe og tenkjer "kvifor fekk Per og Pål barneselskap og ikkje eg?").

Tror ikke man skal ta det for gitt at foreldre er med dersom det ikke er avklart på forhånd. Her er det vanlig å gå i bursdag alene fra man er 3 år hos barnehagevenner. (jeg er anonym bruker som svarte tidligere i tråden)

Skrevet

Tror ikke man skal ta det for gitt at foreldre er med dersom det ikke er avklart på forhånd. Her er det vanlig å gå i bursdag alene fra man er 3 år hos barnehagevenner. (jeg er anonym bruker som svarte tidligere i tråden)

Kan godt hende, men her er det i alle fall slik at dei vaksne er med 3-åringane i alle fall. Tykkjer det høyrast litt optimistisk ut å sende 3-åringen åleine i bursdag? :klo: Sjølv om dei kjenner dei andre ungane, og kanskje enkelte av dei vaksne ganske godt og, så er det jo ein heilt anna situasjon enn dei er van med. Men mange barnehageungar er kanskje i bursdag fleire gonger i mnd...

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal vente med å ha barnebursdag til 5 årsdagen. Jeg har ikke hørt om noen andre på avdelingen har hatt bursdag heller så da er det helt greit.

Det blir jo en del fettere og kusiner i voksenbursdagen da.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan godt hende, men her er det i alle fall slik at dei vaksne er med 3-åringane i alle fall. Tykkjer det høyrast litt optimistisk ut å sende 3-åringen åleine i bursdag?

Helt enig. Jeg anser det som naturlig at foreldre er med fram til ca 5 års alder (og etter det om barnet ikke kjenner foreldrene de besøker osv)

Men mange barnehageungar er kanskje i bursdag fleire gonger i mnd...

?? Hvordan skulle det gått til?

De fleste småbarnsavdelinger har vel færre barn enn det er måneder i året..

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende, men her er det i alle fall slik at dei vaksne er med 3-åringane i alle fall. Tykkjer det høyrast litt optimistisk ut å sende 3-åringen åleine i bursdag? :klo: Sjølv om dei kjenner dei andre ungane, og kanskje enkelte av dei vaksne ganske godt og, så er det jo ein heilt anna situasjon enn dei er van med. Men mange barnehageungar er kanskje i bursdag fleire gonger i mnd...

Var skeptisk jeg og - og har såklart ventet til barnet har gitt beskjed om at jeg kan gå - men det er nå den "standarden" som har blitt satt hos oss og barna trives godt uten foreldre ser det ut til. I og med at dette er jevnaldrende barn fra barnehagen er heller ikke foreldrene fremmede for dem da de gjenkjenner disse fra daglige hente/levere situasjoner.

Skrevet

Helt enig. Jeg anser det som naturlig at foreldre er med fram til ca 5 års alder (og etter det om barnet ikke kjenner foreldrene de besøker osv)

?? Hvordan skulle det gått til?

De fleste småbarnsavdelinger har vel færre barn enn det er måneder i året..

Mange foreldre "klagar" på at ungen er i bursdag opptil fleire gonger i mnd. Det gjeld nok helst litt større ungar då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...